Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Kreci ale nie odpala , czyżby ECU ?
Autor Wiadomość
lolotw
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 12:33   [CA4A 1.6] Kreci ale nie odpala , czyżby ECU ?

Witam
Moj Diamencik (CA4A 4G92 1,6 GLXi) niestety odmowil posluszenstwa.
Rano wsiadam odpalam kreci, kreci i nic. Zdziwilo mnie bo po przekreceniu stacyjki na ACC zaswiecal sie zawsze Check Engine i po paru sekundach gasl ale tym razem wogole sie nie zaswiecil. Zdjalem wezyk z listwy wtryskowej i nie podaje paliwa moje podejrzenie padlo na pompe paliwa , czy slusznie....
Przy bezpiecznikach mam przekaznik ktory zalacza pompe paliwa , sprawdzilem napiecie na tym przekazniku jakie jest podawane na pompe paliwa i 0V zawsze jakies bylo.(podobno jest jeszcze jeden przekaznik od pompy paliwa za radiem)
Przegladalem forum i znalazlem porady na temat wymiany elektrolitow w ECU.
Czy to rozwiazanie cos pomoze w moim przypadku ?
Czy moze jest wina czegos innego np immobilaizera ?
Jesli tak to jak najlatwiej dostac sie i wymontowac ECU ? Wiem ze jest on gdzies w okolicy schowka po stronie pasazera

Bede wdzieczny za jakiekolwiek porady i wskazowki
Ostatnio zmieniony przez harpagan 04-01-2008, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tomekp 
Mitsumaniak
A tak wygląda teraz:


Auto: Mitsubishi Colt '95 GLXi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2007
Posty: 210
Skąd: LU
Wysłany: 02-01-2008, 12:49   

Z własnego doświadczenia wiem że jeśli CE się nie świeci to samochód napewno nie zapali, i pierwszej rzeczy której bym się czepił to właśnie komputer i kondensatory. Immobiliser też może takie coś powodować (u mnie immobiliser odcina właśnie komputer przez co CE się nie świeci) ale zależy to też od tego czy jest fabryczny czy dorobiony.
_________________
Tak wyglądał kiedyś...
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-01-2008, 12:54   

Na 99% padł komputer, wylały kondensatory i go uszkodziły. Dlatego nie podaje sygnału na pompę. Najpierw wymień kondensatory a jeśli to nie pomoże to ECU naprawi Ci Bartek.
 
 
jacobs
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 13:46   

Jezli chcesz wymontoweac ECU to po prostu musisz zdemontowac schowek po stronie pasazera (2 srubki), jakos sie tam wczolgac i zobaczysz ECU (taki blaszany prostopadloscian) Odkrecasz na dole srubki ktore go trzymaja i delikatnie wysuwasz ECU ciagnac do dolu.

PS. A czy jak krecisz to nie zapala sie czasem CE ale po paru sekundach w czasie krecenia? Ja tak mialem ostatnio i padl modul zaplonowy. Zczytales bledy z ECU?
http://www.mitsubishifan.webpark.pl/
Tutaj masz opis jak to zrobic.

Pozdrawiam
 
 
lolotw
[Usunięty]

Wysłany: 02-01-2008, 13:50   

elektrolity juz kupilem. Teraz pozostalo mi wymontowanie ECU
Jak najprosciej go wydobyc ?

[ Dodano: 02-01-2008, 13:51 ]
Dzieki jacobs za podpowiedz
Jak kreci to CE ani na chwile sie nie zapala
 
 
swireek
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 15:35   

a u mnie pojawil sie podobny problem CE sie pali, gasnie, rozrusznik kreci a silnik nie odpala.6 razy musialem dzisiaj krecic az zapalil.jak zdjalem noge z gazu to zgasl.sytuacja podobna podczas jazdy: dojezdzam do skrzyzowania, hamuje i znow silnik gasnie.jak rozgrzeje sie do 90stopni to wszytsko jest ok.macie jakis pomysl Panowie? :?
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-01-2008, 15:52   

swireek napisał/a:
macie jakis pomysl

kabelki WN ...ew świece lub kopułka
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
swireek
[Usunięty]

Wysłany: 03-01-2008, 16:58   

kabelki wymienione, swiece tez...kopulka nie. mozliwe, wiec w tym tkwi problem.zobacze w weekend i dam znac.dzieki za sugestie.pozdrawiam
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 03-01-2008, 20:15   

