[C51A] Przegląd , końcówka drążka i zbieżność. |
Autor |
Wiadomość |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 26-11-2007, 16:05
|
|
|
Hugo napisał/a: | allias napisał/a: | Jesli amortyzator jest mocowany za pomoca dwoch srub do "spindle" (sorki ale nie pamietam polskiego odpowiednika - pomocy ) to wtedy zawsze jest mozliwosc regulowania katu pochylenia | Tak jest w Colcie i niestety nie ma regulacji. Chyba, że rozpiłujesz otwory. |
Albo zrobisz luz na srubie... i o to wlasnie chodzi. W samochodach z regulacja lub w sportowych rozwiazaniach wlasnie tak to jest realizowane. Wiele samochodow ma troche 'fabrycznego' luzu ktory pozwala na zmiany. Zawsze to daje duza mozliwosc regulacji i dostrojenia zawieszenia. Z tego korzystalem jak ustawialem w roznych samochodach zbieznosc. Polecam... grut to wiedziec w jakich specyfikacjach sie mozna zmiescic i jesli ktos to robi to musi miec o tym troche pojecia. Ale jest to mozliwe... |
|
|
|
 |
bb [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 22:19
|
|
|
Hugo napisał/a: | Tak jest w Colcie i niestety nie ma regulacji. Chyba, że rozpiłujesz otwory. |
No wlasnie ostatnio szukalem jakiejs regulacji bo oba kola mi polecialy (klada sie), wiec jak to ustawic? Co z tym w ogole zrobic? Rozpilowac te 2 otwory na sruby w mc personie? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 10-12-2007, 22:31
|
|
|
bb napisał/a: | Co z tym w ogole zrobic |
Wymienić zużyte części zawieszenia (najprawdopodobniej tuleje wahaczy) to wrócą na miejsce |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21959 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-12-2007, 22:59
|
|
|
bb amortyzatory też pewnie przysiadły. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 10-12-2007, 23:25
|
|
|
Sa dwie mozliwosci.
1. Przypilowac otwory albo sruby, co jest dopuszczalne.
2. Albo kupic cos takiego:
Z firmy SPC ktore pasuja do wielu samochodow tylko potrzebujesz wlasciwy rozmiar sruby:
http://www.spcperformance...EARCH_INTRO.cfm |
|
|
|
 |
bb [Usunięty]
|
Wysłany: 11-12-2007, 19:07
|
|
|
Jak sie nazywa taka sruab.
Ja to wymyslilem ze sobie rozpiluje ten gorny otwor (na tym rysunku na czerwono zaznaczony) do tego dluzsze sruby bo te co sa teraz beda za krotkie i nakretka z kontra i powinno byc ok. Co do tulei to wszystko bylo wymianiane mniej niz 6 tys km temu.
Mialem spotkanie z kraweznikiem kiedys i po tym (nie bezposrednio, poprostu w pozniejszym czasie) opadlo to, nie trzyma pionu i to oba kola naraz (na oko wyglada ze mniej wiecej w takim samym stopniu). Geometria powinna byc ok, wszystkie punkty z przodu, mocowania wahaczy etc. trzymaja te same odleglosci, wiec nic z geometria sie nie powinno stac. Bo znowu wyzykowac niemaly koszt wszystkich tulei a nie jestem do konca pewien zeby to byla ich wina.. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 07:26
|
|
|
Te sruby to Camber kit. Ale sprawdz czy masz luzy na srubach. Kiedy mowie o luzach to nie jak z czesciami tylko czy mozesz zmienic polozenie amorka jak je poluzujesz. Jesli tak to srub nie potrzebujesz. Upewnij sie ze kolo zostanie odchylone w strone gdzie bedzie najblizej pionu i amasz sznase na bliska geometrie do specyfikacji. Potem tylko pojechac na zbieznosc i powinno byc calkiem oki.
Jesli potrzebujesz wiecej z tym pomocy - daj znac to ci podpowiem jak to zrobic. |
|
|
|
 |
bb [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2007, 18:36
|
|
|
Jakbys mogl blizej cos napisac o tym polozeniu amora? Nie do konca sobie wyobrazam jak i gdzie on ma miec regulacja jakas? |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2007, 20:36
|
|
|
bb napisał/a: | Jakbys mogl blizej cos napisac o tym polozeniu amora? Nie do konca sobie wyobrazam jak i gdzie on ma miec regulacja jakas? |
Wiadomo ze geometria jest troche drozsza niz sama zbieznosc i jesli ktos chce sam zrobic zeometie sposobem domowym (ktory jak wczesniej wspomnialem nie jest doskonaly) to nalezy ustawic samochod na plaskiej powierzchni. Potrzebna Ci bedzie poziomica.
