Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wymiana akumulatora a obroty?
Autor Wiadomość
strazak
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2007, 21:23   

witam
\Wiem że temat jest juz że tak powiem stary ale.....cuś się spytam...
U mnie własnie jest problem z tymi obrotami...a mianowicie już teraz prawie zawsze na postoju , szczególnie po dłuższej jeździe obroty spadają do zera , dostaje czkawki i wskakują na 1500 i tak właściwie to nie bardzo wiem od czego zacząc...myślałem o czyszczeniu przepustnicy , ale...może na początek nauczyć go obrotów poprzez reset kompa.....sam nie wiem...może coś poradzicie...acha i jak zchodzą do zera to zapala się check tak jakby miał ochotę zdechnąć.....aaa i jak czyściłem tą przepustnicę bez jej demontażu to niby było lepiej...
pozdro
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 23-09-2007, 09:58   

No to rób reset i zobaczymy czy pomoże jak nie to co innego trzeba będzie prubować.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-09-2007, 10:50   

Uszczelkę pod przepustnicą dałeś nową? Coby lewego powietrza tamtędy nie brało... No i po demontażu i wyczyszczeniu standardowa procedura odpięcia aku w celu zresetowania kompa po czym nauka obrotów na postoju z włączonymi odbiornikami prądu z którymi zwykle jeździsz na co dzień.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 23-09-2007, 23:01   

strazak napisał/a:
aaa i jak czyściłem tą przepustnicę bez jej demontażu to niby było lepiej...
a czemu to bez demontażu ? Bardziej "brudna" jest strona od wewnątrz...
 
 
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
Wysłany: 21-10-2007, 14:14   

Niedawno usłyszałem od mechanika, który wymieniał mi pompkę paliwa takie hasło "uważaj, bo jak odłączysz akumulator to padnie ci instalacja i trzeba ją włączyć w jakimś serwisie!" ... co ten magik miał na myśli? Nie przejmowałem sie tym zbytnio ale teraz muszę odłączyć akumulator, żeby obrotów Miśka nauczyć. No i co z tą instalacją? Mam holenderską instalację LPI założoną od nowości.
W okolicach Rzeszowa powiedzieli mi w jednym warsztacie, że oni się uczą tych instalacji... a ja się od kogo mam uczyć? :?
 
 
 
daro73
[Usunięty]

Wysłany: 16-02-2008, 23:21   

Witam.
Dziś przechodziłem historię z wymianą akumulatora w mojej Cari (1,8 GDI, automat z 2000r.), bo poprzedni aku dokonał żywota. Kupiłem aku varta 60 Ah. Podłączyłem nowy, uaktywniłem autoalarm i odpaliłem autko bez włączania jakichkolwiek odbiorników prądu. Zgodnie z zaleceniami auto pochodziło ok 15 - 20 minut na biegu jałowym i obroty ładnie się "ułożyły" na poziomie ok 700 - 800. Po tym czasie włączyłem dmuchawę nawiewu i ...auto zgasło nie dając się normalnie odpalić, tzn. po zakręceniu rozrusznikiem odpalało i po chwili obroty spadały do zera i auto gasło. Zadzwoniłem do znajomego mechaniora i poradził mi, żeby ponownie zdjąć klemę, odczekać 10 min i znowu odpalić i od razu próbować jechać, żeby samochód był cały czas w ruchu. Tak też zrobiłem ( z małymi problemami bo skrzynia automat,he,he), odpaliłem i od razu "rura", żeby "trzymać" obroty i rzeczywiście pomogło. Po przejechaniu kilku kilometrów auto jeszcze gasło przy zatrzymywaniu bądź wrzucaniu na bieg jałowy, ale po przejechaniu ok 30 km po trasie i mieście wszystko już jest ok. Tak więc uczenie Cari obrotów (poprzez pozwolenie jej na pracę na biegu jałowym przez 15 - 20 min ) po odłączeniu akumulatora nie zawsze jest skuteczne. Chyba, że mój błąd polegał na tym, że został aktywowany autoalarm przed odpaleniem auta???Jestem ciekawy jakie doświadczenia w tej kwestii mieli inni forumowicze, których serdecznie pozdrawiam.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 17-02-2008, 01:31   

daro73 napisał/a:
odpaliłem autko bez włączania jakichkolwiek odbiorników prądu


To był twój błąd bo pod razu powinieneś powłączać wszystkie te odbiorniki prądu które masz zwykle włączone w czasie jazdy :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 17-02-2008, 06:47   

saphire napisał/a:
To był twój błąd bo pod razu powinieneś powłączać wszystkie te odbiorniki prądu które masz zwykle włączone w czasie jazdy :twisted:

