Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rdza
Autor Wiadomość
Likasso
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 00:08   Rdza

Ostatnio zauważyłem, że na tylnych błotnikach wyskoczyło kilka bąbli. Czy to normalne w tych samochodach? Nigdzie indziej nie ma na karoserii śladów rdzy. Jak z tym walczyć? Jak konserwować ??
 
 
Rado
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 00:18   

raczej to nie jest normalne, ory blacha jest ocynkowana... widocznie byly jakies przejscia i bylo naprawiane, moze nie bylo wielkiego dzwona ale wystaczy otrzec o cos i juz lipa... jak walczyc - zglosic sie do lakiernika...
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2008, 00:19   

Teoretycznie rdza i bąble w tych samochodach są tylko wtedy jeśli samochód był kiedys uderzony albo w tym miejscu cos juz bylo poprawiane/naprawiane (np. w wyniku otarcia na parkingu itp.) - tak mówi teoria, która potwierdzam, bo u mnie pare bąbli wyszło tylko w miejscach gdzie kiedyś była mała stłuczka, pozostałe elementy są idealne :)

odnośnie tego jak z wtym walczyć i konserwować, to masz 2 wyjścia,
1) iść do blacharza ktory Ci to pożadnie zrobi i zakonserwuje
2) zrobic samemu

ogólnie nie ma na co czekac i warto to zrobic jak najszybciej (ok, mozna poczekac do wiosny), bo rdza bedzie się powiekszac, a szkoda blachy.

Tutaj jest spory wątek, z którego możesz dowiedzieć sie sporo na temat "blacharki", gwarantuje ze po przeczytaniu bedziesz wiedzial duzo wiecej.
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2008, 00:21   

Likasso napisał/a:
Czy to normalne w tych samochodach?

W modelach CJ0 - czyli produkowanych po '96 roku problem ten się nie pojawia. Dotyczył on niektórych CA0. Najprawdopodobniej Twój przypadek może świadczyć o wypadkowej przeszłości i nie najlepszej naprawie blacharskiej :?
Likasso napisał/a:
Jak z tym walczyć? Jak konserwować ??

To zależy na ile poważnie wygląda sprawa. Ja polecałbym wizytę u dobrego blacharza i niech oceni co robić.

W przypadku Colta CA0 były na forum dyskusje na temat reperaturek:
- link
- link 2
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
patysia00
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 00:30   

Ja tez mam cjo i umnie bable sa na masce... blacharz powiedzial ze byl dzwon, nie duzy ale byl no sa bable... nie wiem tylko co bedzie z drzwiami, bo na drzwiach mam strasznie zryty lakier... nawet nie wiem czym mozna auto tak skrzywdzic.. mam nadzieje ze jak to naprawie to przynajmniej z drzwiami nie bedzie problemow, bo wiem, ze na masce beda te bable juz wychodzic caly czas...
 
 
Likasso
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 00:49   

Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ??
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2008, 00:51   

Likasso napisał/a:
Pieknie dziękuję za informacje!! A przy okazji, znacie może jakiegoś dobrego i w miarę taniego blacharza-lakiernika we Wrocławiu lub okolicach ??


najlepiej pytaj o to na forach regionalnych.
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2008, 01:00   

patysia00 napisał/a:
bable sa na masce.

Szczególnie przy znaczku :?: Masz Colta z początku produkcji :?:
To by potwierdzało to, co napisałem kiedyś na forum, że początkowe egzemplarze miały źle wyprofilowaną maskę - co widać zresztą np po opadach deszczu i tym jak dziwnie wysycha woda ;)

Tez polecam wizytę w zakładzie blacharskim i zakonserwowanie tego - choć niestety nie wiele to daje :?
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
patysia00
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 01:11   

Nie wiem czy to początek produkcji czy nie.. ale bąble mam przy znaczku :P A jak mi woda wysycha to nie wiem bo nie zwracałam na to uwagi. Do blacharza pojadę jak się zacznie robić ciepło, to od razu zrobi wszystko co trzeba :lol: Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był :roll:
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2008, 01:16   

patysia00 napisał/a:
Hmm... to może on nie był bity...? Bo w sumie tego nie widać, nawet blacharz mówił, że jest bardzo dobrze spasowany, ale skoro ma rdze to bity musiał być.... a może nie był :roll:


Spróbuj sprawdzić testerem do lakieru :)
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-01-2008, 01:18   

patysia00 napisał/a:
ale skoro ma rdze to bity musiał być....

Niekoniecznie. Bąble wychodzą od spodu maski. Tam zabezpieczenie jest prawie żadne.
Poza tym weź pod uwagę, że maska się nagrzewa, potem ochładza, a przy źle odpływającej tam wodzie o rdzę specjalnie trudno nie jest ;)
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
patysia00
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 12:11   

Tak czy inaczej sa babelki do zlikwidowania :p
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 20-01-2008, 01:10   

patysia00, colty cjo sprzed liftingu maja problem z gnijaca maska wiec Twoj Colcik nie musial miec bum. w cjo po liftingu w '98 zmieniono maske przednia i problem zniknal. masz 2 wyjscia:
a) lakiernik
b) maska po liftingu + lakiernik
_________________
CA0
Galant II
 
 
Rado
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2008, 00:33   

cos mi sie niechce wierzyc zeby colty przed liftem mialy inna maske niz po... ja nie mam zadnych problemow z maska, a skoro boczne blotniki, swiatla i zderzak pasuje do obu wersji to nie sadze zeby maska byla zmieniana... moze jakis dowod ze te maski rzeczywiscie sie czyms roznia?
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-01-2008, 11:44   

Chodzi o jej wyprofilowanie i system odprowadzenia wody. Myślę, że ciężko to byłoby udowodnić - a może po prostu została uknuta taka teoria :P
W każdym razie jest to jakieś tłumaczenie stanu faktycznego.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.