Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C52A 1.5] Problem z odpalaniem zimnego silnika w colcie 12V
Autor Wiadomość
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 04-12-2007, 17:34   

Wyczysc przepustnice i zrob regulacje wolnych obrotow --- a dokladniej przyjzyj sie potencjometrowi przepustnicy / na stronie Krzyzaka znajdziesz wartosc napiecia na potencjometrze/ sprawdz czujnik temp.
ten w bloku silnika on dziala praktycznie na zasadzie cieply zimny nie przekazuje ECU innych info.
Wszelkie takie swirki czyli stany nie ustalone moga tez byc wynikiem zlej pracy czujnika ruchu w aparacie zaplonowym.

[ Dodano: 04-12-2007, 17:42 ]
http://www.mitsubishi-gra...parat+zaplonowy
a tu kolo Burst rozpracowal aparat

[ Dodano: 04-12-2007, 17:44 ]
Cieply powyzej 24 stopni a wg twojego opisu zachowuje sie jak zimny silnik ktorego odpalamy bez ssania
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 09:21   

Właśnie ssanie, czy te modele maja jakieś automatyczne ssanie ktre może ulec uszkodzeniu np?
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 05-12-2007, 10:53   

luk94 napisał/a:
chodzi na wolnych obrotach bardzooo niepewnie:/ Czyli jak np probuje dodać gazu auto natychmiast gaśnie. I dalej po zapaleniu popracuje kilka sek i tez zgaśnie...

Czy to Wam coś mówi? Bo to jest jakiś objaw który pomorze zidentyfikować cała sprawę.
Mnie to mówi, że może być problem z przepływomierzem. Najprostsza sprawa to w trakcie jak Ci już odpali odłączyć na chwilę wtyczkę przepływomierza i zobaczyć jak będzie chodził silnik, Jak będzie reagował na pedał gazu poprawnie to znaczy, że trzeba go wymienić (albo jak się uda naprawić).
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 05-12-2007, 12:31   

Ok spróbuje który w takim razie będzie przepływomierz?

=================



Co do TPSa ustawiłem go poprawnie, iska jest aż mnie kopło;)

Przepustnica wyczyszczona.

Sonda lambda ma wachania napięcia o pomiędzy0.2 do 0.6 Volta
====================

Co dalej bo może to ssanie? tylko nie wiem które to w Colcie
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 05-12-2007, 13:33   

luk94, to jest uklad wtryskowy poki ECU nie dostanie sygnalu o nagrzaniu silnika bedzie pracowalo w trybie ssania czyli przymknie przepustnice aby wzbogacic mieszanke

[ Dodano: 05-12-2007, 13:38 ]
dlatego wazne jest by potencjometr byl wlasciwie ustawiony bo np. napiecia na zaciskach potencjometru ECU widzi ustawienie przepustnicy a dokladniej tak ustawi przepustnice za pomoca silnika krokowego by
byl wlasciwa wartosc na potencjometrze. :badgrin: prosciej sie nie da tego wytlumaczyc :badgrin:
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2007, 00:20   

Szanowni koledzy

Niestety sprawa nie poszła po mojej myśli. Dostałem nowy silniczek krokowy. I dalej nic, to znaczy samochód nie odpala.

Chciałbym teraz zrobić małe podsumowanie. Mianowicie.


· Wymieniono czujnik temp. (ok)
· Ustawiono TPS
· Przepustnica wyczyszczona.
· Sonda lambda ma wachania napięcia o pomiędzy0.2 do 0.6 Volta
· Wymieniono kondensatory w ECU
· Iskra jest dosyć pokaźna przez aparat zapłonowy
· Świece nowe
· Paliwo podaje
· Założony nowy silniczek krokowy!!! (nie pomogło)
- wsykakuje bład 15:/


Dlatego czy ktoś z Was ma jakiś pomysł co może być przyczyna? Jak już go odpalę to śmiga jak żyleta, pali bardzo dobrze, ale zimny to się kręci i kręci... Skończyły mi się pomysły. Sprawdziłem wszystkie wtyczki i połączenia. Jeden z kolegów pisal o przepływomierzu, czy ktoś może coś więcej na ten temat powiedzieć? Dodam jeszczcze że samochód jest bez gazu i ogólnie naprawdę jest bardzo mocny, osiągi są wysoce przyzwoite.


