Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Drgania po raz n-ty
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-01-2008, 23:54   [CA4A 1.6] Drgania po raz n-ty

Naderwany wkład poduszki silnika przy rozrządzie wymieniony i żadnej poprawy. Następnie poluzowane śruby od mocowania poduszki na skrzyni do podłużnicy oraz od poduszki przy rozrządzie. Szarpnąłem silnikiem. Dokręciłem i żadnej poprawy. Jak drżał na wolnych obrotach tak drży :? . Dzisiaj przy okazji dostępu do świetnego zestawu kluczy Beta oraz po wymianie żarówki postojowej przedniej prawej postanowiłem sprawdzić jak wyglądają świece. I co..? Nie wiem dlaczego zacząłem od trzeciej świecy od rozrządu, założyłem klucz z przedłużką i...jedną ręką odkręciłem świece :shock: . Jak to możliwe, że nie była w ogóle dokręcona? (zgadnijcie jaka była pierwsza myśl gdy to zobaczyłem-zgadłeś!-silnik przestanie drżeć na wolnych obrotach :D ). Sprawdziłem kolejne trzy świece i żadnej nie dało się odkręcić rękoma, ale nie było potrzeba żadnego wysiłku aby je odkręcić. Ot tylko przedłużka i siup. Co do wyglądu świec to rewelacja. Wszystkie równo przepalone. Ani śladu nagaru czy sadzy. Piękny brunatny kolorek. Zmartwiła mnie tylko marka świec: Bosch, typ FK7DCX (chyba taki numer-zapomniałem). Wstyd jeździć na takich świecach, jutro zamawiam NGK. Jeśli wymiana świec na odpowiednie nie rozwiąże problemu drgań to następnym krokiem w tym kierunku, czyli trzecim, będzie wymiana poduszki na skrzyni, itd.
Aha, mam jeszcze oryginalne kable zapłonowe firmy Yazaki (silikon już twardy, trochę świecą po dodaniu gazu). Pewnie mogą być powodem drgań, co?
Jestem pewien, że przez wibracje przenoszone z silnika na nadwozie w aucie jest za głośno podczas jazdy. W CAO 1.3 mojej dziewczyny jest duuużo ciszej.
Wypowiadajcie się!
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 04-01-2008, 01:04   

Hugo u mnie, gdy trzymam na hamulcu, a silnik sie rozgrzeje (a wiec obroty ok 900rpm) to kierownica, plastiki itp rowniez drżą. Lekko ale drżą, moze wiec ten typ tak ma?
_________________
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 01:14   

u mnie tez tak jest
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-01-2008, 07:37   

Jak trzymam nogę na hamulcu to nie drżą tylko podskakują. Cały drży jak tylko włączę krótkie światła, a czasami nawet bez nich.
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 08:57   

u mnie drgania tez sa wyczuwalne i to dosc mocno
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-01-2008, 09:07   

To nie jest normalne! Dlaczego silnik 1.3 w Colcie jest tak zawieszony, że do środka auta nie wkradnie się żadne drganie, a w 1.6 miałoby wszystko drgać?
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 13:17   

moze nie pali Ci na ktorys gar??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-01-2008, 13:51   

SlaVkoEg napisał/a:
moze nie pali Ci na ktorys gar??
Pali na wszystkie. Chodzi idealnie równo, przyśpiesza jak powinien.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 15:16   

hmm no to nie wiem ale kiedys kumpel w golfie mial podobnie ze niby rowno chodzil, jezdzil dobrze itp. ale na wolnych obrotach wszystko latalo. Mial chyba wtedy cos z zaworem bodajze... musialbym sie go zapytac bo nie pamietam :roll:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-01-2008, 16:38   

SlaVkoEg nie sądzę żeby to było coś z głowicą. Silnik by "kulał" itp. Do tego jeszcze świece są wszystkie identycznie wypalone i bez zastrzeżeń.

[ Dodano: 04-01-2008, 16:40 ]
Tylko są Bosha i przerwa pomiędzy elektrodami za duża (od temperatury). Ale nic z tym nie robiłem. Muszę je wymienić, bo ja już przejechałem na nich ok. 20 000 km.

[ Dodano: 29-03-2008, 10:22 ]
Po wymianie świec na NGK problem drgań nie istnieje.

[ Dodano: 09-04-2008, 23:46 ]
Mało tego teraz na wolnych obrotach czuję tylko delikatne "mrowienie". Co się okazało? Patałach-blacharz źle wspawał przednie wzmocnienie (dobry 1 cm za wysoko). Co za tym idzie belka pod silnikiem po dokręceniu była zbyt wysoko uniesiona i poduszka przy chłodnicy była ściśnięta (nie pracowała w naturalnym położeniu). Więc odkręciłem śruby od belki w przednim wzmocnieniu i podłożyłem podkładki. Skręciłem i poduszka jest teraz w takim położeniu w jakim powinna być. Efekt: żadnych drgań.
Cieszę się, że do tego w końcu doszedłem i takim prostym sposobem, i bez kosztów to zrobiłem :twisted:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.