Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzynia nie redukuje :(
Autor Wiadomość
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2008, 15:49   Skrzynia nie redukuje :(

Witam

Mam problem ze skrzynią automatyczną, tzn. skrzynia po gwałtownym wcisnieciu gazu nie reaguje (nie redukuje biegu) nie działa równiez kick down. Wczesniej czasami tak sie zachowywała ale chwilowo, teraz cały czas.


Pozdrawiam Paweł

PS. Nie mam podwinietego dywanika który blokuje pedał gazu hehehe, bo taki niumer kiedys miałem. :mrgreen:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-01-2008, 16:24   

To sprawdź przycisk pod pedałem gazu - tzw. ,,kick down'' który naciskany jest pedałem gazu właśnie przy wciśnięciu do deski - może jest uszkodzony lub styki wewnątrz zaśniedziały itp. no i nie łączy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kordiank2 
Mitsumaniak
MojTytułJestZaDługi

Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 11 Maj 2005
Posty: 704
Skąd: Boćki - podlaskie
Wysłany: 04-01-2008, 21:38   

rozumiem, że wykluczamy niski poziom oleju, stary olej lub dawno zmieniany filtr oleju w skrzyni biegów? Te elmenty mają duży wpływ na reakcje skrzyni - zwłaszcza teraz przy mrozach automaty się mulą na złej jakości olejach... więc tu też może tkwić przyczyna.
_________________
taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być

DZIEŁA na SZTUKI
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 05-01-2008, 23:11   

Witam

Olej i filtr były wymieniane około 15 tyś temu.
Dzisiaj nastapiła pewna zmiana, skrzynia redukuje do koło 80 km/h, przy wyzszych predkosciach zero reakcji (przyspiesza jak polonez pod górke :) . Natomiast jesli chodzi o kick down to nie działa od samego poczatku i brak reakcji przy kazdej predkosci.

Pozdrawiam Paweł
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 05-01-2008, 23:24   

No to zainteresuj się w końcu tym przełącznikiem pod pedałem gazu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
bartek67a
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2008, 17:34   

witam. ja mam dwie takie same sigmy w tym jedna na czesci. kupilem na czesc jak okazalo sie ze w tej pierwszej ladnej duzo brakuje. jak zaczalem reanimowac ta ladniejsza to wymienialem polosie z tej drugiej. musialem sila rzeczy sposcic olej . no i doznalem szoku bo zlecial 1-1,5 litra nie wiecej i koniec. jak nia jezdzilem przez 3 miesiace to prubowalem sprawdzic stan oleju ale zawsze obryzgalo bagnet i tyle z tego bylo wiec stwierdzilem ze jest ok. fakt ze tak bylo bo wszystko w niej chodzilo super. sprawnu od sport biegi itd. wiec maly poziom oleju nie koniecznie musi wplywac na reakcje zmiany biegow przy gwaltownym nacisnieciu gazu. mialem 100% przyklad wiec.... teraz w tej co ja niby robie tez mam problemy bo niema sporta i tez moim zdaniem za pozno redukuje biegi bo prawie z kazdego skrzyzowania pcha sie 4 no chyba ze zwolnie do 30km/h to zredukuje. przy dodaniu gazu prawie do konca tez nic sie nie dzieje - musze wcisnac do dechy to sie obudzi obojetnie przy jakiej predkosci. oleju mam tak jak byc powinno. tylko jakis przekaznik lub elektrozawor przy wlaczonym zaplonie i wrzuconym d mi brzeczy. niewiem o co chodzi bo tego w tej wczesniejszej sigmie nie mialem a kompa od skrzyni tez przelozylem. sprawdz czy u ciebie nic nie brzeczy.
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 09-01-2008, 19:55   

panowie ...moja rada ,czemu pchacie się w automaty ,przyjemność i komfort oczywiście znakomity ale jak to tak często siada to czy nie warto pokombinować manualem ,koszty podobne ....pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 09-01-2008, 20:16   

Żartujesz, prawda? :P Policz na forum ile jest postów o jakimkolwiek problemie z automatem ale o poważnym problemie z automatem i odpowiednio ile jest postów o problemach z manualem tych drobnych i tych poważnych. Gdy przyszedłem na forum to przeczytałem niemal wszystkie posty jakie były na forum a przez niemal półtora roku czytam na bieżąco także prawie wszystkie posty i widzi mi się że proporcje problemów automat:manual są jak 1:500 :> i to nie tylko ze względu na unikalność aut z automatem :) wierz mi... :badgrin:

[ Dodano: 09-01-2008, 20:19 ]
PS. Kiedys byłem zatwardziałym ,,anty'' w kwestii automatów ale odkąd mam INVECS-II poglądy zmieniłem diametralnie 8) jak to mówią ,,never ever'' manuala ;) - jak raz spróbujesz tego automata to już nigdy nie będzie jak dawniej (z manualem) :finga: naprawdę...
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-01-2008, 20:55   

zbyszek05 napisał/a:
panowie ...moja rada ,czemu pchacie się w automaty ,przyjemność i komfort oczywiście znakomity ale jak to tak często siada to czy nie warto pokombinować manualem ,koszty podobne ....pozdrawiam


W przypadku Sigm to wyboru za duzego nie ma, 80% 24-zaworowych jest wyposażona (nie)stety w automat dlatego większość z nas ma to (nie)szczęscie je posiadać. Osobiście nie narzekam choć trochę szkoda że przyspieszenie jest gorsze, no ale przynajmniej podczas jazdy w korkach jest większy komfort :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 11-01-2008, 15:13   

...przyjemnośc jazdy automatem jest ogromna szczególnie w miastach /nie tylko/ chodziło mi tylko o to iż ...w sigmach te automaty jakoś siadają z tego co czytam...ciągle coś .i skoro to przysparza tyle godzin dłubania i myślenia to czy nie warto pokombinować w druga stronę /manual/?tylko tyle...nie chciałem nikogo urazić. :oops: pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-01-2008, 18:17   

No ja sie nie czuje urażony, jak mowie, czasem bym sobie tez chciał poredukować czy powkręcac silnik na obroty (poniekąd mozna bo masz blokade biegów) i też swoje z moją skrzynką przeszedłem - poszukaj na forum jak chcesz, na szczescie wymiana była plug and pray ;-) ale udało sie i od tej chwili skrzynka chodzi przyzwoicie (trochę tylko mi szarpie przy zmianie 2-3 choć da sie to przeżyć). Na początku jak jeździłem manualem to nie przeszkadząła mi zmiana biegów, kiedyś po dłużej jeździe Sigmą (po okolo 7 miesiacach) byłem zmuszony na manualu troche pojeździć w ruchu miejskim i powiem szczerze że nie żaluje że mam automat, do szczęscia brakuje w sumie tylko 5 biegów i tiptronica, zreszta jak byś zaczął jeździć i później został zmuszony do jazdy manualem, zwłaszcza w miescie czy na trasie za wlokącymi sie cięzarówkami, spowalniaczami w postaci 126P czy CC 704ED, wozami (drabiniastymi też) , traktorami itp to byś czuł się dziwnie zmęczony :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 16-01-2008, 12:30   

czapka z głowy panowie,mój idealny manual został rozerwany....pilnie potrzebuje skrzynki do mojej laleczki.pomocy .
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 16-01-2008, 14:39   

to szczere wyrazy współczucia, miałem podobne akcje prawie rok temu :(
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.