 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V |
Autor |
Wiadomość |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 04-12-2007, 17:34
|
|
|
Wyczysc przepustnice i zrob regulacje wolnych obrotow --- a dokladniej przyjzyj sie potencjometrowi przepustnicy / na stronie Krzyzaka znajdziesz wartosc napiecia na potencjometrze/ sprawdz czujnik temp.
ten w bloku silnika on dziala praktycznie na zasadzie cieply zimny nie przekazuje ECU innych info.
Wszelkie takie swirki czyli stany nie ustalone moga tez byc wynikiem zlej pracy czujnika ruchu w aparacie zaplonowym.
[ Dodano: 04-12-2007, 17:42 ]
http://www.mitsubishi-gra...parat+zaplonowy
a tu kolo Burst rozpracowal aparat
[ Dodano: 04-12-2007, 17:44 ]
Cieply powyzej 24 stopni a wg twojego opisu zachowuje sie jak zimny silnik ktorego odpalamy bez ssania |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2007, 09:21
|
|
|
Właśnie ssanie, czy te modele maja jakieś automatyczne ssanie ktre może ulec uszkodzeniu np? |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 05-12-2007, 10:53
|
|
|
luk94 napisał/a: | chodzi na wolnych obrotach bardzooo niepewnie:/ Czyli jak np probuje dodać gazu auto natychmiast gaśnie. I dalej po zapaleniu popracuje kilka sek i tez zgaśnie...
Czy to Wam coś mówi? Bo to jest jakiś objaw który pomorze zidentyfikować cała sprawę. | Mnie to mówi, że może być problem z przepływomierzem. Najprostsza sprawa to w trakcie jak Ci już odpali odłączyć na chwilę wtyczkę przepływomierza i zobaczyć jak będzie chodził silnik, Jak będzie reagował na pedał gazu poprawnie to znaczy, że trzeba go wymienić (albo jak się uda naprawić). |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2007, 12:31
|
|
|
Ok spróbuje który w takim razie będzie przepływomierz?
=================
Co do TPSa ustawiłem go poprawnie, iska jest aż mnie kopło;)
Przepustnica wyczyszczona.
Sonda lambda ma wachania napięcia o pomiędzy0.2 do 0.6 Volta
====================
Co dalej bo może to ssanie? tylko nie wiem które to w Colcie |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 05-12-2007, 13:33
|
|
|
luk94, to jest uklad wtryskowy poki ECU nie dostanie sygnalu o nagrzaniu silnika bedzie pracowalo w trybie ssania czyli przymknie przepustnice aby wzbogacic mieszanke
[ Dodano: 05-12-2007, 13:38 ]
dlatego wazne jest by potencjometr byl wlasciwie ustawiony bo np. napiecia na zaciskach potencjometru ECU widzi ustawienie przepustnicy a dokladniej tak ustawi przepustnice za pomoca silnika krokowego by
byl wlasciwa wartosc na potencjometrze. prosciej sie nie da tego wytlumaczyc |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 00:20
|
|
|
Szanowni koledzy
Niestety sprawa nie poszła po mojej myśli. Dostałem nowy silniczek krokowy. I dalej nic, to znaczy samochód nie odpala.
Chciałbym teraz zrobić małe podsumowanie. Mianowicie.
· Wymieniono czujnik temp. (ok)
· Ustawiono TPS
· Przepustnica wyczyszczona.
· Sonda lambda ma wachania napięcia o pomiędzy0.2 do 0.6 Volta
· Wymieniono kondensatory w ECU
· Iskra jest dosyć pokaźna przez aparat zapłonowy
· Świece nowe
· Paliwo podaje
· Założony nowy silniczek krokowy!!! (nie pomogło)
- wsykakuje bład 15:/
Dlatego czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być przyczyna? Jak już go odpalę to śmiga jak żyleta, pali bardzo dobrze, ale zimny to się kręci i kręci... Skończyły mi się pomysły. Sprawdziłem wszystkie wtyczki i połączenia. Jeden z kolegów pisal o przepływomierzu, czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć? Dodam jeszczcze że samochód jest bez gazu i ogólnie naprawdę jest bardzo mocny, osiągi są wysoce przyzwoite.
