Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E52A 1.8] Pukanie w przednim kole
Autor Wiadomość
Jonny156 
Forumowicz


Auto: Galant EA2W
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 88
Skąd: Piotrków Trybunalski
  Wysłany: 13-02-2008, 16:09   [E52A 1.8] Pukanie w przednim kole

Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu coś zaczęło mi pukać w prawym przednim kole, na początku mało co, ale później już bardzo. Oddałem auto do zaprzyjaźnionego mechanika, który stwierdził że trzeba wymienić 2 gumowe tuleje. Po ich wymianie problem znikł ale tylko w połowie :|
Mianowicie w czasie jazdy na wyprostowanych kołach wszystko jest ok i na nierównościach nie słychać żadnego pukania, natomiast gdy koła są choć trochę skręcone i wjadę na jakieś nierówności to wtedy zaczyna bardzo pukać, im mocniej skręcone tym głośniej coś puka i czuć dojść duży luz na tym kole. Mechanik twierdzi że pewnie jakiś wachacz do wymiany, ale nie ma pojęcia jaki :evil:
Bardzo proszę o pomoc w zlokalizowaniu tej usterki :!:
Z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 13-02-2008, 16:26   

Ja bym radziła podnieść przód auta do góry i dokładnie obadać łączniki stabilizatorów i gumy na stabilizatorze, bo minimalny luz na łącznikach nie jest wyczuwalny przy opuszczonym autku a może powodować stuki.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Mirgos Grzegorz
[Usunięty]

Wysłany: 14-02-2008, 21:04   

Witam
Stawiam na sworzeń w wahaczu górnym - miałem dokładnie takie same objawy,nawet niewielki luz na sworzniu powoduje takie stuki. Ale proponuję sprawdzić również końcówkę kierowniczą jeśli koło ma luz i stwierdzić w jakiej płaszczyznie jest ten luz (góra -dół czy na boki).
Pozdrawiam
 
 
Galart
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 12:40   

a może przegób-jeśli stuki przy skręconych kołach
 
 
JPR 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 16V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 05 Cze 2007
Posty: 72
Skąd: Zamość
Wysłany: 16-02-2008, 21:02   

Witam.Już komuś pisałem na temat podobny do tego co opisujesz.
W moim miśku padł wahacz dolny gięty, nie wielki luz a nieźle dawał
popalić.Może zacznij od niego sprawdzać, mi się udało.
Pozdrawiam.
_________________
JPR
 
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2008, 21:58   

a ja stawiam na maglownicę...
 
 
konradr
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2008, 22:38   

doprze,wlasnie dlaczego na maglownice stawiasz?
ja wlasnie mam taka diagnoze mechanika ze przekladnia.
W sumie halasuje strasznie mocno glownie na malych nierownosciach ale luzow na kierownicy za bardzo nie czuje. i juz od pol roku tak jezdze:/
Czy do E52A bedzie pasowała maglownica od EA,w sumie wiekszosc zawieszenia taka sama?
pozdrawiam
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2008, 15:58   

stawiam na to - bo mam takie same objawy i właśnie jestem w trakcie poszukiwań maglownicy.

maglownica powinna być ta sama, ważne żeby nie kupować z rozbiórki anglika - bo poprostu nie będzie pasować. reszta chyba nie ma znaczenia.
 
 
gal18
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2008, 21:57   

Proponuję poprosić kogoś o pomoc, podnieść samochód na podnośniku i wtedy niech jedna osoba wykonuje delikatne ruchy kołem kierownicy, a druga cierpliwie nasłuchuje luzów pod samochodem. Czasem pomocna jest też metoda "na dotyk". Należy wtedy zamiast słuchać, dotykać po kolei łączników i końcówek w czasie gdy pomocna nam osoba operuje kołem kierownicy. Trochę cierpliwości i na pewno uda się odnaleźć to co tak bardzo na słuch szkodzi. Ja w swoim galu znalazłem luz na górnym wahaczu i też z prawej strony. Magiel zostawiłbym na koniec, ale przy nich to zawsze spotykałem się że miały luzy najpierw z lewej strony. Powodzenia.
 
 
doprze
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2008, 22:28   

żeby sprawdzić maglownicę nie trzeba podnosić auta, na kołach wystarczy delikatnie pokręcić w tą i z powrotem kierownicą, hałas powinien być słyszalny.
 
 
gal18
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 08:27   

Gdy samochód będzie na kołach i pokręcimy kierownicą hałas będzie słyszalny i z magla i z reszty układu kierowniczego. Należałoby podnieść auto i spróbować znaleźć ten luz gdzie indziej niż w maglu, bo wymiana magla nie dość że jest pracochłonna to i kosztowna. Nie twierdzę że doprze nie ma racji bo oczywiste jest że może ją mieć tak samo jak ja, ale upierałbym się że najpierw należy bardzo dokładnie sprawdzić końcówki i drążki.
Można też próbować w drugą stronę, ruszać kołem obserwować kierownicę i nasłuchiwać hałasów. Gdy hałas jest a kierownica nie porusza się no to już wiadomo z której strony jest luz.
A co z zawieszeniem, bo mowa jest cały czas o układzie kierowniczym w którym dużo łatwiej znaleźć luzy niż w zawieszeniu?
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11152
Skąd: Radomsko
Wysłany: 08-03-2008, 10:00   

Maglownice należało by sprawdzić na odpalonym silniku. Na zgaszonym może pukać mimo że jest sprawna.Ja bym na początek sprawdził swożnie.Ja osobiście sprawdzam podważając breszką.Ale jak kto lubi.
 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 08-03-2008, 10:38   

a ja poprostu jechał bym na stacje diagnostyczną i zrobił przegląd tam powiedzą co stuka, u mnie za takie cos nic sie niepłaci płacisz wtedy kiedy chcesz pieczatke
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
pawlos 
Mitsumaniak
Boski wiatr


Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 518
Skąd: Stargard
Wysłany: 08-03-2008, 22:26   

jezeli stuka na małych nierównosciach to raczej gumy stabilizatora -od tego bym zaczął bo koszt niewielki i łatwo samemu naprawic

pozdrawiam
_________________
reprezentant DREAM TEAM 2012 :king: :king:
 
 
 
konradr
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2008, 19:04   

miała być maglownica, a okazało się, że wahacz-banan.Wymieniłem na 555 i jest cisza.
Ogólnie martwi mnie niska jakość zamienników jeśli chodzi o wahacze.
W ciągu roku wymieniałem dolne proste:
najpierw kupiłem shing shangi na alledrogo-ok 10 tyś wytrzymały.
Zmieniłem na jamoto i teraz już na jednym duży luz.Poszedł do reklamacji.
Dzięki za rady.
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.