[CA1A 1.3] Nie łączy sie z kompem |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-02-2008, 20:48
|
|
|
Bartek napisał/a: | Akurat odwrotnie | Poprawione, dzięki za poprawkę
Hugo napisał/a: | I w 1.3, ale po 2000 r. | Dlatego napisałem, że w CA0. 1.3 16V to już CJ0
szosiek napisał/a: | to powiedzcie mi czy jest sens podinac sie pod kompa czy moze faktycznie te czujniki temperatury sprawdzic | Warto na początku wyjąć ECU i sprawdzić kondziole... a co tam, wymienić przecież będziesz wyciągał ECU to od razu re-assembled a poźniej jak już będziesz pewny, podpiąć diodę na 12V i zobaczyć co jest grane. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2008, 06:38
|
|
|
szkoda ze nie bardzo wiem co piszesz moja wiedza nie siega tak daleko |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-02-2008, 08:01
|
|
|
Zrób sobie diodę na kablach (12V) i podepnij się pod gniazdo serwisowe. Jest z lewej strony pod plastikami z obudowy kierownicy, obok skrzynki z bezpiecznikami (to białe na foto)
Są tam dwa piny. Górny jest minusem a dolny plusem (może nie być minusa, weź wtedy masę z zapalniczki) lub jeśli masz gniazdo OBDII (wygląda jak port z drukarki) zewrzyj ze sobą piny 1 i 4 (są opisane na gniazdku). Jak dobrze podepniesz to dioda będzie migała po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC: długi sygnał - 10 (dziesięć), krótki sygnał 1 (jeden). Błędy mają zawsze postać dziesiątki i jedności np.: 11, 14, 41. Dioda będzie migać tak |.|....||||. i pętla i od początku to samo.
Jak zrobisz diagnozę to daj znać co wyszło Później podziałamy dalej |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 14:03
|
|
|
no i niestety podpialem diode i nic nie miga co jest grane |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23-02-2008, 15:33
|
|
|
szosiek napisał/a: | no i niestety podpialem diode i nic nie miga co jest grane |
Podepnij odwrotnie
Co do diagnostyki 1,3 12V w CA0 - jeden się daje inny nie. Ostatnio był taki u mnie z '94 i ładnie działał podpięty do kompa. Potem był czerwień z 1,3 '93 i już nie działał.
Inna kwestia czy ECU było podmieniane czy nie. Te z początku produkcji powinny działać. |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 16:48
|
|
|
a jezeli nie ma bledow to jak powinno migac |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2008, 17:05
|
|
|
szosiek napisał/a: | a jezeli nie ma bledow to jak powinno migac | Powinno migać z częstotliwością 1 mignięcie/sekundę i nie da się wykryć jakichkolwiek zmian w długości świecenia. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-02-2008, 21:40
|
|
|
no i podpialem sie niestety miga systematycznie 1 migniecie na sekunde czyli nie ma bledu? Powiedzcie czy w takim razie komputer jest w porzadku i gdzie sie znajduja i jak sprawdzic te czujniki temperatury i wody |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 23-02-2008, 22:29
|
|
|
szosiek napisał/a: | miga systematycznie | Brak błędu = czysty komputer co oznacza sprawne czujniki i sondy. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
szosiek [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2008, 01:43
|
|
|
jezeli wszystko sprawne to czemu takie spalanie |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2008, 19:24
|
|
|
Poszukaj mechanika, który ma Texe. Ona na 100% łączy się z 1.3 12V. Jeżeli czujnik temperatury będzie 'wisiał' tzn. zawiesi sie na jakiejś temperaturze to komputer nie wyrzuci Ci żadnego błędu czujnika. Błąd pojawi się dopiero gdy czujnik będzie poza zakresem bądż nie będzie pokazywał nic. Najlepszym sposobem będzie wyrzucenie parametru czujnika na komputer. Oczywiste jest, że zimny silnik nie będzie miał 50st. albo gorący 30.
ps. Jestem na tym samym etapie, samochód pali jak smok, swiece, sonda itp. OK. Wydaje mi się, że czujnik temp. jest walnięty. Orientuje się ktoś jak w 1.3 rozwiazany jest problem czujników? Są tam 2 czujniki ( 1 na wentylatory i 1 na zegary i komputer) czy może 1 czujnik. Ostatnio zauważyłem, że temp. na zegarach czasami zaczyna wariować. Bardzo szybko rośnia i maleje, po chwili się uspokaja. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-02-2008, 19:55
|
|
|
ufi napisał/a: | Ostatnio zauważyłem, że temp. na zegarach czasami zaczyna wariować. Bardzo szybko rośnia i maleje, po chwili się uspokaja. | Wymień termostat. Ma dużo do spalania. |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 25-02-2008, 20:10
|
|
|
czujnik temp silnika ten dla ecu łatwo sprawdzić omomierzem oporności dla odpowiednich temperatur podane są w serwis manual
a co do wysokiego spalania to u mnie też jest problem podłączyłem palma sonda chodzi jak należy jedyne moje wątpliwości budzi mapsensor bo pokazuje stałą wartość 1.0 bar
i wykres jest prosty ale podłączyłem jeszcze dwa inne [jeden był ze sprawnego auta]
i pokazywało to samo już nie wiem co o tym sądzić ale może to ecu było zmieniane
choć auto z niemiec ale kto wie . może jutro wymontuję kompa i spisze numery zobudowy
i płyty |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2008, 21:24
|
|
|
Termostat OK, sprawdzałem go ostatnio. Szukałem dzisiaj tego czujnika ale nigdzie go nie widziałem, chyba jestem już ślepy ;p |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-02-2008, 22:01
|
|
|
Można wiedzieć jak sprawdzałeś termostat? |
|
|
|
 |
|