Pozdroo |
|
|
|
 |
adam-g [Usunięty]
|
Wysłany: 08-12-2007, 17:56
|
|
|
luk94 napisał/a: | Wymieniono kondensatory w ECU |
bardzo ważne jest ,aby posprawdzac wszystkie ścieżki i połączenia w ECU.
może sie okazać , że po wylaniu kondensatorów jest gdzieś przerwa
luk94 napisał/a: | Wymieniono czujnik temp |
może to nie czujnik tylko przewód od czujnika do ECU jest przerwany( zagięty,załamany, ogólnie nie przewodzi) |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 08-12-2007, 18:16
|
|
|
Warto sprawdzic przewody bo maja tendencje do pekania - twardnieje izolacja- tak jak pisze adam-g, |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
wacekb1
Nowy Forumowicz
Auto: colt 91- 1.5i 12v
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2006 Posty: 22 Skąd: jarocin
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24378 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:19
|
|
|
sciagnij serwisowke do Colta C5x lub Galanta E3x (nie 16v) i tam bedzie opis jak sprawdzic czujnik silniczka przepustnicy (plaska wtyczka na 6 pinow, wykorzystanych 5 - procz miernika pseudokrokowca (MPS) jest tam tez IPS)
od tego musisz zaczac, skoro nadal ten blad wystepuje (nr 15)
nie wiem, gdzie jest RSR, ale moze ktos w okolicy sie znajdzie, by podmienic cala przepustnice na chwile |
|
|
|
 |
luk94 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 20:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | sciagnij serwisowke do Colta C5x lub Galanta E3x (nie 16v) i tam bedzie opis jak sprawdzic czujnik silniczka przepustnicy (plaska wtyczka na 6 pinow, wykorzystanych 5 - procz miernika pseudokrokowca (MPS) jest tam tez IPS)
od tego musisz zaczac, skoro nadal ten blad wystepuje (nr 15)
nie wiem, gdzie jest RSR, ale moze ktos w okolicy sie znajdzie, by podmienic cala przepustnice na chwile |
Wielkie dzięki za wszelkie porady!!!
Dla wyjaśnienia RSR to początek numeru rejestracyjnego mojego samochodu. Czyli woj podkarpacie-powiat strzyzowski.
Aktualnie moje prace nad Coltem się zakończyły-trwało to bardzo długo-i bardzo wielu rzeczy w tym czasie się dowiedziałem o tym samochodzie
Przyznam że niktórzy wielcy mechanicy nie maja nawet połowy takiej wiedzy jak Wy, dlatego gratuluję i życzę sukcesów w dalszej "pracy" na forum. Ja wracam do swojej astry choć osiągi Colta bardzo mi się spodobały.
Co zorbiłem opisałem wszystko wyżej, po wymianie silniczka całego zacząłem podejrzewać uszkodzenie jakiegoś przewodu tym bardziej że w filtrze pow znalzałem ślady obecności myszy:/
Auto po 2 tyg zmagań wróciło do właściciela. Dlatego moja przygoda z nim się zakończyła.
Jeszcze raz dziękuje i życzę powodzenia!
Łukasz
[ Dodano: 01-03-2008, 08:15 ]
Tak trochę jeszcze odkopałem:) Colt naprawiony-mechanik zrobił to w 15 min, ale oczywiście nie powiedział co to jest i wziął 100zł;) ale taki koleś mi się podoba-choć miał bardzo ułatwioną drogę
A tak przy okazji - mam do sprzedania sprawny silniczek krokowy do Colta 1.5 12 V
Silniczek krokowy colt |
|
|
|
 |
|
|