[CA1A 1.3] Rozrząd (wszystkie jego elementy czy dobry wybór? |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 15:21
|
|
|
Musisz do tego dołożyc uszczelniacz wału korbowego oraz oraz uszczlniacz wałka rozrządu. Przy okazji wymiany, warto sprawdzić pozostałe paski i - w razie konieczności - wymienić. Jedna robota. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-11-2007, 15:25
|
|
|
nie wiem jak jest w 1,3, ale w 1,6 pompa wody jest napedzana przez pasek rozrzadu .
jaki masz przebieg w samochodzie ?
bo oryginalna pompa wody wytrzymuje ok 200 tys km |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-11-2007, 15:42
|
|
|
Bardzo dobry wybór jeśli chodzi o producentów. Rafal_Szczecin napisał/a: | nie wiem jak jest w 1,3, ale w 1,6 pompa wody jest napedzana przez pasek rozrzadu | W 1.3 pompa wody napędzana jest paskiem wielorowkowym. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-11-2007, 16:10
|
|
|
Thx Hugo a co sądzisz o tych uszczelniaczach?
Co do napinacza to tylko GMB będę chciał bo inne to chyab do d... są? |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 16:14
|
|
|
a nie lepszy KOYO ??
z tego co czytałem na tym forum to zawsze najbardziej polecanym zestawem był pasem Mitsuboshi i rolka KOYO ... ja takowe własnie nabyłem do 1,6 bo mi sie zerwał pasek .. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-11-2007, 16:18
|
|
|
GMB lub Koyo powiadasz? Zaraz wyruszam do JC Auto spytać sie czy mają zeby nie czekać.
[ Dodano: 28-11-2007, 16:31 ]
A właśnie a rolki?
[ Dodano: 28-11-2007, 17:07 ]
Dobra. Zamówiłem sobie właśnie w JC:
Pasek Mitsuboshi
Napinacz GMB
Uszczelniacz wału korbowego firmy Cortec czy cos takiego(To chyba tylko na przód bo 14zł kosztował)
No i musze jeszcze kupić uszczelniacz wałka rozrządu który w tej chwili niedostepny. Więc zapewne będe musiał poszukać gdzie indziej NOK albo Takoma.
Wszystko zgadza się? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 17:56
|
|
|
Dobry wybór. Uszczelniacz Corteco, a w pudełeczku de facto jest NOK. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-11-2007, 18:11
|
|
|
shortybmx napisał/a: | a nie lepszy KOYO ?? | Tak samo dobry jak GMB lub NSK. JayChyl napisał/a: | Pasek Mitsuboshi
Napinacz GMB
Uszczelniacz wału korbowego firmy Corteco |
JayChyl napisał/a: | NOK albo Takoma | To się rozumie i pochwala. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 30-11-2007, 22:26
|
|
|
Dobra wymieniłem dziś i hula jak ta lala. Wszystko tak jak wyżej.
I zgadnij co, miałem wczesniej pasek Boscha.... losie. Teraz mam Mitsuboshi. Przewody wysokiego napiecia tez Boscha ale jak bede miał fundusze to je wymienie na NGK, świece były NGK ale wymieniłem na nowe NGK. Uszczelki to jedna Corteco do wału korbowego, a druga to jakaś firma na D nie pamietam jak na uszczelke to raczej mało istotne, aby tylko pasowała, to uszczelka w koncu tylko do wałka rozrządu. No i napinacz GMB jak wyzej.
Teraz albo mi sie wydaje albo tak płynniej chodzi podczas zmiany biegów i silnik cichszy. Obroty są w porzadku tylko tak jak mowie czasem troche na niskie przechodzi ze az caly drzy ale to wina przepustnicy ktora trzeba przeczycscic i wyregulowac na nowo wolne obroty. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-12-2007, 12:21
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Teraz albo mi sie wydaje albo tak płynniej chodzi podczas zmiany biegów i silnik cichszy | Wydaje Ci się . JayChyl napisał/a: | czasem troche na niskie przechodzi ze az caly drzy ale to wina przepustnicy ktora trzeba przeczycscic i wyregulowac na nowo wolne obroty. | Nie chcę Cię martwić, ale ja czyściłem przepustnicę i regulowałem wolne obroty i nadal objawy mam podobne do Twoich. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 01-12-2007, 15:23
|
|
|
Hugo napisał/a: | Wydaje Ci się . | Niekoniecznie. Mógł być wcześniej przestawiony rozrząd. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 01-12-2007, 20:51
|
|
|
Wiesz moze akurat w 1.3 by to coś pomogło. Niewiadomo czy miewamy dokładnie ten sam problem. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 02-12-2007, 18:39
|
|
|
Pytanko: czy w Colcie 1.3 12V jak puści rozrząd to jest do wymiany tylko pasek czy wszystko ?? Wiem, że to było poruszane już na forum ale hasło kolizyjny/bezkolizyjny do mnie jakoś nie przemawia bo raz piszą tak a raz inaczej... Mam nadzieję, że na to proste pytanie dostanę prostą odpowiedź - pasek czy wszystko |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|