Nie koniecznie Bartek....
Ja odpaliłem bez odbiorników.Pochodziło na jałowym ok.15 min. a następnie powyłączałem wszystko co możliwe, dosłownie wszystko.Nawet światła przełączyłem na długie :badgrin:
Następne 15 min. pyrkania.Potem wyłączałem stopniowo po kolei:długie, ogrzewanie szyby, klima, światła, radio. Silnik popracował jeszcze chwilę i wyłączyłem.
Nie wiem czy potrzebnie ale tak jak radziłeś ponownie włączyłem kontrolki i wyjąłem kluczyk.
Po ponownym odpaleniu nauczyłem skrajnych położeń el. szyby.
Po takiej operacji mam ok 800 obr na jałowym i jeszcze jeden plus.Jak załączy mi sie klima(kompresor) to obroty nie spadają jak wcześniej do 600 i zostają podbite tylko od razu delikatne podbicie i utrzymują sie na 800.
jaxan napisał/a:
Nie przejmowałem sie tym zbytnio ale teraz muszę odłączyć akumulator, żeby obrotów Miśka nauczyć. No i co z tą instalacją? Mam holenderską instalację LPI założoną od nowości.

Tez się obawiałem LPI ale po przejechaniu ok. 40 km. na PB przełączyłem na gaz.Na początku stały na gazie w granicach 1000 ale po dłuższej jeździe same sie ustabilizowały na 800.
Może dziwna procedura ale najważniejsze że skuteczna :wink:
Co kraj to obyczaj co Cari to zwyczaj :finga:
 
 
daro73
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 10:11   

Gdzieś tu na forum czytałem, że GDI w ogóle nie trzeba uczyć obrotów, po odłączeniu aku? Słyszeliście coś o tym? Pozdro.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 17-02-2008, 10:49   

No samochód zamiast stać może się nauczyć podczas jazdy.Ale czy tak czy tak to te obroty jakoś sobie musi sam ustawić.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
plitek
[Usunięty]

  Wysłany: 17-02-2008, 10:52   

Tak czytam i jestem przerażny co ja sobie kupiłem.... :roll: :roll:
 
 
bundy33
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 11:00   

witam. ja w mojej cari dwukrotnie odlaczalem akumulator i po ponownym podlaczeniu nie uczylem obrotow (bo nie wiedzialem jeszce wtedy ze trzeba) i po odpaleniu auta ruszylem doslownie za chwile i wszystko bylo ok. a mam wlasnie 1,8 gdi
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 17-02-2008, 11:10   

daro73 napisał/a:
Gdzieś tu na forum czytałem, że GDI w ogóle nie trzeba uczyć obrotów, po odłączeniu aku? Słyszeliście coś o tym? Pozdro.

Tak twierdzi Bartek(admin), którego nie raz cytowałem w tej właśnie sprawie.
Być może po samym odpięciu ACU (np. wymiana) nie trzeba nic kombinować ale wydaje mi się, ze po czyszczeniu przepustnicy raczej trzeba bo mi same nie chciały sie właściwie ustawić.
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 17-02-2008, 11:10   

plitek napisał/a:
Tak czytam i jestem przerażny co ja sobie kupiłem.... :roll: :roll:
Kupiłeś świetny samochód, który potrafi sie odwdzięczyć między innymi niskim spalaniem, komfortem jazdy itp.itd. :lol: Z kolei Ty musisz włożyć trochę serca i zadbać o nią (Cari), a jak?, poczytaj na forum (to jest skarbnica wiedzy o naszych miśkach).
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
bundy33
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2008, 11:20   

plitek, wazu ma racje, kupiles swietny samochod. ja znim kupilem moja cari jezdzilem golfem3 1,9tdi uwazalem ze to falne auto malo palil fajne przyspieszenie, ale jak cos sie psulo to kupe kasy musialem wylozyc na naprawe.od pol roku jezdze cari i tylko czyscilem przepustnice i wymienilem czujnik wstecznego, jestem bardzo zadowolony z tego auta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.