 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Gwałtowne hamowanie silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-12-2007, 20:53
|
|
|
U siebie zauważyłem istotną różnice w sprawowaniu się auta po tym jak przejachełem cięgiem ponad 20km. Odniosłem wrażenie że mam zupełnie inne auto. Na ogół jeżdze tak że przejeżdzam po kilka do kilkunastu kilometrów.
Dopóki się nie rozgrzeje na dobre(po ok 20km a nie po tym jak wskazówka od temp cieczy stanie prawie w połowie) też wszystko chodzi jakoś siermiężnie.
Jeśłi dzieje się tak niezależnie od pokonanego przebiegu to pewnie coś nie tak. Ale ja bym porónał z innym 1.6 tak jak to napisał privateer87 zanim zacząłbym grzebać. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-12-2007, 00:28
|
|
|
josie napisał/a: | Gdzieś kiedyś Krzyżak wspominał, że to objaw źle ustawionego IPS - ja bym to trochę wyprzedził - znaczy żeby załączał się wcześniej przy puszczaniu gazu. Jeśli dobrze rozumuję to w prawo. Nauka wolnych po tym wielce wskazana | josie Ty jesteś niemożliwy. Zrobiłem tak jak napisałeś i nie wytrzymałem do jutra, więc musiałem się przejechać. Zrobiłem ok. 10 km (już odpowiednio się rozgrzał) i hamuje silnikiem tak jak powinien, delikatnie i "z umiarem" . TPS przestawiłem jak na fotce wyżej, czyli w prawo o ok. 2 mm (dość sporo, ale to nieważne). Jestem bardzo happy w tej chwili. Teraz zrobię mu reset ECU i jazda... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2007, 17:46
|
|
|
to byla ewidentnie wina zle ustawionego IPS, ale sie nie odzywalem, bo chcialem, bys sam doszedl
czy podczas ustawiania na pewno bylo rozwarcie? - bo ludzie czesto ustawiaja probnik diodowy na mierniku, ktory pipcze gdy jest zwarcie, ale zwarcie to dla niego pojecie rzedu 0-30 omow, a rozwarcie to powyzej 30 (przykladowo) - i wtedy nie pipczy
a tu musi byc wartosc dokladna: albo 0 na mierniku, albo nieskonczonosc |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-12-2007, 20:57
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to byla ewidentnie wina zle ustawionego IPS, ale sie nie odzywalem, bo chcialem, bys sam doszedl | Ewidentnie. Dzisiaj zrobiłem ok. 100 km i ani razu nie zhamował gwałtownie. Jedzie cudownie. Krzyzak napisał/a: | czy podczas ustawiania na pewno bylo rozwarcie? - bo ludzie czesto ustawiaja probnik diodowy na mierniku, ktory pipcze gdy jest zwarcie, ale zwarcie to dla niego pojecie rzedu 0-30 omow, a rozwarcie to powyzej 30 (przykladowo) - i wtedy nie pipczy
a tu musi byc wartosc dokladna: albo 0 na mierniku, albo nieskonczonosc | Nie powiem Ci, bo ja nie operuję miernikiem zbyt dobrze. Ostatni etap ustawiania wolnych obrotów wykonał za mnie kolega, który jednak to dokładnych ludzi nie należy (ale posiada miernik) .
Co mówisz Krzyzak, zrobić mu reset ECU, jak zaleca josie? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24341 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-12-2007, 21:38
|
|
|
nie musisz - IPS albo dziala, albo nie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-12-2007, 00:28
|
|
|
Dzięki.
Dodam, że gdy w/w problemy już nie występują, dużo łagodniej i bez szarpnięć idzie zmieniać i redukować biegi. Czyli sprzęgło OK, a chciałem wymieniać |
|
|
|
 |
wirolek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 93' 1.6 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-03-2008, 19:56
|
|
|
oo chyba mam to samo... ale myslalem ze jest to wina łożysk .. Hugo a auto po tym zabiegu np lepiej sie zbiera itp? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-03-2008, 09:56
|
|
|
wirolek napisał/a: | Hugo a auto po tym zabiegu np lepiej sie zbiera itp? | Nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
|
|