Wyczyść najpierw piny w kopułce papierem ściernym i palec podegnij :]
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
lolotw
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 17:58   

Diamencik juz odpala kondensatory wymienilem.
Poza tym z jednego kondensatora elektrolit wyciekł i przeżarł jedna scieżkę , ale dosztukowałem i chodzi wszystko bez zarzutu

Wszystkim którzy mi pomogli szacuneczek :D
 
 
cleos18
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 20:15   

SWIREK taz mialme taki problem az pewnego slonecznego dnia auto zgaslo i nie odpalilo kable wymienilme swiece tez a tu nic z mechanikiem rozkrecilem parat zaplonowy i co sie okazalo padl modul zaplonowy szukalem wszedzie i na niecie tego nie znajdzisz bo Mitacubischi zastrzego produkcje tego i dostepne sa tylko cale aparaty zaplonowe a koszt takiej uslugi to 2800zl a to jest 1/3 wartosci auta wiec kupilem caly silnik bo z rozbitkow juz nic nie byl a silnik za 1100zl a apraty do innych modeli uzywane sa po 300-750 z lz tego co kojarze jak szukalem pozdrawiam i sie nie zalamuj :mrgreen:
 
 
swireek
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 14:22   

cleos18 napisał/a:
SWIREK taz mialme taki problem az pewnego slonecznego dnia auto zgaslo i nie odpalilo kable wymienilme swiece tez a tu nic z mechanikiem rozkrecilem parat zaplonowy i co sie okazalo padl modul zaplonowy szukalem wszedzie i na niecie tego nie znajdzisz bo Mitacubischi zastrzego produkcje tego i dostepne sa tylko cale aparaty zaplonowe a koszt takiej uslugi to 2800zl a to jest 1/3 wartosci auta wiec kupilem caly silnik bo z rozbitkow juz nic nie byl a silnik za 1100zl a apraty do innych modeli uzywane sa po 300-750 z lz tego co kojarze jak szukalem pozdrawiam i sie nie zalamuj :mrgreen:


wlasnie o to chodzi, ze mialem wymieniony jakies 2 miescia wczesniej caly aparat zaplonowy.
Kupilem wczoraj kopulke.dzis rano wymienilem, ale akumlator padł i nie moglem odpalic.Wlasnie go laduje.zobacze jak naladuje.
 
 
dryblo
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2008, 15:38   

Witam wszystkich !!!
Jestem zalogowany od niedawna ale już wiele razy korzystałem z informacji na tym foroom które były mi bardzo pomocne :) Ale teraz dopisuję sie do tego tematu bo potrzebuję porady. Mój colcik padł podręcznikowo ...
1. przeglądam foroom ( krece rozrusznikiem check engine zapala się po paru sekundach - diagnoza - czujnik położenia wału.
2. kupiłem ( niestety sprzedają razem z modułem ) i co kręce i odpala spoko ale nagle słyszę jakieś pstrykanie w okolicy radia , obroty zaczynają wariować i gaśnie i tak cały czas odpalam , chodzi i gaśnie.
3. czytam foroom : wymiana kondziorków - spoko. wyciagam kompa rozbieram no tak wylane 2 szt . - bingo - wymiana koszt 3 zł :)
4. Teraz po wymianie przekrecam kluczyk - podrecznikowo check engine zapala się gaśnie po 3 sek kręce i brak jakiejkolwiek reakcji ... co dalej ???

pozdrawiam serdecznie
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-01-2008, 20:42   

dryblo napisał/a:
wyciagam kompa rozbieram no tak wylane 2 szt .
Elektrolit się wylał, wyżarł ścieżkę i nie ma przejścia. Pstryka przekaźnik od pompy paliwa. Auto nie odpali.
Zdejmij wężyk z listwy wtryskowej i sprawdź czy pompa podaje paliwa. Jak nie to komputer do naprawy lub wymiany.
Który masz rocznik Colta i jaki silnik?
 
 
Alexander
[Usunięty]

Wysłany: 14-01-2008, 22:48   

swireek


będę wdzięczny jak dasz znać czy to właśnie kopułka bo mam podobny problem. U mnie trwało to długo i po drodze załatwiłem rozrusznik i kolo zamachowe ale teraz juz jest tylko taki problem ze muszę na zimnym parę razy pokręcić. Wiec mam nadzieje ze odkryjesz przyczynę i da się ją naprawić niewielkim kosztem:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.