[C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V |
Autor |
Wiadomość |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-12-2007, 18:59 [C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V
|
|
|
Hejo wszystkim
Szanowne grono Forumowiczów pisze w imieniu mojego znajomego i od razu dodam ze coltem 1.5-12V-1992r jeździłem tylko kilka razy. Jestem tu nowy i na co dzień jeżdżę innym samochodem. Dlatego będę miał do Was kilka Pytań.
Mianowicie przeczytałem kilka wątków na forum i wyciągnąłem kilka wniosków. Otóż sprawa wygląda tak że Colt ma problem z odpaleniem po postoju dłuższym na zimnie i tak np. jak postał ok. 3 godzin na dworze to już nie chciał odpalić. Jak silnik jest ciepły to nie ma żadnego problemu pali jak złoto- kontrolka normalnie gaśnie po kilku sekundach, ale jak się ruszy i przejedzie jakieś 500m to zapala się CHECK ENGINE i świeci. Jak zdążyłem zauważyć ogólnie dużo problemów sprawia ECU (jak się domyślam jest to komputer samochodu) Piszecie żeby wymienić kondensatory. Oczywiście ja się tego podejmę z tym że nie mam pojęcia gdzie szukać ecu? W którym miejscu się on znajduje.
Z kolei czy coś więcej na ten temat można powiedzieć i co jeszcze można zadziałać żeby zapobiec takiej sytuacji? Czytałem również o aparacie zapłonowym który sprawia spore kłopoty-jak im zaradzić? Czy jest taka możliwość czy po prostu wymiana wchodzi w gre?
Jeśli tak to jakie są tego koszta, oraz jakie aparaty będą pasować do colta? Mam na myśli inne modele mitsu;)
Będę bardzo wdzięczny za udzielne rady i podpowiedzi. Dodam tylko że właścicielem jest starszy człowiek który po wizycie u mechanika-rzekomo specjalisty najwyższej klasy dowiedział się, że oprócz 700zł za naprawę czegoś tam musi zainwestować 4000zł w nowy komputer bo to on jest wina tego stanu rzeczy......Pozostawiam to bez komentarza. Ale jeszcze ten sam specjalista stwierdził że silniczek krokowy jest nie w porządku-ja go wykręciłem i przeczyściłem oraz przesmarowałem. Czy możecie mi podać objawy złej pracy silniczka?
Będę bardzo wdzięczny za udzielone rady i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi
Łukasz |
Ostatnio zmieniony przez josie 16-12-2007, 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-12-2007, 22:58
|
|
|
luk94 napisał/a: | Otóż sprawa wygląda tak że Colt ma problem z odpaleniem po postoju dłuższym na zimnie i tak np. jak postał ok. 3 godzin na dworze to już nie chciał odpalić. Jak silnik jest ciepły to nie ma żadnego problemu pali jak złoto | Musisz zmierzyć oporność czujnika temperatury silnika (jest wkręcony z lewej strony w kolektor ssący i ma 2 piny-obok niego jest 1 pinowy czujnik wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej, ale to nieważne). luk94 napisał/a: | ECU (jak się domyślam jest to komputer samochodu) | Zgadza się. luk94 napisał/a: | Piszecie żeby wymienić kondensatory. Oczywiście ja się tego podejmę z tym że nie mam pojęcia gdzie szukać ecu? W którym miejscu się on znajduje. | Musisz zacząć od w/w czujnika a później kondensatory wymienić obowiązkowo. Komputer wtrysku (ECU) znajduje się z prawej strony (pasażera), na wysokości jego prawego kolana, pod deską rozdzielczą (jak odkręcisz schowek to zobaczysz jego narożnik).
