Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
06-03-2008, 09:04
PARUJACE REFLEKTORY
Autor Wiadomość
Miron_Wwa
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 07:36   PARUJACE REFLEKTORY

Witam wszystkich użytkowników elek.
Jak napisałem już w jednym poście od tygodnia jestem posiadaczem alki Instyle AT sport. Z autka jako takiego jestem zadowolony bo i spalanie OK i w miarę rozsądnie się prowadzi więc niby wszystko OK. Ale, no właśnie jest jedno małe ale i tu pytanie do Was. Czy normalnym objawem w nowej elce jeżdżonej jedynie po ulicach Wawy są zaparowane od wewnątrz reflektory? Jak wiele lat jeżdżę i nie jest to pierwszy nowy samochód w moich rękach to z czymś takim jeszce się nie spotkałem, co więcej 60 letni Willys, którego jestem posiadaczem jeżdżący po rzekach brodach itp nigdy podobnego objawu nie miał.
Ostatnio zmieniony przez Gene 31-01-2008, 18:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2008, 08:01   

witaj, pytasz i od razu sobie sam odpowiadasz. Wilgoc zbiera sie w srodku. Pytanie tylko czy to wina nieszczelnosci, pekniecia czy zlego montazu. A moze jakos ta wilgoc dostala sie do srodka w czasie transportu lub mycia. Tak czy siak to nie jest normalne i gwarantuje, ze jesli sie z tym nic nie zrobi niebawem czeka Cie wymiana zarowek.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
HugoOrmo 
Forumowicz
Was? Kielbasa i Kwas


Auto: L200 '07 Chip 167KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 460
Skąd: Frei Stadt Danzig
Wysłany: 31-01-2008, 08:13   

Panie! Do serwisu z tym bo parujace reflektory nie sa normalne i dodatkowo ograniczaja widocznosc. Mialem kiedys Almere i tam swiatla mialy jakis seryjny feler we wszystkich modelach - parowaly az milo. Lacznie w czasie 4-ro letniej eksploatacji mialem je wymieniane w ASO 3 razy...

pzdr
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2008, 08:30   

tu o podobnej sytuacji: http://motoryzacja.interi...ry-astry,591946
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 09:56   

Moje też trochę parują, ale widziałem coś na ten ten temat w instrukcji obsługi i zdaje się że zdaniem Mitsubishi jest to jak najbardziej zwyczajne zjawisko. Może przezroczyste szkła powodują, że parę bardziej widać niż na starych "karbowanych".Pozdrawiam.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 10:04   

Zaparowane od wewnątrz reflektory to w żaden sposób nie norma!!!
Spowodowane jest to nieszczelnością lampy.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-01-2008, 10:40   

slo_mo teraz to już pojechałeś bo rzecz w tym że lampa musi być rozszczelniona ale od tyło od strony komory silnika by właśnie te opary tamtędy wychodziły.

Każda lampa markowego producenta np. Helli ma od tyłu specjalną rurkę - fajkę wyprowadzoną do tyłu i w dół by tamtędy była wymiana ciśnienia i powietrza do/z wnętrza lampy.

Jak już to lampa musi być szczelna od przodu auta by woda nie była wdmuchiwana przez pęd powietrza do wnętrza reflektora i tak z pewnością jest.

Inna bajka to kondensacja odparowanej wilgoci po zgaszeniu świateł na ochładzającej się szybie reflektorów - tam się para skropli i koniec kropka - jeśli tylko jest dobre przewietrzanie lampy od tyłu to wilgoć powinna się osuszać.

Ja celowo nawet w swoich lampach osłonowe rurki odpowietrzające od tyłu lampy i kierunkowskazów i poodwracałem w dół i zaślepki gniazd żarówek w lampach odpowiednio poustawiałem tak by szczeliny wentylacyjne były drożne i nic mi od tego czasu już nie paruje.

8)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 10:46   

bo reflektor w dwoch przypadkach paruje jesli jest nieszczelny i za bardzo szczelny.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 11:22   

saphire napisał/a:
slo_mo teraz to już pojechałeś bo rzecz w tym że lampa musi być rozszczelniona...


O to mi chodziło, tylko niefortunnie to napisałem :oops:
Wiadmo przecież, że żadna lampa nie jest hermetycznie szczelna.....
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 31-01-2008, 11:47   

Jak pracowałem w Oplu to przyjeżdżały Vectry C z zaparowaną lewą lub prawą lampą. Mechanicy tłumaczyli klientom bzdury, że lewa paruje, bo jest bliżej chłodnicy, a prawa paruje, bo jest bliżej kolektora. Skończyło się gdy przyjechał klient z zaparowanymi obiema lampami :D
Lampy prawdopodobnie nie radzą sobie z odprowadzeniem wody poza lampę. Może to być spowodowane zbyt wąskimi lub zatkanymi kanalikami, o których pisał saphire. Mogą być też źle zaprojektowane i te kanaliki są zbyt daleko od źródła ciepła (para skrapla się zanim dotrze do kanaliku. Czytałem coś w notach diagnostycznych w Citroenie lub Oplu. To tyle z pamięci :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Miron_Wwa
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 13:52   

Dzięki Wam Wszystkim za potwierdzenie moich przypuszczeń. Tak dla dokończenia mojej opowieści - pojechałem do serwisu i grzecznie się spytałem czy do zakupionej elki dołożą mi jeszcze w gratisie rybki? Bardzo sympatycznie odpowiedzieli, że rybek nie mają ale w ciągu 14 dni zaproszą mnie na wymianę rzeczonych reflektorów. Tak więc nasze przypuszczenia są jak najbardziej uzasadnione, że nie jest to normalne zjawisko i serwis wymienia lampy. I nawet zbytnio nie pyskują. :biggrin:
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 13:57   

Miron_Wwa, po wymianie reflektorów daj znać, czy nowe również parują, czy też wszystko jest OK.
Pozdrawiam.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2008, 14:10   

no no jednak czasami ASO potrafi :wink:
Miron_Wwa, a podali przyczyny takiego stanu rzeczy czy bez zbednego tlumaczenia zaprosili po nowe lampy?
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Bartman
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 14:17   

Miron_Wwa,jeszcze jedno pytanie.
Czy Twoje reflektory są zaparowane w całości, czy też tylko w rogach?
 
 
Miron_Wwa
[Usunięty]

Wysłany: 31-01-2008, 15:08   

Reflektory zaparowane są w zewnętrznych rogach, na dole i w wewnętrznych. Co do zaproszenia to bez oporów z własnej i nieprzymuszonej woli i bez perswazji ręcznej zeznali, że pierwszy raz coś takiego widzą i najpierw sprawdzą czy się nie rozszczelniły, zrobią zdjęcia i zamówią w magazynie nowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.