Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Obrotomierz świruje
Autor Wiadomość
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 15-12-2007, 23:34   [Cari 1.9TD] Obrotomierz świruje

Od paru dni zauważyłem że obrotomierz świruje tz że jadąc przy ok 2200 obrotów czasem wskazówka spada o obroty się nie zmieniają a czasem nie 3000 3500 itd idzie równo nawet nie drgnie wskazówka natomiast jak wejdzie na 4500 obr to wskazówka skacze nawet do 3000 i powraca na miejsce i tak cały czas sprawdziłem to dokładnie jeśli przekroczę te 4500 tak do prawie 5000 to idzie równo jechałem ostatnio na autostradzie no i cały czas mnie denerwuje może ktoś wie co jest przyczyną może ktoś zna odpowiedź pozdrawiam
a dodam że od jakiegoś czasu jak to się stało to obroty silnika jak miałem tak na 750 to mam na 900 i chyba są zawyżone nie jestem pewien Cari 1,9 td
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-12-2007, 13:32   

A sprzęgło się czasem nie ślizga?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 16-12-2007, 14:35   

miałem coś podobnego -> opisałem gdzieś tutaj problem - w sumie mi to przeszło po przejechaniu paru km i przeciągnięciu auta na wysokich obrotach. Koledzy z forum podpowiadali mi że to może być wina przepustnicy ( nie wiem jak tam w TD to jest ) ale ja jej nie rozebrałem, a 'to coś' w nim gdzieś uciekło i wsio samo wróciło do normy.
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 16-12-2007, 23:48   

Saphire nie przesadzaj sprzęgło?? aż taki debil głupi nie jestem może ktoś powie gdzie jest czujnik od obrotów i która złączka może zaśniedziała lub coś
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 17-12-2007, 19:18   

Sprawdz sobie końcówkę na alternatorze. Są tam 3 zaciski dwa przykręcane nakrętkami a jedna jest wsuwka żeńska i ona odpowiada obrotom. Alternator daje impulsy na obrotomierz. Możesz mieć zaśniedziałe styki bądz lużną wsuwkę i dlatego tak Ci skacze obrotomierz

powodzenia

[ Dodano: 17-12-2007, 19:22 ]
kristof, w benzyniaku impulsy obrotów branę są z układu zapłonowego, Ppiotr ma diesla a tu przeważnie w każdym samochodzie (z wyjątkiem może tych nowocześniejszych) sygnały są brane z alternatora bo nie ma innego miejsca gdzie się mogą pojawiać.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 17-12-2007, 20:30   

kolego widzę że jesteś zorientowany bo uderzyłem tą cari i miałem zwarcie na alternatorze dopóki nie odpiąłem zacisków alternatora i z powrotem podpiąłem i było ok chyba będę musiał rozebrać alternator coś chyba się tam uszkodziło ale zobaczę złączkę wpierw może to ona ale wątpię bo te styki akurat sprawdzałem . Dzięki bo nie wiedziałem że tam czujnik i poradzę sobie z tym . Pozdrawiam
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 18-12-2007, 21:42   

no to powodzenia w szukaniu usterki i żeby nie była kosztowna. Miej na uwadze kupując jakieś części do alternatora że cały sprawny używany kosztuje ok 200 zł. Wiem bo sam miałem problem z alternatorem i szukałem innego ale usterka sama się naprawiła :D i został stary
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
kristof 
Mitsumaniak


Auto: Cari 1.6+LPG '99(lift)
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 326
Skąd: Biskupice/Poznań
Wysłany: 19-12-2007, 10:19   

[b]kielurkk[/b dzięki za informację teraz już będę pamiętać i sorka za gafę..nie wiedziałem że tym się różnią te silniki...
_________________
The Linux philosophy is 'Laugh in the face of danger'. Oops. Wrong One. 'Do it yourself'. Yes, that's it.
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 20-12-2007, 23:56   

Dzięki Kielurkk chyba usterka znikła jutro może będę więcej jeździł i sprawdzę bo jak na razie jest ok zacisnąłem wsuwkę bo rzeczywiście się trzymała i nie spadała ale troszkę się ruszała luźna była jak dalej problemy będą to będę pisał Pozdrawiam i dzięki za pomoc
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 22-12-2007, 18:03   

Proszę bardzo. Po to jest to forum (między innymi :) ) żeby sobie wzajemnie pomagać
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 12-11-2008, 13:06   

Mam podobną sytuację w moim benzyniaku, mianowice obrotomierz wskazuje nieadekwatne obroty do pracy silnika. Rozebrałem już licznik i czyściłem przewodziki, ale to nic nie pomogło. Kielurkk pisał w tym temacie, że obroty brane są z aparatu zapłonowego. Ale gdzie konkretnie szukać usterki i jak ją naprawić??
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 12-11-2008, 13:55   

posprawdzaj wszystkie masy na poczatek
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 12-11-2008, 14:06   

Ale to chyba wogóle wszystkie wskazówki by nie pokazywały prawdy. A prędkościomierz, choć delikatnie drży, i cała reszta działa poprawnie..

[ Dodano: 07-12-2008, 17:23 ]
W warsztacie powiedzieli mi żebym wymienił cały licznik, ale czy to coś da to nic pewnego. Najlepiej żebym mógł sprawdzić na jakimś działającym.. Tylko kto mi użyczy..
Na allegro jest parę liczników z tym że z cyfrowym wyświetlaczem przebiegu, czy taki by pasował do Cari z '96?? I jak można przekręcić licznik żeby po wymianie pokazywał tyle km ile faktycznie moja Cari ma??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.