[CA4A 1.6] Regulacja zaworow |
Autor |
Wiadomość |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2007, 10:06 [CA4A 1.6] Regulacja zaworow
|
|
|
Chcialbym sie dowiedziec tak z samej ciekawosci. Czy w CA0 w silniku 1.6 16v zawory same sie reguluja hydraulicznie czy jednak jest wymagana regulacja co jakis czas?? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 13-09-2007, 12:06
|
|
|
Regulacja reczna na goracym silniku
Wydechowe 0,30mm
Ssące 0,20mm
Hydrauliczne popychacze sa dopiero w 1.8 |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2007, 16:07
|
|
|
aha dzieki ale szczerze mowiac troche sie zawiodlem bo spodziewalem sie ze w 1.6 bedzie juz hydrauliczne(przynajmniej w Escorcie mialem). Chcialbym wiedziec jaka jest obiawa rozregulowanych zaworow?? To ze troche je juz slychac to jest znak ze czas sie tym zajac? Tak pozatym nie wiem czy sie za to brac bo nigdy tego nie robilem ale moze z kumplem cos wymysle. Jakby co to ile kosztuje taka regulacja? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 13-09-2007, 17:10
|
|
|
SlaVkoEg napisał/a: | szczerze mowiac troche sie zawiodlem bo spodziewalem sie ze w 1.6 bedzie juz hydrauliczne | Powinieneś się cieszyć. Zawsze można je wyregulować a komplet hydraulicznych popychaczy do Colta GTi kosztuje w tanim zamienniku ok. 1200 zł. Więc chyba lepiej sobie ręcznie podregulować, co? |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2007, 18:20
|
|
|
Hugo napisał/a: | Powinieneś się cieszyć. Zawsze można je wyregulować a komplet hydraulicznych popychaczy do Colta GTi kosztuje w tanim zamienniku ok. 1200 zł. Więc chyba lepiej sobie ręcznie podregulować, co? |
W przypadku Colta to moze i masz racje a co z ta oznaka rozregulowanych zaworow?? Kiedy rozpoznac ze juz czas na regulacje? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 13-09-2007, 20:52
|
|
|
Hugo napisał/a: | komplet hydraulicznych popychaczy do Colta GTi kosztuje w tanim zamienniku ok. 1200 zł |
Troszke przesadziles
Za komplet ajusy zaplacilem 640zl
SlaVkoEg napisał/a: | a co z ta oznaka rozregulowanych zaworow?? Kiedy rozpoznac ze juz czas na regulacje? |
Oznaka rozregulowanych zaworow jest ich klepanie. U siebie jezdzac na gazie reguluje co jakies +/- 15kkm |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2007, 21:01
|
|
|
jak sie do tego zabrac?? Zdjac pokrywe zaworow, szczelinomierz kluczyk i to wszystko?? po regulacji to czy trzeba cos innego ustawiac itp. ? Czy pod pokrywa zaworow jest jakas uszczelka i czy trzeba ja po tej operacji wymienic? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 13-09-2007, 21:11
|
|
|
Na stronie Krzyzaka masz opisane dokladnie co i jak. Pamietaj tylko, ze to inny silnik i luzy zaworowe powinny byc takie jak napisalem wyzej.
Co do uszczelki - ja wymieniam jak widze ze cieknie |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-09-2007, 23:08
|
|
|
Nic nie cieknie ale slyszalem kiedys ze powinno sie uszczelke wymienic. Poczytam i po sesji zabiore sie za to bo troche klekocze |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-09-2007, 11:07
|
|
|
harpagan napisał/a: | Za komplet ajusy zaplacilem 640zl | Rzeczywiście coś mi się pomyliło, bo o Ajusie myślałem. |
|
|
|
 |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 28-12-2007, 20:17
|
|
|
Powracam z tematem ustawiania zaworów w 4G92.
http://www.mitsubishifan.webpark.pl/
Na stronce Krzyżaka jest napisane, że przed ustawianiem zaworów należy ustawic koło pasowe w położeniu zgodnym z literą T.
1.Czy w moim Misku też jest symbol według, którego należy ustawić koło pasowe?? I czy to ustawienie jest dość istotne???
2.Jeśli juz ustawie koło pasowe tak jak należy to czy pierwszy cylinder bedzie w max położeniu sprężania tak jak opisuje Krzyżak??
3.Czy w przypadku mojego silnika też cylindry numeruje sie tak jak w podanym linku czyli od prawej do lewej, liczac od przodu auta???
Prosze o każde uwagi i pomoc bo będe robił to po raz pierwszy. |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:25
|
|
|
W tym podanym linku nie jest to przypadkiem silnik 8 zaworowy?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:45
|
|
|
PiotrekSL4 napisał/a: | 1.Czy w moim Misku też jest symbol według, którego należy ustawić koło pasowe?? I czy to ustawienie jest dość istotne??? | Tak jest to też litera T. PiotrekSL4 napisał/a: | .Jeśli juz ustawie koło pasowe tak jak należy to czy pierwszy cylinder bedzie w max położeniu sprężania tak jak opisuje Krzyżak?? | Tak. PiotrekSL4 napisał/a: | Czy w przypadku mojego silnika też cylindry numeruje sie tak jak w podanym linku czyli od prawej do lewej, liczac od przodu auta??? | Tak. |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-12-2007, 03:02
|
|
|
Skoro powinno się je regulować stosunkowo często, to pytanie:
- co powoduje jazda na rozregulowanych zaworach ? powoduje po jakimś czasie/przebiegu uszkodzenia itp? |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 29-12-2007, 15:09
|
|
|
Odpowie ktos na moje pytanie??
SlaVkoEg napisał/a: | W tym podanym linku nie jest to przypadkiem silnik 8 zaworowy?? |
Bo jezeli tak to jaka jest kolejnosc w przypadku 16 zaworowego?? Nigdy jeszcze nie zdejmowalem pokrywy zaworow w zadnym aucie wiec jak sie myle to sorki |
|
|
|
 |
|