Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] 1.8TD Jak wymontować turbine?
Autor Wiadomość
Kawishi
[Usunięty]

  Wysłany: 16-11-2007, 20:05   [E34A 1.8TD] 1.8TD Jak wymontować turbine?

Witam! Mam problemy z szczelnością turbosprężarki. Czy istnieje jakiś sposób żeby wymontować turbine i mieć diesel'a bez turbo? :lol: podobno mniej pali, a ja nie potrzebuje wyścigów tylko komfortowej jazdy w moim Galantku;) Prosze o pomoc. :)

Podobno można zamontować kolektor od lancera lub colta - były wersje bez turbo.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 09:16   

Jak wymontować? Proste, bierzesz kilka kluczy do rąk i wykręcasz. Powstaje przerwa w układzie wydechowym pomiędzy kolektorem a resztą wydechu, podobna przerwa w układzie dolotowym i dziury w układzie olejenia. Te ostatnie trzeba zaślepić. Filtr powietrza połączyć bezpośrednio z kolektorem dolotowym dorabiając/dobierając jakieś pasujące rury i dorobić brakującą część wydechu. Lepiej było by wymienić kolektory na te z wolnossącego diesla, zwłaszcza ssący, ale bez nich też pojedziesz. Po całym zabiegu będziesz miał mniej mocy niż wolnossący diesel, chociażby z powodu niższego stopnia sprężania, ale coś za coś. Na mniejsze spalanie to bym nie liczył.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11196
Skąd: Radomsko
Wysłany: 18-11-2007, 14:37   

Jako tako wyjąć się nie da,bo to się łączy z wymianą kolektorów.(przerobiłem to w astrze)Można ominąć turbine podłączając powietrze z filtra do kolektora.Musi być szczelnie.Trzeba też odłączyć smarowanie(nie wiem czy u Ciebie się da)Reakcja mojego poprzedniego auta (astry)na taki zabieg była taka,że mniej kopcił,nie tracił oliwy i lepiej odpalał.Wady są takie że nie ma czym jechać i czuć że silnik się dusi.Nie polecam tego sposobu.Pozdrawiam.
_________________

 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2007, 19:13   

Wymiana kolektorów jest wskazana, ale nie przesadzajmy, nie jest konieczna. Wyjmowanie turbiny to swego rodzaju szkocki półśrodek, więc idąc za ciosem można dorobić-dosztukować fragmenty orurowania do istniejących kolektorów. Raz na fotkach w sieci widać bylo jeszcze oszczędniejszy patent, gdzie przy silniku pozostawiono kolektor i obudowę części gorącej turbiny (ślimak). Wymontowana została część centralna turbiny z wirnikiem i część zimna, a otwór w wydechu po wirniku zaślepiono grubą blachą.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-11-2007, 21:29   

Hmmm wszyscy kombinują jak ulepszyć i wzmocnić auto poprzez dołożenie np. turbawki a ty chcesz auto z niej wykastrować... masakra. :shock: :shock: :shock:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Kawishi
[Usunięty]

Wysłany: 11-01-2008, 21:34   

to tylko potwierdza fakt, że nie jestem wszyscy co mnie bardzo cieszy. pozdrawiam
 
 
teddybar
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2008, 15:55   

Ale wymontowanie turbiny to nie taka prosta sprawa. Z tego co się orientuje, to w silnikach z turbo jest większa komora spalania w stosunku do zwykłego diesla. Więc wymotowanie turbiny pewnie pociągnie za sobą zamontowanie innych korbowodów, w przeciwnym wypadku ciekawe jakby chodził taki silnik.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2008, 12:06   

W wiekszości przypadków wolnossące diesle i równorzędne turbodiesle mają ciut inny stopień sprężania, ale to są kosmetyczne różnice. Mitsubishi jak przysłowiowy kot poszło swoją drogą: według danych katalogowych zarówno 1,8D i 1,8TD miały taki sam stopień sprężania 22,4 .
 
 
Kawishi
[Usunięty]

Wysłany: 30-01-2008, 20:20   

dzieki za info
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.