Pozdroo
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 08-12-2007, 17:56   

luk94 napisał/a:
Wymieniono kondensatory w ECU

bardzo ważne jest ,aby posprawdzac wszystkie ścieżki i połączenia w ECU.
może sie okazać , że po wylaniu kondensatorów jest gdzieś przerwa

luk94 napisał/a:
Wymieniono czujnik temp

może to nie czujnik tylko przewód od czujnika do ECU jest przerwany( zagięty,załamany, ogólnie nie przewodzi)
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 08-12-2007, 18:16   

Warto sprawdzic przewody bo maja tendencje do pekania - twardnieje izolacja- tak jak pisze adam-g,
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
wacekb1 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 91- 1.5i 12v
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 22
Skąd: jarocin
Wysłany: 09-12-2007, 16:22   

a kody błędu ECU odczytałeś podobnie jak tu w tym linku sprawdza sie na silniku 1,5
http://mitsubishifan.webpark.pl/
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24378
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-12-2007, 20:19   

sciagnij serwisowke do Colta C5x lub Galanta E3x (nie 16v) i tam bedzie opis jak sprawdzic czujnik silniczka przepustnicy (plaska wtyczka na 6 pinow, wykorzystanych 5 - procz miernika pseudokrokowca (MPS) jest tam tez IPS)

od tego musisz zaczac, skoro nadal ten blad wystepuje (nr 15)

nie wiem, gdzie jest RSR, ale moze ktos w okolicy sie znajdzie, by podmienic cala przepustnice na chwile
 
 
luk94
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2007, 20:36   

Krzyzak napisał/a:
sciagnij serwisowke do Colta C5x lub Galanta E3x (nie 16v) i tam bedzie opis jak sprawdzic czujnik silniczka przepustnicy (plaska wtyczka na 6 pinow, wykorzystanych 5 - procz miernika pseudokrokowca (MPS) jest tam tez IPS)

od tego musisz zaczac, skoro nadal ten blad wystepuje (nr 15)

nie wiem, gdzie jest RSR, ale moze ktos w okolicy sie znajdzie, by podmienic cala przepustnice na chwile



Wielkie dzięki za wszelkie porady!!!
Dla wyjaśnienia RSR to początek numeru rejestracyjnego mojego samochodu. Czyli woj podkarpacie-powiat strzyzowski.

Aktualnie moje prace nad Coltem się zakończyły-trwało to bardzo długo-i bardzo wielu rzeczy w tym czasie się dowiedziałem o tym samochodzie

Przyznam że niktórzy wielcy mechanicy nie maja nawet połowy takiej wiedzy jak Wy, dlatego gratuluję i życzę sukcesów w dalszej "pracy" na forum. Ja wracam do swojej astry choć osiągi Colta bardzo mi się spodobały.

Co zorbiłem opisałem wszystko wyżej, po wymianie silniczka całego zacząłem podejrzewać uszkodzenie jakiegoś przewodu tym bardziej że w filtrze pow znalzałem ślady obecności myszy:/

Auto po 2 tyg zmagań wróciło do właściciela. Dlatego moja przygoda z nim się zakończyła.


Jeszcze raz dziękuje i życzę powodzenia!

Łukasz

[ Dodano: 01-03-2008, 08:15 ]
Tak trochę jeszcze odkopałem:) Colt naprawiony-mechanik zrobił to w 15 min, ale oczywiście nie powiedział co to jest i wziął 100zł;) ale taki koleś mi się podoba-choć miał bardzo ułatwioną drogę

A tak przy okazji - mam do sprzedania sprawny silniczek krokowy do Colta 1.5 12 V


Silniczek krokowy colt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.