Skrzynia nie redukuje :( |
Autor |
Wiadomość |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2008, 15:49 Skrzynia nie redukuje :(
|
|
|
Witam
Mam problem ze skrzynią automatyczną, tzn. skrzynia po gwałtownym wcisnieciu gazu nie reaguje (nie redukuje biegu) nie działa równiez kick down. Wczesniej czasami tak sie zachowywała ale chwilowo, teraz cały czas.
Pozdrawiam Paweł
PS. Nie mam podwinietego dywanika który blokuje pedał gazu hehehe, bo taki niumer kiedys miałem. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 04-01-2008, 16:24
|
|
|
To sprawdź przycisk pod pedałem gazu - tzw. ,,kick down'' który naciskany jest pedałem gazu właśnie przy wciśnięciu do deski - może jest uszkodzony lub styki wewnątrz zaśniedziały itp. no i nie łączy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kordiank2
Mitsumaniak MojTytułJestZaDługi
Auto: eclipse 4G
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 704 Skąd: Boćki - podlaskie
|
Wysłany: 04-01-2008, 21:38
|
|
|
rozumiem, że wykluczamy niski poziom oleju, stary olej lub dawno zmieniany filtr oleju w skrzyni biegów? Te elmenty mają duży wpływ na reakcje skrzyni - zwłaszcza teraz przy mrozach automaty się mulą na złej jakości olejach... więc tu też może tkwić przyczyna. |
_________________ taka prawda i lepiej naucz się w zgodzie z nią żyć - zapamiętaj: jest jak jest, nie jak powinno być
DZIEŁA na SZTUKI |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2008, 23:11
|
|
|
Witam
Olej i filtr były wymieniane około 15 tyś temu.
Dzisiaj nastapiła pewna zmiana, skrzynia redukuje do koło 80 km/h, przy wyzszych predkosciach zero reakcji (przyspiesza jak polonez pod górke . Natomiast jesli chodzi o kick down to nie działa od samego poczatku i brak reakcji przy kazdej predkosci.
Pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-01-2008, 23:24
|
|
|
No to zainteresuj się w końcu tym przełącznikiem pod pedałem gazu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
bartek67a [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2008, 17:34
|
|
|
witam. ja mam dwie takie same sigmy w tym jedna na czesci. kupilem na czesc jak okazalo sie ze w tej pierwszej ladnej duzo brakuje. jak zaczalem reanimowac ta ladniejsza to wymienialem polosie z tej drugiej. musialem sila rzeczy sposcic olej . no i doznalem szoku bo zlecial 1-1,5 litra nie wiecej i koniec. jak nia jezdzilem przez 3 miesiace to prubowalem sprawdzic stan oleju ale zawsze obryzgalo bagnet i tyle z tego bylo wiec stwierdzilem ze jest ok. fakt ze tak bylo bo wszystko w niej chodzilo super. sprawnu od sport biegi itd. wiec maly poziom oleju nie koniecznie musi wplywac na reakcje zmiany biegow przy gwaltownym nacisnieciu gazu. mialem 100% przyklad wiec.... teraz w tej co ja niby robie tez mam problemy bo niema sporta i tez moim zdaniem za pozno redukuje biegi bo prawie z kazdego skrzyzowania pcha sie 4 no chyba ze zwolnie do 30km/h to zredukuje. przy dodaniu gazu prawie do konca tez nic sie nie dzieje - musze wcisnac do dechy to sie obudzi obojetnie przy jakiej predkosci. oleju mam tak jak byc powinno. tylko jakis przekaznik lub elektrozawor przy wlaczonym zaplonie i wrzuconym d mi brzeczy. niewiem o co chodzi bo tego w tej wczesniejszej sigmie nie mialem a kompa od skrzyni tez przelozylem. sprawdz czy u ciebie nic nie brzeczy. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 09-01-2008, 19:55
|
|
|
panowie ...moja rada ,czemu pchacie się w automaty ,przyjemność i komfort oczywiście znakomity ale jak to tak często siada to czy nie warto pokombinować manualem ,koszty podobne ....pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 09-01-2008, 20:16
|
|
|
Żartujesz, prawda? Policz na forum ile jest postów o jakimkolwiek problemie z automatem ale o poważnym problemie z automatem i odpowiednio ile jest postów o problemach z manualem tych drobnych i tych poważnych. Gdy przyszedłem na forum to przeczytałem niemal wszystkie posty jakie były na forum a przez niemal półtora roku czytam na bieżąco także prawie wszystkie posty i widzi mi się że proporcje problemów automat:manual są jak 1:500 :> i to nie tylko ze względu na unikalność aut z automatem wierz mi...
[ Dodano: 09-01-2008, 20:19 ]
PS. Kiedys byłem zatwardziałym ,,anty'' w kwestii automatów ale odkąd mam INVECS-II poglądy zmieniłem diametralnie jak to mówią ,,never ever'' manuala - jak raz spróbujesz tego automata to już nigdy nie będzie jak dawniej (z manualem) naprawdę... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-01-2008, 20:55
|
|
|
zbyszek05 napisał/a: | panowie ...moja rada ,czemu pchacie się w automaty ,przyjemność i komfort oczywiście znakomity ale jak to tak często siada to czy nie warto pokombinować manualem ,koszty podobne ....pozdrawiam |
W przypadku Sigm to wyboru za duzego nie ma, 80% 24-zaworowych jest wyposażona (nie)stety w automat dlatego większość z nas ma to (nie)szczęscie je posiadać. Osobiście nie narzekam choć trochę szkoda że przyspieszenie jest gorsze, no ale przynajmniej podczas jazdy w korkach jest większy komfort |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 11-01-2008, 15:13
|
|
|
...przyjemnośc jazdy automatem jest ogromna szczególnie w miastach /nie tylko/ chodziło mi tylko o to iż ...w sigmach te automaty jakoś siadają z tego co czytam...ciągle coś .i skoro to przysparza tyle godzin dłubania i myślenia to czy nie warto pokombinować w druga stronę /manual/?tylko tyle...nie chciałem nikogo urazić. pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-01-2008, 18:17
|
|
|
No ja sie nie czuje urażony, jak mowie, czasem bym sobie tez chciał poredukować czy powkręcac silnik na obroty (poniekąd mozna bo masz blokade biegów) i też swoje z moją skrzynką przeszedłem - poszukaj na forum jak chcesz, na szczescie wymiana była plug and pray ale udało sie i od tej chwili skrzynka chodzi przyzwoicie (trochę tylko mi szarpie przy zmianie 2-3 choć da sie to przeżyć). Na początku jak jeździłem manualem to nie przeszkadząła mi zmiana biegów, kiedyś po dłużej jeździe Sigmą (po okolo 7 miesiacach) byłem zmuszony na manualu troche pojeździć w ruchu miejskim i powiem szczerze że nie żaluje że mam automat, do szczęscia brakuje w sumie tylko 5 biegów i tiptronica, zreszta jak byś zaczął jeździć i później został zmuszony do jazdy manualem, zwłaszcza w miescie czy na trasie za wlokącymi sie cięzarówkami, spowalniaczami w postaci 126P czy CC 704ED, wozami (drabiniastymi też) , traktorami itp to byś czuł się dziwnie zmęczony |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 16-01-2008, 12:30
|
|
|
czapka z głowy panowie,mój idealny manual został rozerwany....pilnie potrzebuje skrzynki do mojej laleczki.pomocy . |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-01-2008, 14:39
|
|
|
to szczere wyrazy współczucia, miałem podobne akcje prawie rok temu |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|