Napoczatku jak samochod stoi na ziemi przykladasz poziomice do kola i sprawdzasz jaki masz pion. Jesli bebel powietrza jest dokladnie na srodku to wiesz ze masz dokladnie 0 stopni kata wychylenia. Co jest bardzo dobrym rezultatem.
Jesli babelek jest pomiedzy srodkiem a kolem to masz dodatni kat ktory jest dosc nieporzadany w samochodach z napedem na przedni naped (raczej sie to nie zdazy chyba ze masz uszkodzone zawieszenie)
Jesli babel jest pomiedzy srodkiem poziomicy a toba to masz ujemny kat - jest to dobrze ale tylko w pewnych warunkach. Jakich? Mozemy przyjac dla uogolnienia ze wychylenie okolo 2-3mm od srodka to jeden stopien. Jesli masz wiecej niz 4mm tzn ze masz duzy ujemny kat. Kiedy jest powod do zmartwien? Zakladalbym ze gdzies ponad 6-10mm to masz duze sznase na scinanie wewnetrznej strony opon.
Jesli jest konieczna korekta to mozesz ja zrobic za pomoca luzowania tych 2 srub na amorku i metoda prob i bledow mozesz dojsc do danego efektu.
Dodam ze wiele (ale nie wszystkie) samochodow z FWD nie maja mozliwosci ustawienia na pozytywny kat wychylenia wiec jest duza szansa ze ustawiajac to probujac wychylic amortyzator od samochodu dojedziesz do maksymalnych dozwolonych parametrow.
Po wszystkim postaw samochod - upewnij sie jeszcze raz a potem na zbieznosc.
CHCE DODAC ZE KAZDY KTO SIE ZDECYDUJE TO ROBI TO NA WLASNA ODPOWIEDZIALNOSC. TO MA PRAWO ZADZIALAC W POLACZENIU ZE ZBIEZNOSCIA NA DROZKACH KTORA MUSI WYKONAC STACJA DIAGNOSTYCZNA. |
|
|
|
 |
bb [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 09:50
|
|
|
Chcialem to zrobic w ten sposob ze najpierw sobie ustawic ten kat pochylenia z grubsza (zauwazalnie gora leci do wewnatrz) i wtedy pojechac na zbieznosc bo i to leci i to.
Dalej nei wiem o ktora srube chodzi na amorze? Chodzi o to na mc personie czym reguluje sie mocowanie zwrotnicy calej? No wlasnie w c50 tego nie ma..
Moze poszukac przyczyny? Od samego wytluczenia tulejek tak sie moglo zrobic?
Po strzale w kraweznik poleciala tylko zbieznosc (prawo lewo) ten kat pochylenia pozniej zaczal leciec. Po ustawieniu zbieznosci dalej po jakims czasie wydaje mi sie ze znowu lekko leci. Moze to znaczy ze jednak costam sie przesunelo z geometria (?) |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 22:48
|
|
|
Zachecam do lektury: http://www.mitsubishi-gra...p=245170#245170
Sa modele ktore nie maja takiego mocowania jak na rysunku. Jesli twoj amortyzator jest mocowany inaczej to trzeba szukac innego rozwiazania. Niektore maja mozliwosc regulowania gornej plyty mocujacej amortyzator do ramy.
Jest wiele rozwiazan technologicznych. Jesli naprawde zalezy ci na tym zeby cos zrobic i nie wiesz co i jak to przeslij mi na PW zdjecie zawiechy to Ci pomoge. Robilem zbieznosci przez ponad 2 lata... moze sie jakos przydam... |
|
|
|
 |
bb [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 19:25
|
|
|
allias napisał/a: | Niektore maja mozliwosc regulowania gornej plyty mocujacej amortyzator do ramy. |
Chodzi ci o poduszke mc persona na lozysku ta ktora jest do kielicha przykrecona? |
|
|
|
 |
|