Rdza |
Autor |
Wiadomość |
Likasso [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:08 Rdza
|
|
|
Ostatnio zauważyłem, że na tylnych błotnikach wyskoczyło kilka bąbli. Czy to normalne w tych samochodach? Nigdzie indziej nie ma na karoserii śladów rdzy. Jak z tym walczyć? Jak konserwować ?? |
|
|
|
 |
Rado [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:18
|
|
|
raczej to nie jest normalne, ory blacha jest ocynkowana... widocznie byly jakies przejscia i bylo naprawiane, moze nie bylo wielkiego dzwona ale wystaczy otrzec o cos i juz lipa... jak walczyc - zglosic sie do lakiernika... |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:19
|
|
|
Teoretycznie rdza i bąble w tych samochodach są tylko wtedy jeśli samochód był kiedys uderzony albo w tym miejscu cos juz bylo poprawiane/naprawiane (np. w wyniku otarcia na parkingu itp.) - tak mówi teoria, która potwierdzam, bo u mnie pare bąbli wyszło tylko w miejscach gdzie kiedyś była mała stłuczka, pozostałe elementy są idealne
odnośnie tego jak z wtym walczyć i konserwować, to masz 2 wyjścia,
1) iść do blacharza ktory Ci to pożadnie zrobi i zakonserwuje
2) zrobic samemu
ogólnie nie ma na co czekac i warto to zrobic jak najszybciej (ok, mozna poczekac do wiosny), bo rdza bedzie się powiekszac, a szkoda blachy.
Tutaj jest spory wątek, z którego możesz dowiedzieć sie sporo na temat "blacharki", gwarantuje ze po przeczytaniu bedziesz wiedzial duzo wiecej. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:21
|
|
|
Likasso napisał/a: | Czy to normalne w tych samochodach? |
W modelach CJ0 - czyli produkowanych po '96 roku problem ten się nie pojawia. Dotyczył on niektórych CA0. Najprawdopodobniej Twój przypadek może świadczyć o wypadkowej przeszłości i nie najlepszej naprawie blacharskiej
Likasso napisał/a: | Jak z tym walczyć? Jak konserwować ?? |
To zależy na ile poważnie wygląda sprawa. Ja polecałbym wizytę u dobrego blacharza i niech oceni co robić.
W przypadku Colta CA0 były na forum dyskusje na temat reperaturek:
- link
- link 2 |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
patysia00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:30
|
|
|
Ja tez mam cjo i umnie bable sa na masce... blacharz powiedzial ze byl dzwon, nie duzy ale byl no sa bable... nie wiem tylko co bedzie z drzwiami, bo na drzwiach mam strasznie zryty lakier... nawet nie wiem czym mozna auto tak skrzywdzic.. mam nadzieje ze jak to naprawie to przynajmniej z drzwiami nie bedzie problemow, bo wiem, ze na masce beda te bable juz wychodzic caly czas... |
|
|
|
 |
Likasso [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:49
|
|
|
Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ?? |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2008, 00:51
|
|
|
Likasso napisał/a: | Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ?? |
najlepiej pytaj o to na forach regionalnych. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:00
|
|
|
patysia00 napisał/a: | bable sa na masce. |
Szczególnie przy znaczku Masz Colta z początku produkcji
To by potwierdzało to, co napisałem kiedyś na forum, że początkowe egzemplarze miały źle wyprofilowaną maskę - co widać zresztą np po opadach deszczu i tym jak dziwnie wysycha woda
Tez polecam wizytę w zakładzie blacharskim i zakonserwowanie tego - choć niestety nie wiele to daje |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
patysia00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:11
|
|
|
Nie wiem czy to początek produkcji czy nie.. ale bąble mam przy znaczku A jak mi woda wysycha to nie wiem bo nie zwracałam na to uwagi. Do blacharza pojadę jak się zacznie robić ciepło, to od razu zrobi wszystko co trzeba Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:16
|
|
|
patysia00 napisał/a: | Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był |
Spróbuj sprawdzić testerem do lakieru |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13-01-2008, 01:18
|
|
|
patysia00 napisał/a: | ale skoro ma rdze to bity musiał być.... |
Niekoniecznie. Bąble wychodzą od spodu maski. Tam zabezpieczenie jest prawie żadne.
Poza tym weź pod uwagę, że maska się nagrzewa, potem ochładza, a przy źle odpływającej tam wodzie o rdzę specjalnie trudno nie jest |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
patysia00 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2008, 12:11
|
|
|
Tak czy inaczej sa babelki do zlikwidowania |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 20-01-2008, 01:10
|
|
|
patysia00, colty cjo sprzed liftingu maja problem z gnijaca maska wiec Twoj Colcik nie musial miec bum. w cjo po liftingu w '98 zmieniono maske przednia i problem zniknal. masz 2 wyjscia:
a) lakiernik
b) maska po liftingu + lakiernik |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
Rado [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2008, 00:33
|
|
|
cos mi sie niechce wierzyc zeby colty przed liftem mialy inna maske niz po... ja nie mam zadnych problemow z maska, a skoro boczne blotniki, swiatla i zderzak pasuje do obu wersji to nie sadze zeby maska byla zmieniana... moze jakis dowod ze te maski rzeczywiscie sie czyms roznia? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2008, 11:44
|
|
|
Chodzi o jej wyprofilowanie i system odprowadzenia wody. Myślę, że ciężko to byłoby udowodnić - a może po prostu została uknuta taka teoria
W każdym razie jest to jakieś tłumaczenie stanu faktycznego. |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
|