Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
remont 4G15
Autor Wiadomość
pabloo2000
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 13:21   remont 4G15

Może koledzy colciarze bedziecie bardziej rozpisani w moim temacie bo w dziale "lancer" brak odezwu.

W moim lancerku powoli kończy sie kompresja wiec przymierzam sie do rozebrania silniczka i do jego remontu. Nie mam jakiegoś doświadczenia w takich naprawach w silnikach Mitsubishi wiec mam parę wątpliwości.
1) Pierwsza sprawa - momenty dokręcania głowicy. Jak ktoś wie jakie powinny być to poproszę o dane.
2) Jakie pierścienie tłokowe, oryginał czy jakiś zamiennik. Co polecacie? jakie są ceny? Co do pierścieni to interesowały by mnie jeszcze luzy w zamkach, bo zawsze wole sprawdzić nawet oryginały.
3) Jakie uszczelki silnika (najlepiej komplet góra i dół)
4) Planuje również poprawić fabrykę i podłubać trochę przy głowicy. Wie ktoś jaki jest w tym silniku stopień sprężania? bo nie wiem o ile mogę splanować głowice. chyba ze ktoś z was robił coś takiego i wie o ile ją opuścić :)
5) jakieś sugestie co jeszcze można poprawić jak juz będę miał silnik rozebrany?

Pozdrawiam i liczę ze sie trochę rozpiszecie.



PS: Jeżdżę na gazie, niby sekwencja ale nie chce przeginać z przeróbkami silnika.
 
 
Milosz_GLXi
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 19:05   Re: remont 4G15

pabloo2000 napisał/a:

W moim lancerku powoli kończy sie kompresja wiec przymierzam sie do rozebrania silniczka i do jego remontu. Nie mam jakiegoś doświadczenia w takich naprawach w silnikach Mitsubishi wiec mam parę wątpliwości.


Sprawdz bo moze tylko gdzies zawory sa powypalane od gazu i wystarczy tylko remont glowicy.

pabloo2000 napisał/a:

1) Pierwsza sprawa - momenty dokręcania głowicy. Jak ktoś wie jakie powinny być to poproszę o dane.


Sprawdz w jakiejs serwisowce do tego modelu bo kazdy silnik ma inny moment i moze miec inna kolejnosc dokrecania srub
pabloo2000 napisał/a:

3) Jakie uszczelki silnika (najlepiej komplet góra i dół)


Jakupilem uszczelke pod glowice firmy jakoparts. Zrobilem z 50km i narazie nic zlego sie nie dzieje

pabloo2000 napisał/a:

4) Planuje również poprawić fabrykę i podłubać trochę przy głowicy. Wie ktoś jaki jest w tym silniku stopień sprężania? bo nie wiem o ile mogę splanować głowice. chyba ze ktoś z was robił coś takiego i wie o ile ją opuścić :)


Samo splanowanie glowicy niewiele Ci da. Jak chcesz poprawic fabryke to mozesz wygladzic kanaly dolotowe/wylotowe w glowicy. Moze poprawic tez ich ksztalt. Zrobic mozna zawory na "3 katy". Ale to trzeba miec juz troche wiedzy i doswiadczenia w tej kwesti. Jak zrobisz porzadny remont silnika, wraz z obrobka zaworow itd to poczujesz ze masz szybsze auto.

pabloo2000 napisał/a:

5) jakieś sugestie co jeszcze można poprawić jak juz będę miał silnik rozebrany?


Mozesz sie pokusic o szlif walu, honowanie cylindrow. Jak chcesz mozesz dac caly zestaw korbowo tlokowy do wywazenia.
 
 
pabloo2000
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 20:15   

Głowicy napewno nie bede robił osobiście bo nie mam sprzetu i wole oddać do fachowca od przeróbek na sport. Same zawory sam bym sobie wymienił i podocierał ale jak juz robić to robić :) Jeśli chodzi o planowanie to nie do końca sie zgodze bo przecierz stopień spręzania to jeden z najistotniejszych parametrów wpływających na wydajność spalania silnika.
Dzięki za info co do uszczelki, ale bardziej liczyłem na odpowiedź w sprawie momentów dokręcania głowicy i polecenie producenta pierścionków.

czekam na dalsze wypowiedzi w tym temacie.
 
 
Milosz_GLXi
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 01:41   

pabloo2000 napisał/a:
Jeśli chodzi o planowanie to nie do końca sie zgodze bo przecierz stopień spręzania to jeden z najistotniejszych parametrów wpływających na wydajność spalania silnika.


A ile da Ci to mocy bez innej obrobki glowicy? Madrze obrobiona glowica moze dac przyrost nawet do 20% ale samo planowanie da niewiele.
Przerabialem juz temat planowania w fiacie seicento. Jedni mowili da duzo inni mowili prawie nic. Poradziliem sie chlopaka ktory juz robil wszystko z silnikem od seja i powiedzial: Wloz glowice od 1,2 albo caly 1,2 bo na samo planowanie to wydasz tylko niepotrzebnie pieniadze.
 
 
pabloo2000
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 15:53   

nie licze na jakieś ekstremalne przyrosty mocy. Porostu chce to zrobić przy okazji zdjęcia głowicy. I na pewno będzie i planowanie głowicy i korekta kanałów. A z resztą przeróbek to jeszcze pomyśle czy warto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.