[E52A 1.8] Pukanie w przednim kole |
Autor |
Wiadomość |
Jonny156
Forumowicz

Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007 Posty: 88 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 13-02-2008, 16:09 [E52A 1.8] Pukanie w przednim kole
|
|
|
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu coś zaczęło mi pukać w prawym przednim kole, na początku mało co, ale później już bardzo. Oddałem auto do zaprzyjaźnionego mechanika, który stwierdził że trzeba wymienić 2 gumowe tuleje. Po ich wymianie problem znikł ale tylko w połowie
Mianowicie w czasie jazdy na wyprostowanych kołach wszystko jest ok i na nierównościach nie słychać żadnego pukania, natomiast gdy koła są choć trochę skręcone i wjadę na jakieś nierówności to wtedy zaczyna bardzo pukać, im mocniej skręcone tym głośniej coś puka i czuć dojść duży luz na tym kole. Mechanik twierdzi że pewnie jakiś wachacz do wymiany, ale nie ma pojęcia jaki
Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu tej usterki
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 13-02-2008, 16:26
|
|
|
Ja bym radziła podnieść przód auta do góry i dokładnie obadać łączniki stabilizatorów i gumy na stabilizatorze, bo minimalny luz na łącznikach nie jest wyczuwalny przy opuszczonym autku a może powodować stuki. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Mirgos Grzegorz [Usunięty]
|
Wysłany: 14-02-2008, 21:04
|
|
|
Witam
Stawiam na sworzeń w wahaczu górnym - miałem dokładnie takie same objawy,nawet niewielki luz na sworzniu powoduje takie stuki. Ale proponuję sprawdzić również końcówkę kierowniczą jeśli koło ma luz i stwierdzić w jakiej płaszczyznie jest ten luz (góra -dół czy na boki).
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Galart [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 12:40
|
|
|
a może przegób-jeśli stuki przy skręconych kołach |
|
|
|
 |
JPR
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 72 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 16-02-2008, 21:02
|
|
|
Witam.Już komuś pisałem na temat podobny do tego co opisujesz.
W moim miśku padł wahacz dolny gięty, nie wielki luz a nieźle dawał
popalić.Może zacznij od niego sprawdzać, mi się udało.
Pozdrawiam. |
_________________ JPR
 |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 21:58
|
|
|
a ja stawiam na maglownicę... |
|
|
|
 |
konradr [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2008, 22:38
|
|
|
doprze,wlasnie dlaczego na maglownice stawiasz?
ja wlasnie mam taka diagnoze mechanika ze przekladnia.
W sumie halasuje strasznie mocno glownie na malych nierownosciach ale luzow na kierownicy za bardzo nie czuje. i juz od pol roku tak jezdze:/
Czy do E52A bedzie pasowała maglownica od EA,w sumie wiekszosc zawieszenia taka sama?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 06-03-2008, 15:58
|
|
|
stawiam na to - bo mam takie same objawy i właśnie jestem w trakcie poszukiwań maglownicy.
maglownica powinna być ta sama, ważne żeby nie kupować z rozbiórki anglika - bo poprostu nie będzie pasować. reszta chyba nie ma znaczenia. |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2008, 21:57
|
|
|
Proponuję poprosić kogoś o pomoc, podnieść samochód na podnośniku i wtedy niech jedna osoba wykonuje delikatne ruchy kołem kierownicy, a druga cierpliwie nasłuchuje luzów pod samochodem. Czasem pomocna jest też metoda "na dotyk". Należy wtedy zamiast słuchać, dotykać po kolei łączników i końcówek w czasie gdy pomocna nam osoba operuje kołem kierownicy. Trochę cierpliwości i na pewno uda się odnaleźć to co tak bardzo na słuch szkodzi. Ja w swoim galu znalazłem luz na górnym wahaczu i też z prawej strony. Magiel zostawiłbym na koniec, ale przy nich to zawsze spotykałem się że miały luzy najpierw z lewej strony. Powodzenia. |
|
|
|
 |
doprze [Usunięty]
|
Wysłany: 07-03-2008, 22:28
|
|
|
żeby sprawdzić maglownicę nie trzeba podnosić auta, na kołach wystarczy delikatnie pokręcić w tą i z powrotem kierownicą, hałas powinien być słyszalny. |
|
|
|
 |
gal18 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-03-2008, 08:27
|
|
|
Gdy samochód będzie na kołach i pokręcimy kierownicą hałas będzie słyszalny i z magla i z reszty układu kierowniczego. Należałoby podnieść auto i spróbować znaleźć ten luz gdzie indziej niż w maglu, bo wymiana magla nie dość że jest pracochłonna to i kosztowna. Nie twierdzę że doprze nie ma racji bo oczywiste jest że może ją mieć tak samo jak ja, ale upierałbym się że najpierw należy bardzo dokładnie sprawdzić końcówki i drążki.
Można też próbować w drugą stronę, ruszać kołem obserwować kierownicę i nasłuchiwać hałasów. Gdy hałas jest a kierownica nie porusza się no to już wiadomo z której strony jest luz.
A co z zawieszeniem, bo mowa jest cały czas o układzie kierowniczym w którym dużo łatwiej znaleźć luzy niż w zawieszeniu? |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11152 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 08-03-2008, 10:00
|
|
|
Maglownice należało by sprawdzić na odpalonym silniku. Na zgaszonym może pukać mimo że jest sprawna.Ja bym na początek sprawdził swożnie.Ja osobiście sprawdzam podważając breszką.Ale jak kto lubi. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 08-03-2008, 22:26
|
|
|
jezeli stuka na małych nierównosciach to raczej gumy stabilizatora -od tego bym zaczął bo koszt niewielki i łatwo samemu naprawic
pozdrawiam |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
konradr [Usunięty]
|
Wysłany: 15-03-2008, 19:04
|
|
|
miała być maglownica, a okazało się, że wahacz-banan.Wymieniłem na 555 i jest cisza.
Ogólnie martwi mnie niska jakość zamienników jeśli chodzi o wahacze.
W ciągu roku wymieniałem dolne proste:
najpierw kupiłem shing shangi na alledrogo-ok 10 tyś wytrzymały.
Zmieniłem na jamoto i teraz już na jednym duży luz.Poszedł do reklamacji.
Dzięki za rady.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|