Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Wysokie spalanie + zgrzyty w skrzyni
Autor Wiadomość
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2007, 12:33   [CA4A 1.6] Wysokie spalanie + zgrzyty w skrzyni

Witam

Mój Colcik chyba troszkę przy dużo mi pali. Wychodzi mi 13 litrów po mieście przy raczej spokojnej jeździe (zmieniam biegi przy około 3000, czasem zdaży się więcej). Mieżyłem 3 razy. Raz od pełnego i po przejechaniu 80km dolałem, drugi raz od czerwonej lapmki, dolałem, przejechałem ileś tam kilometrów i policzyłem i trzeci raz tak samo jak za pierwszym razem.

Może wyliczenia nie są super dokładne, ale tak czy siak 13 litrów to jakoś dwa razy za dużo.

Tankuję zawsze na Statoilu Euro 95. Jeżdzę zazwyczaj małe odległości - 5km, postój kilka godzin i znów 5km. Ostatnio tylko w trybie mieszanym (90km trasa, 35km mieasto) wyszło mi 8 listrów, czyli wysokie spalanie mam raczej tylko na mieście.

Czym to może być spowodowane?

Drugi problem to zmiana biegów. Wchodzą strasznie cieżko (najgorzej 2. i 3.), ze zgrzytem, a niekiedy w ogóle nie chcą wejść. Wczesniej myślałem ,że to wina kończącego się sprzęgła (strasznie się ślizgało), sprzęgło wymionione (przy okazji poduszka od skrzyni + olej w krzyni), ładnie jeździ, ale biegi dalej zgrzytają. Czy to oznaka rozlatującej sięskrzyni biegów?

Pozdrawiam, wiem, że trochę przy długo, ale moze komuś zechce się odpowiedzieć ;)
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-12-2007, 16:45   

Witam.
Co do spalania to normalne przy mrozach na tak krotkim dystansie - trasę 5km pokonjesz na ssaniu wiec sie nie dziw - slnik nie zdazy sie rozgrzac. Moja rada- jak odpalasz daj mu pochodzic ze 2-3 minuty niech zlapie minimalna temperature - powinno pomoc (spadnie do 10-11:P)
Co do skrzyni to mam tak samo, chcialem wymieniac olej ale skoro tobie to nie pomoglo ....
Ostatnio zmieniony przez HamanN 28-12-2007, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2007, 16:47   

No może i to jest wina zimnego silnika. Zrozumiałbym 10 litrów. Ale 13?
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 00:47   

Moge sie wypowiedziec jezeli chodzi o ciezko wchodzace biegi. Mam to samo dokladnie 2 wchodzi tak ze trzeba ja nawet z duza sila wrzucic, 3 bieg podobnie jednak ciutke lzej (i tak ciezko). W moim przypadku jest to zle dobrany olej do skrzyni. Wymienialem na 80W-90 i bylo OK jak nie przyszly przymrozki. teraz jest po prostu za gesty. Po paru km biegi wchodza zdecydowanie lzej. Jezli masz takie samy objawy, proponuje zmienic olej na rzadszy (75W-90) oczywiscie w klasie GL4.

Pozdrawiam
 
 
HamanN 
Mitsumaniak
Jacek

Auto: Lancer 1.6 GLXi KOMBI 94'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 173
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-12-2007, 01:11   

jacobs przymierzam sie do wymiany oleju w skrzyni ale czy ten olej rzadszy ktory polecasz sprawdza sie tak dobrze tylko w zime ? :D
 
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 01:32   

Wydaje mi sie ze nie tylko w zimie, mozesz spokojnie zalac i na lato i na zime. Ale moge sie mylic. W kazdym razie nadaje sie tylko albo 75W-90 albo 80W-90 (takie polecali tutaj na forum), wiec skoro 80W-90 jest zagesty na zime (a i tak nie ma duzych mrozow), wiec wydaje mi sie ze ten drugi powienien byc dobry na caly sezon. Swoja droga tez sie przymierzam do wymiany na ten rzadszy.

Pozdrawiam
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 29-12-2007, 08:30   

ale Panowie, przed wymianą oleju było u mnie to samo!
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 00:48   

A olej sam wymieniales na podany powyzej czy zmeiniali czy w warsztacie? To dosc istotne, tam rozne cuda wlewaja...
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 30-12-2007, 09:28   

Olej wymieniał mi znajomy w warsztacie razem z wymianą sprzęgła.
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 31-12-2007, 14:56   

wydech masz caly? doslownie przed chwila zmienilem seryjny tlumik na mugena, a potem wlaczylem silnik i obejrzalem dokladnie wydech. I ZNALAZLEM PRZYCZYNE WYSOKIEGO SPALANIA, mam dziurke 2x2mm tuz przed sonda lambda i 1x2mm tuz za katalizatorem. Po Nowym Roku od razu wale do spawacza.
_________________
 
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 31-12-2007, 16:16   

Tłumik mam fabryczny, ale zamiast kata mam puche - strumiennice. Jest tam malusieńka dziurka, ale czy ona spala mi 6-7 litrów?

EDIT: No i mój samochód strasznie kopci. Na biało, ale strasznie dużo jest tego dymu.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 01-01-2008, 18:38   

Co do skrzyni, to dołączę się z problemem, sprzęgło wymienione, a przy porannym ruszaniu gdy auto przeżyje nocne przymrozki jak wciskam sprzęgło gdy czas na 2-gi bieg tak jakby szarpało całą skrzynią. Dwójka przeważnie wchodzi z charakterystycznym stukiem, czasem na skrzyżowaniu jest problem z jedynką, ale wtedy najpierw 2 i potem 1 i jedziemy :) Co do skrzyni, zastanawiam się nad zastosowaniem takiego wynalazku firmy STP

Regenerator skrzyń biegów
Zapewnia płynną zmianę biegów

Smaruje i regeneruje trudno dostępne elementy skrzyń biegów, przekładni, dyferencjałów i tylnych mostów. Zapewnia płynną zmianę biegów. Nie używać do automatycznych skrzyń biegów ani do mechanizmów z blokadą.

 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 02-01-2008, 00:00   

Żadne regeneratory nic tu nie dają. Stuki i puki w skrzyni, ciężko wrzucające się, haczące się biegi to zarżnięte synchronizatory w skrzyni. Padają już pod wpływem przejechanych kilosów a wymiana ich to niezła impreza w portfelu :P

[ Dodano: 02-01-2008, 00:01 ]
rafamalk, sprawdź sondę lambda czy nie popalona albo skruszona. Powinno podziałać jak ręką odjął :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2008, 00:20   

Levyspor, ja bym to wlał, albo Ceramizer. To moze zauważalnie pomóc. Napewno nie na stuki w skrzyni, ale biegi mogą przestać zgrzytać i płynniej wchodzić.
 
 
rafamalk
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 13:08   

Słyszałem jeszcze, że Sonda poiwnna miec określone napięcie przy chodzącym i zgaszonym silniku. Jezeli tak to jakie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.