Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V
Autor Wiadomość
luk94
[Usunięty]

  Wysłany: 02-12-2007, 18:59   [C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V

Hejo wszystkim

Szanowne grono Forumowiczów pisze w imieniu mojego znajomego i od razu dodam ze coltem 1.5-12V-1992r jeździłem tylko kilka razy. Jestem tu nowy i na co dzień jeżdżę innym samochodem. Dlatego będę miał do Was kilka Pytań.

Mianowicie przeczytałem kilka wątków na forum i wyciągnąłem kilka wniosków. Otóż sprawa wygląda tak że Colt ma problem z odpaleniem po postoju dłuższym na zimnie i tak np. jak postał ok. 3 godzin na dworze to już nie chciał odpalić. Jak silnik jest ciepły to nie ma żadnego problemu pali jak złoto- kontrolka normalnie gaśnie po kilku sekundach, ale jak się ruszy i przejedzie jakieś 500m to zapala się CHECK ENGINE i świeci. Jak zdążyłem zauważyć ogólnie dużo problemów sprawia ECU (jak się domyślam jest to komputer samochodu) Piszecie żeby wymienić kondensatory. Oczywiście ja się tego podejmę z tym że nie mam pojęcia gdzie szukać ecu? W którym miejscu się on znajduje.

Z kolei czy coś więcej na ten temat można powiedzieć i co jeszcze można zadziałać żeby zapobiec takiej sytuacji? Czytałem również o aparacie zapłonowym który sprawia spore kłopoty-jak im zaradzić? Czy jest taka możliwość czy po prostu wymiana wchodzi w gre?
Jeśli tak to jakie są tego koszta, oraz jakie aparaty będą pasować do colta? Mam na myśli inne modele mitsu;)

Będę bardzo wdzięczny za udzielne rady i podpowiedzi. Dodam tylko że właścicielem jest starszy człowiek który po wizycie u mechanika-rzekomo specjalisty najwyższej klasy dowiedział się, że oprócz 700zł za naprawę czegoś tam musi zainwestować 4000zł w nowy komputer bo to on jest wina tego stanu rzeczy......Pozostawiam to bez komentarza. Ale jeszcze ten sam specjalista stwierdził że silniczek krokowy jest nie w porządku-ja go wykręciłem i przeczyściłem oraz przesmarowałem. Czy możecie mi podać objawy złej pracy silniczka?


Będę bardzo wdzięczny za udzielone rady i z niecierpliwością czekam na odpowiedzi

Łukasz
Ostatnio zmieniony przez josie 16-12-2007, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2007, 22:58   

luk94 napisał/a:
Otóż sprawa wygląda tak że Colt ma problem z odpaleniem po postoju dłuższym na zimnie i tak np. jak postał ok. 3 godzin na dworze to już nie chciał odpalić. Jak silnik jest ciepły to nie ma żadnego problemu pali jak złoto
Musisz zmierzyć oporność czujnika temperatury silnika (jest wkręcony z lewej strony w kolektor ssący i ma 2 piny-obok niego jest 1 pinowy czujnik wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej, ale to nieważne).
luk94 napisał/a:
ECU (jak się domyślam jest to komputer samochodu)
Zgadza się.
luk94 napisał/a:
Piszecie żeby wymienić kondensatory. Oczywiście ja się tego podejmę z tym że nie mam pojęcia gdzie szukać ecu? W którym miejscu się on znajduje.
Musisz zacząć od w/w czujnika a później kondensatory wymienić obowiązkowo. Komputer wtrysku (ECU) znajduje się z prawej strony (pasażera), na wysokości jego prawego kolana, pod deską rozdzielczą (jak odkręcisz schowek to zobaczysz jego narożnik).
Demontaż jego wykonuje się tak:
1. odłączasz klemę minusową akumulatora,
2. zdejmujesz ten plastik założony pod deską rozdzielczą w narożniku progu i słupka przedniego na dole,
2. demontujesz plastik pod schowkiem pasażera,
3. musisz zerknąć pod deskę rozdzielczą i zobaczysz komputer-odłączasz wtyczki od niego,
4. komputer jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 10 mm-odkręcasz je,
4. z góry komputer trzyma się na blaszany wcisk, po odkręceniu w/w śrubek ciągniesz go w dół i już masz go w rękach.
luk94 napisał/a:
Czy możecie mi podać objawy złej pracy silniczka?

