 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
remont 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
pabloo2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 13:21 remont 4G15
|
|
|
Może koledzy colciarze bedziecie bardziej rozpisani w moim temacie bo w dziale "lancer" brak odezwu.
W moim lancerku powoli kończy sie kompresja wiec przymierzam sie do rozebrania silniczka i do jego remontu. Nie mam jakiegoś doświadczenia w takich naprawach w silnikach Mitsubishi wiec mam parę wątpliwości.
1) Pierwsza sprawa - momenty dokręcania głowicy. Jak ktoś wie jakie powinny być to poproszę o dane.
2) Jakie pierścienie tłokowe, oryginał czy jakiś zamiennik. Co polecacie? jakie są ceny? Co do pierścieni to interesowały by mnie jeszcze luzy w zamkach, bo zawsze wole sprawdzić nawet oryginały.
3) Jakie uszczelki silnika (najlepiej komplet góra i dół)
4) Planuje również poprawić fabrykę i podłubać trochę przy głowicy. Wie ktoś jaki jest w tym silniku stopień sprężania? bo nie wiem o ile mogę splanować głowice. chyba ze ktoś z was robił coś takiego i wie o ile ją opuścić
5) jakieś sugestie co jeszcze można poprawić jak juz będę miał silnik rozebrany?
Pozdrawiam i liczę ze sie trochę rozpiszecie.
PS: Jeżdżę na gazie, niby sekwencja ale nie chce przeginać z przeróbkami silnika. |
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 19:05 Re: remont 4G15
|
|
|
pabloo2000 napisał/a: |
W moim lancerku powoli kończy sie kompresja wiec przymierzam sie do rozebrania silniczka i do jego remontu. Nie mam jakiegoś doświadczenia w takich naprawach w silnikach Mitsubishi wiec mam parę wątpliwości. |
Sprawdz bo moze tylko gdzies zawory sa powypalane od gazu i wystarczy tylko remont glowicy.
pabloo2000 napisał/a: |
1) Pierwsza sprawa - momenty dokręcania głowicy. Jak ktoś wie jakie powinny być to poproszę o dane. |
Sprawdz w jakiejs serwisowce do tego modelu bo kazdy silnik ma inny moment i moze miec inna kolejnosc dokrecania srub
pabloo2000 napisał/a: |
3) Jakie uszczelki silnika (najlepiej komplet góra i dół) |
Jakupilem uszczelke pod glowice firmy jakoparts. Zrobilem z 50km i narazie nic zlego sie nie dzieje
pabloo2000 napisał/a: |
4) Planuje również poprawić fabrykę i podłubać trochę przy głowicy. Wie ktoś jaki jest w tym silniku stopień sprężania? bo nie wiem o ile mogę splanować głowice. chyba ze ktoś z was robił coś takiego i wie o ile ją opuścić |
Samo splanowanie glowicy niewiele Ci da. Jak chcesz poprawic fabryke to mozesz wygladzic kanaly dolotowe/wylotowe w glowicy. Moze poprawic tez ich ksztalt. Zrobic mozna zawory na "3 katy". Ale to trzeba miec juz troche wiedzy i doswiadczenia w tej kwesti. Jak zrobisz porzadny remont silnika, wraz z obrobka zaworow itd to poczujesz ze masz szybsze auto.
pabloo2000 napisał/a: |
5) jakieś sugestie co jeszcze można poprawić jak juz będę miał silnik rozebrany? |
Mozesz sie pokusic o szlif walu, honowanie cylindrow. Jak chcesz mozesz dac caly zestaw korbowo tlokowy do wywazenia. |
|
|
|
 |
pabloo2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-02-2008, 20:15
|
|
|
Głowicy napewno nie bede robił osobiście bo nie mam sprzetu i wole oddać do fachowca od przeróbek na sport. Same zawory sam bym sobie wymienił i podocierał ale jak juz robić to robić Jeśli chodzi o planowanie to nie do końca sie zgodze bo przecierz stopień spręzania to jeden z najistotniejszych parametrów wpływających na wydajność spalania silnika.
Dzięki za info co do uszczelki, ale bardziej liczyłem na odpowiedź w sprawie momentów dokręcania głowicy i polecenie producenta pierścionków.
czekam na dalsze wypowiedzi w tym temacie. |
|
|
|
 |
Milosz_GLXi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 01:41
|
|
|
pabloo2000 napisał/a: | Jeśli chodzi o planowanie to nie do końca sie zgodze bo przecierz stopień spręzania to jeden z najistotniejszych parametrów wpływających na wydajność spalania silnika.
|
A ile da Ci to mocy bez innej obrobki glowicy? Madrze obrobiona glowica moze dac przyrost nawet do 20% ale samo planowanie da niewiele.
Przerabialem juz temat planowania w fiacie seicento. Jedni mowili da duzo inni mowili prawie nic. Poradziliem sie chlopaka ktory juz robil wszystko z silnikem od seja i powiedzial: Wloz glowice od 1,2 albo caly 1,2 bo na samo planowanie to wydasz tylko niepotrzebnie pieniadze. |
|
|
|
 |
pabloo2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2008, 15:53
|
|
|
nie licze na jakieś ekstremalne przyrosty mocy. Porostu chce to zrobić przy okazji zdjęcia głowicy. I na pewno będzie i planowanie głowicy i korekta kanałów. A z resztą przeróbek to jeszcze pomyśle czy warto. |
|
|
|
 |
|
|