Demontaż jego wykonuje się tak:
1. odłączasz klemę minusową akumulatora,
2. zdejmujesz ten plastik założony pod deską rozdzielczą w narożniku progu i słupka przedniego na dole,
2. demontujesz plastik pod schowkiem pasażera,
3. musisz zerknąć pod deskę rozdzielczą i zobaczysz komputer-odłączasz wtyczki od niego,
4. komputer jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 10 mm-odkręcasz je,
4. z góry komputer trzyma się na blaszany wcisk, po odkręceniu w/w śrubek ciągniesz go w dół i już masz go w rękach.
luk94 napisał/a: | Czy możecie mi podać objawy złej pracy silniczka? |
1. gaśnięcie auta po zrzuceniu biegów "na luz",
2. problem z odpaleniem auta (zimnego jak i ciepłego),
3. falujące wolne obroty itp.
Generalnie silniczek krokowy to urządzenie służące do podtrzymywania i sterowania wolnymi obrotami. |
|
|
|
 |
laki001
Forumowicz
Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007 Posty: 43 Skąd: dolnośląskie
|
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 09:57
|
|
|
wielkie dzięki-pytanie jeszcze moje jaką oporność powinien mieć czujnik temp?
Dziś spróbuje się do tego zabrać;) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2007, 14:45
|
|
|
luk94 napisał/a: | pytanie jeszcze moje jaką oporność powinien mieć czujnik temp? | Gdy silnik zimny jego rezystancja jest ok. 3000 ohm i i zmniejsza się do ok 300 ohm gdy jest gorący |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-12-2007, 14:46
|
|
|
Kondensatory w trakcie wymieniania faktycznie wylały:/
Ale jeszcze jedna kwestia jaki to będzie model silnika? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-12-2007, 15:39
|
|
|
4G15 12v |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 10:57
|
|
|
Walki ciąg dalszy panowie nie mogę odpalić maszyny w dalszym ciągu... Czekam teraz na silniczek krokowy a następnie zmienię przewody WN. Co radzicie jeszcze? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:16
|
|
|
luk94 sprawdziłeś oporność czujnika temperatury silnika? Jest prawidłowa? Jak zmienisz silniczek krokowy i nie będzie poprawy to nie widzę innej możliwości jak aparat zapłonowy.
[ Dodano: 04-12-2007, 11:17 ]
Sprawdź czy ma iskrę. |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:38
|
|
|
Czujnik mam założony nowy wiec jego wykluczam. Przewody tez będą jutro nowe a co dalej z aparatem? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-12-2007, 11:45
|
|
|
luk94 napisał/a: | co dalej z aparatem? | Najpierw sprawdź czy ma iskrę? Odpala w ogóle czy nie? |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 15:15
|
|
|
Hugo kurcze a jak w takim razie trzeba sprawdzić ta iskrę bo kompletnie nie mam kurcze pomysłu:/ |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-12-2007, 16:09
|
|
|
luk94, bierzesz swiece (mozesz kupic jedna na probe - NGK BPR6ES-11) i zdejmujesz po kolei fajki ze swiec wkreconych w silnik, w fajki wkladasz ta swiece i krecisz silnikiem, a ktos patrzy czy przeskakuje iskra - tak po kolei dla kazdego cylindra
wazne jest tez by iskra byla mocna |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 04-12-2007, 16:45
|
|
|
i swieca docisnieta do glowicy by na niej byl minus nie w powitrzu bo kopnie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-12-2007, 17:09
|
|
|
Panowie w takim razie jeszcze co mnie niepokoi. Mianowicie problem polega na tym że gdy już po wielu próbach auto uda się odpalić to chodzi na wolnych obrotach bardzooo niepewnie:/ Czyli jak np probuje dodać gazu auto natychmiast gaśnie. I dalej po zapaleniu popracuje kilka sek i tez zgaśnie...Odnoszę wrażenie ze musi trochę się zagrzać tym odpalaniem i wtedy dopiero coś się dzieje.
Czy to Wam coś mówi? Bo to jest jakiś objaw który pomorze zidentyfikować cała sprawę. |
|
|
|
 |
|