1. gaśnięcie auta po zrzuceniu biegów "na luz",
2. problem z odpaleniem auta (zimnego jak i ciepłego),
3. falujące wolne obroty itp.
Generalnie silniczek krokowy to urządzenie służące do podtrzymywania i sterowania wolnymi obrotami.
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 03-12-2007, 00:25   

Tu masz wszystko o ECU i wymianie kondensarorów i nie tylko http://www.mitsubishifan.webpark.pl/index.html

[ Dodano: 03-12-2007, 00:27 ]
kliknij w zakładkę( dane naprawczo regulacyjne)
 
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 09:57   

wielkie dzięki-pytanie jeszcze moje jaką oporność powinien mieć czujnik temp?

Dziś spróbuje się do tego zabrać;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-12-2007, 14:45   

luk94 napisał/a:
pytanie jeszcze moje jaką oporność powinien mieć czujnik temp?
Gdy silnik zimny jego rezystancja jest ok. 3000 ohm i i zmniejsza się do ok 300 ohm gdy jest gorący
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 03-12-2007, 14:46   

Kondensatory w trakcie wymieniania faktycznie wylały:/

Ale jeszcze jedna kwestia jaki to będzie model silnika?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 03-12-2007, 15:39   

4G15 12v
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 10:57   

Walki ciąg dalszy panowie nie mogę odpalić maszyny w dalszym ciągu... Czekam teraz na silniczek krokowy a następnie zmienię przewody WN. Co radzicie jeszcze?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2007, 11:16   

luk94 sprawdziłeś oporność czujnika temperatury silnika? Jest prawidłowa? Jak zmienisz silniczek krokowy i nie będzie poprawy to nie widzę innej możliwości jak aparat zapłonowy.

[ Dodano: 04-12-2007, 11:17 ]
Sprawdź czy ma iskrę.
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 11:38   

Czujnik mam założony nowy wiec jego wykluczam. Przewody tez będą jutro nowe a co dalej z aparatem?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-12-2007, 11:45   

luk94 napisał/a:
co dalej z aparatem?
Najpierw sprawdź czy ma iskrę? Odpala w ogóle czy nie?
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 15:15   

Hugo kurcze a jak w takim razie trzeba sprawdzić ta iskrę bo kompletnie nie mam kurcze pomysłu:/
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-12-2007, 16:09   

luk94, bierzesz swiece (mozesz kupic jedna na probe - NGK BPR6ES-11) i zdejmujesz po kolei fajki ze swiec wkreconych w silnik, w fajki wkladasz ta swiece i krecisz silnikiem, a ktos patrzy czy przeskakuje iskra - tak po kolei dla kazdego cylindra
wazne jest tez by iskra byla mocna
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-12-2007, 16:45   

i swieca docisnieta do glowicy by na niej byl minus nie w powitrzu bo kopnie :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 04-12-2007, 17:09   

Panowie w takim razie jeszcze co mnie niepokoi. Mianowicie problem polega na tym że gdy już po wielu próbach auto uda się odpalić to chodzi na wolnych obrotach bardzooo niepewnie:/ Czyli jak np probuje dodać gazu auto natychmiast gaśnie. I dalej po zapaleniu popracuje kilka sek i tez zgaśnie...Odnoszę wrażenie ze musi trochę się zagrzać tym odpalaniem i wtedy dopiero coś się dzieje.

Czy to Wam coś mówi? Bo to jest jakiś objaw który pomorze zidentyfikować cała sprawę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.