 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Problem z obrotami |
Autor |
Wiadomość |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 13:17 [1G 90-94] Problem z obrotami
|
|
|
Jakieś 2 miesiące po zakupie w mojej klipsie zaczęły dziać się cuda z obrotami (niskimi).
Zaczęło "zarzucać" silnikiem, potem zaczął gasnąć sam z siebie, lub np. przy redukcji biegu. ECU błędów nie pokazywał (i nie pokazuje w dalszym ciągu).
Wymieniłem po kolei: świece (BPR7ES - takie same były wcześniej), potem uszczelkę kolektora dolotowego (jak się okazało - niepotrzebnie), krokowy (kupiony od kolegi z forum). Objawy nie zmieniły się po żadnym z tych zabiegów. Dałem auto do elektryka w Tczewie, żeby posprawdzał sensory po kolei i stwierdził, że wszystko jest w porządku.
Dziś wymieniłem kable WN (na nowe NGK) i jest jeszcze gorzej, tzn. iskra jest wszędzie, ale na niektórych garach mocniejsza, na niektórych słabsza (najsłabsza na 3), przy czym na wszystkich garach jest jakaś słaba (oceniam to wyłącznie wizualnie). Silnik na wolnych obrotach skacze, jakby na 2 gary nie palił. Na wysokich (>2k) też odczuwalnie wibruje. Zamiana na stare kable nie dała nic - jest teraz to samo, co było na nowych i w związku z tym, pytanie do Was: co to może być?
Dodam, że przez tydzień przed wymianą kabli samochód stał nieruszany, więc może to wilgoć gdzieś się dostała? A może pomyliłem kolejność zapłonów - według mojej wiedzy wyjścia z rozdzielacza licząc od silnika to 4-1-2-3. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo mnie się już skończyły pomysły na naprawę, a bardzo nie chciałbym pozbywać się tego auta.. |
|
|
|
 |
Sz@kal
Forumowicz Młody Mitsumaniak ;)

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G GS
Pomógł: 7 razy Dołączył: 29 Maj 2006 Posty: 380 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 12-01-2008, 13:54
|
|
|
Lothar napisał/a: | według mojej wiedzy wyjścia z rozdzielacza licząc od silnika to 4-1-2-3. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie, bo mnie się już skończyły pomysły na naprawę, a bardzo nie chciałbym pozbywać się tego auta.. |
Pod rozdzielaczem masz taki czarny plastik na którym jest napisana kolejnosc podłaczania kabli |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 14:01
|
|
|
Ja bym zerknął w cewki.Nie mammy czegos takiego jak rozdzielacz,mamy dwie cewki.1i4-ty cylinder chodza na jednej z nich a 2 i 3-ci na drugiej, czyli jak zamienisz kable 1-ego i 4-ego ze soba to nic nie zmieni. Jak zajrzysz tam gdzie sa cewki to stojąc z boku samocho0du gapiąc pod maskę (od strony kierowczy) to począwszy od lewej strony podlaczone sa kable od cylindrow nr 1 LUB 4 a kolejne dwa to 2 LUB 3. Jesli zauwazyles ze nie praży CI na 2 garnku to mozesz zamienic przewody z trzecim a jezeli to nic nie da to mozesz zamienic cewki czyli ta co jest po lewej zamienic miejscami z ta co jest po prawej, to Ci pozwoli zgiagnozować ewentualna awarie którejs cewki.
Jesli to nic nie da to mozesz isc dalej po ukladzie zaplonowym lub spodziewac sie awarii ECU (jak kondensatory?) |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 12-01-2008, 14:03
|
|
|
nie lubię tego pisać ale użyj "szukaj"
Hasła jakie wpisujesz po kolei :
1) falujące obroty
2) brak wolnych obrotów
3) czyszczenie przepustnicy
4) regulacja obrotów
5) kondensatory ECU
Co do iskry: Na oko to chłop w szpitalu .... |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 14:06
|
|
|
Sz@kal napisał/a: | Pod rozdzielaczem masz taki czarny plastik na którym jest napisana kolejnosc podłaczania kabli |
Niestety, nie znalazłem żadnego opisu. mitutoyo napisał/a: | począwszy od lewej strony podlaczone sa kable od cylindrow nr 1 LUB 4 a kolejne dwa to 2 LUB 3 |
Czyli podłączyłem dobrze.
Spróbuję jeszcze z tymi cewkami. Co do ECU nie wiem, jak jest z kondensatorami, trzeba go będzie wyciagnąć.
HouseM, w tematach falujące obroty itp. główną poradą jest wymiana krokowego i sprawdzenie dolotu. W tym temacie wszystko zrobiłem. Przepustnica jest czysta, regulację obrotów przeprowadzałem już, nic nie dało. Jedyne co się udało to podkręciłem sztucznie obroty do 1100, żeby sam nie gasł.
