Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Gwałtowne hamowanie silnikiem
Autor Wiadomość
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-12-2007, 20:53   

U siebie zauważyłem istotną różnice w sprawowaniu się auta po tym jak przejachełem cięgiem ponad 20km. Odniosłem wrażenie że mam zupełnie inne auto. Na ogół jeżdze tak że przejeżdzam po kilka do kilkunastu kilometrów.
Dopóki się nie rozgrzeje na dobre(po ok 20km a nie po tym jak wskazówka od temp cieczy stanie prawie w połowie) też wszystko chodzi jakoś siermiężnie.
Jeśłi dzieje się tak niezależnie od pokonanego przebiegu to pewnie coś nie tak. Ale ja bym porónał z innym 1.6 tak jak to napisał privateer87 zanim zacząłbym grzebać.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-12-2007, 00:28   

josie napisał/a:
Gdzieś kiedyś Krzyżak wspominał, że to objaw źle ustawionego IPS - ja bym to trochę wyprzedził - znaczy żeby załączał się wcześniej przy puszczaniu gazu. Jeśli dobrze rozumuję to w prawo. Nauka wolnych po tym wielce wskazana
josie Ty jesteś niemożliwy. Zrobiłem tak jak napisałeś i nie wytrzymałem do jutra, więc musiałem się przejechać. Zrobiłem ok. 10 km (już odpowiednio się rozgrzał) i hamuje silnikiem tak jak powinien, delikatnie i "z umiarem" :mrgreen: . TPS przestawiłem jak na fotce wyżej, czyli w prawo o ok. 2 mm (dość sporo, ale to nieważne). Jestem bardzo happy w tej chwili. Teraz zrobię mu reset ECU i jazda...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-12-2007, 17:46   

to byla ewidentnie wina zle ustawionego IPS, ale sie nie odzywalem, bo chcialem, bys sam doszedl :P
czy podczas ustawiania na pewno bylo rozwarcie? - bo ludzie czesto ustawiaja probnik diodowy na mierniku, ktory pipcze gdy jest zwarcie, ale zwarcie to dla niego pojecie rzedu 0-30 omow, a rozwarcie to powyzej 30 (przykladowo) - i wtedy nie pipczy
a tu musi byc wartosc dokladna: albo 0 na mierniku, albo nieskonczonosc
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-12-2007, 20:57   

Krzyzak napisał/a:
to byla ewidentnie wina zle ustawionego IPS, ale sie nie odzywalem, bo chcialem, bys sam doszedl
Ewidentnie. Dzisiaj zrobiłem ok. 100 km i ani razu nie zhamował gwałtownie. Jedzie cudownie.
Krzyzak napisał/a:
czy podczas ustawiania na pewno bylo rozwarcie? - bo ludzie czesto ustawiaja probnik diodowy na mierniku, ktory pipcze gdy jest zwarcie, ale zwarcie to dla niego pojecie rzedu 0-30 omow, a rozwarcie to powyzej 30 (przykladowo) - i wtedy nie pipczy
a tu musi byc wartosc dokladna: albo 0 na mierniku, albo nieskonczonosc
Nie powiem Ci, bo ja nie operuję miernikiem zbyt dobrze. Ostatni etap ustawiania wolnych obrotów wykonał za mnie kolega, który jednak to dokładnych ludzi nie należy (ale posiada miernik) :mrgreen: .
Co mówisz Krzyzak, zrobić mu reset ECU, jak zaleca josie?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24341
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-12-2007, 21:38   

nie musisz - IPS albo dziala, albo nie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-12-2007, 00:28   

Dzięki.
Dodam, że gdy w/w problemy już nie występują, dużo łagodniej i bez szarpnięć idzie zmieniać i redukować biegi. Czyli sprzęgło OK, a chciałem wymieniać :?
 
 
wirolek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Colt 93' 1.6 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28-03-2008, 19:56   

oo chyba mam to samo... ale myslalem ze jest to wina łożysk :) .. Hugo a auto po tym zabiegu np lepiej sie zbiera itp?
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-03-2008, 09:56   

wirolek napisał/a:
Hugo a auto po tym zabiegu np lepiej sie zbiera itp?
Nie zauważyłem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.