[ Dodano: 12-01-2008, 14:40 ]
Przegazowałem go na wysokich obrotach, zrobiłem parę rundek wkoło miasta i teraz chodzi niby lepiej, ale to jeszcze nie to. Tzn. nie dławi się, ale trzęsie dalej. Umówiłem się z elektrykiem, podjadę i w tygodniu sprawdzimy cewki w/g rady Mitutoyo. Jak uda mi się rozwiązać problem to dokładnie opiszę co było źle.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 15:11
|
|
|
House M, co niby miała dać Twoja porada?? Pierwsze cztery punkty mają się nijak do stwierdzenia Lothara ze np. powyżej 2000rpm również odczuwalnie wibruje.
Wracając do Lothara sprawy to posprawdzaj chłopie dokladnie uklad elektryczny. Zostaw na wolnych telepiacy sie silnik i pozdejmuj pokolei fajki z kolejnych swiec, zauważ przy ktorym zdjeciu najmniej sie w pracy silnika zmieni. Jesli przykladowo po odlaczeniu trzeciego cylindra silnik zgasnie lub bedzie ledwo dyszal to bedziesz wiedzial ze tu akurat jest ok. Ja bym juz po stronie zasilania nie szukal,teraz tylko elektryka,ECU lub ewentualnie zaplon. |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 12-01-2008, 18:08
|
|
|
Najważniejsze to dobrze zlokalizować usterkę. Podałem czego szukać bo to co kolego opisujesz najbardziej podchodzi pod wymienione przeze mnie tematy.
Podkreślę jeszcze raz że większość problemów z obrotami w ecli w tym przedziale wiekowym to uszkodzenie elektrolitów w ECU.
Czy ten temat sprawdziłeś ?
Koniecznie wymontuj też TPS'a i powoli kręcąc palcami z podpiętym omomierzem sprawdzaj czy nie występują skoki oporności czy też "dziury" w jakimś zakresie.
Jeżeli pomylił byś kable WN to z pewnością przynajmniej 2 garki by nie pracowały a o ruszeniu z miejsca nie było by mowy.
Jak wykręciłeś świece to czy wszystkie były w jednakowym kolorze (nalot na elektrodach) ??
Zrób jeszcze taki test. Po zmroku odpal auto , podnieś maskę i powolutku dokładnie oglądnij cały przebieg kabli WN od aparatu zapłonowego po świece czy nie ma upływności prądu.
Naturalnie rozumiem że podpinałeś już auto pod data loggera ? i nie zauważyłeś nic niepokojącego ?
Jest to pierwsza czynność jaką należy zrobić gdy kliper odmawia współpracy. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Lothar [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2008, 20:01
|
|
|
HouseM napisał/a: | Czy ten temat sprawdziłeś ? |
ECU nie sprawdzałem, przyznaję. Ten temat zostawiam jako ostateczność, bo nie mam możliwości naprawy we własnym zakresie.
TPS jest w porządku (w pierwszym poście pisałem, że sensory były sprawdzane). Ani stare ani nowe kable przebić nie miały i nie mają. Zmieniałem kable na nowe dlatego, że obawiałem się jakiegoś wewnętrznego uszkodzenia któregoś z nich, powodującego czasowe zaniki przewodzenia. Świece wszystkie mają nalot tego samego koloru.
HouseM napisał/a: | Jeżeli pomylił byś kable WN to z pewnością przynajmniej 2 garki by nie pracowały a o ruszeniu z miejsca nie było by mowy. |
W pierwszym poście napisałem też, że wyglądało iż nie pali na 2 gary. Ruszyć z miejsca na początku nie chciał, dusił się strasznie. Stąd pytanie o kolejność.
HouseM napisał/a: | Naturalnie rozumiem że podpinałeś już auto pod data loggera ? |
Nie podpinałem, gdyż takowego nie posiadam. Warsztaty które mam w okolicy również nie obsługują diagnostyki mitsubishi - nie mają ani złącz ani softu. Jedyne, co mogę zrobić to sprawdzić kody błyskowe generowane przez ecu.
mitutoyo napisał/a: | Zostaw na wolnych telepiacy sie silnik i pozdejmuj pokolei fajki z kolejnych swiec |
A nie grozi to uszkodzeniem kompa? Niektórzy producenci w instrukcjach obsługi przestrzegają przed odpinaniem fajek w trakcie pracy silnika. |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-01-2008, 20:22
|
|
|
Lothar napisał/a: | ECU nie sprawdzałem, przyznaję. Ten temat zostawiam jako ostateczność, bo nie mam możliwości naprawy we własnym zakresie. |
To od tego powinieneś zacząć, kondziory przelutuje Ci każdy zakład który naprawia sprzęt RTV. Koszt około 50 pln. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 13-01-2008, 15:23
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | Lothar napisał/a: | ECU nie sprawdzałem, przyznaję. Ten temat zostawiam jako ostateczność, bo nie mam możliwości naprawy we własnym zakresie. |
To od tego powinieneś zacząć, kondziory przelutuje Ci każdy zakład który naprawia sprzęt RTV. Koszt około 50 pln. |
I pamiętaj nie mów że to od eclipsa tylko od Kosiarki teściowej !!
Diodą nie wiele wybłyskasz w takim przypadku. Musi być komp i przeanalizować pracujący silnik.
Jeśli masz zacięcie elektronika i trochę zdolności manualnych to napisz na priv podrzucę Ci schemacik kabla i soft.
Bez tego na prawdę niewiele można zrobić |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
|
|