Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Nie łączy sie z kompem
Autor Wiadomość
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-02-2008, 20:48   

Bartek napisał/a:
Akurat odwrotnie ;)
Poprawione, dzięki za poprawkę :)
Hugo napisał/a:
I w 1.3, ale po 2000 r.
Dlatego napisałem, że w CA0. 1.3 16V to już CJ0 :)
szosiek napisał/a:
to powiedzcie mi czy jest sens podinac sie pod kompa czy moze faktycznie te czujniki temperatury sprawdzic
Warto na początku wyjąć ECU i sprawdzić kondziole... a co tam, wymienić przecież będziesz wyciągał ECU to od razu re-assembled ;) a poźniej jak już będziesz pewny, podpiąć diodę na 12V i zobaczyć co jest grane.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szosiek
[Usunięty]

  Wysłany: 21-02-2008, 06:38   

szkoda ze nie bardzo wiem co piszesz moja wiedza nie siega tak daleko
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-02-2008, 08:01   

Zrób sobie diodę na kablach (12V) i podepnij się pod gniazdo serwisowe. Jest z lewej strony pod plastikami z obudowy kierownicy, obok skrzynki z bezpiecznikami (to białe na foto)



Są tam dwa piny. Górny jest minusem a dolny plusem (może nie być minusa, weź wtedy masę z zapalniczki) lub jeśli masz gniazdo OBDII (wygląda jak port z drukarki) zewrzyj ze sobą piny 1 i 4 (są opisane na gniazdku). Jak dobrze podepniesz to dioda będzie migała po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC: długi sygnał - 10 (dziesięć), krótki sygnał 1 (jeden). Błędy mają zawsze postać dziesiątki i jedności np.: 11, 14, 41. Dioda będzie migać tak |.|....||||. i pętla i od początku to samo.
Jak zrobisz diagnozę to daj znać co wyszło :) Później podziałamy dalej :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szosiek
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 14:03   

no i niestety podpialem diode i nic nie miga co jest grane
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 23-02-2008, 15:33   

szosiek napisał/a:
no i niestety podpialem diode i nic nie miga co jest grane


Podepnij odwrotnie


Co do diagnostyki 1,3 12V w CA0 - jeden się daje inny nie. Ostatnio był taki u mnie z '94 i ładnie działał podpięty do kompa. Potem był czerwień z 1,3 '93 i już nie działał.
Inna kwestia czy ECU było podmieniane czy nie. Te z początku produkcji powinny działać.
 
 
szosiek
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 16:48   

a jezeli nie ma bledow to jak powinno migac
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2008, 17:05   

szosiek napisał/a:
a jezeli nie ma bledow to jak powinno migac
Powinno migać z częstotliwością 1 mignięcie/sekundę i nie da się wykryć jakichkolwiek zmian w długości świecenia.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szosiek
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 21:40   

no i podpialem sie niestety miga systematycznie 1 migniecie na sekunde czyli nie ma bledu? Powiedzcie czy w takim razie komputer jest w porzadku i gdzie sie znajduja i jak sprawdzic te czujniki temperatury i wody
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 23-02-2008, 22:29   

szosiek napisał/a:
miga systematycznie
Brak błędu = czysty komputer co oznacza sprawne czujniki i sondy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
szosiek
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2008, 01:43   

jezeli wszystko sprawne to czemu takie spalanie
 
 
ufi
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2008, 19:24   

Poszukaj mechanika, który ma Texe. Ona na 100% łączy się z 1.3 12V. Jeżeli czujnik temperatury będzie 'wisiał' tzn. zawiesi sie na jakiejś temperaturze to komputer nie wyrzuci Ci żadnego błędu czujnika. Błąd pojawi się dopiero gdy czujnik będzie poza zakresem bądż nie będzie pokazywał nic. Najlepszym sposobem będzie wyrzucenie parametru czujnika na komputer. Oczywiste jest, że zimny silnik nie będzie miał 50st. albo gorący 30.

ps. Jestem na tym samym etapie, samochód pali jak smok, swiece, sonda itp. OK. Wydaje mi się, że czujnik temp. jest walnięty. Orientuje się ktoś jak w 1.3 rozwiazany jest problem czujników? Są tam 2 czujniki ( 1 na wentylatory i 1 na zegary i komputer) czy może 1 czujnik. Ostatnio zauważyłem, że temp. na zegarach czasami zaczyna wariować. Bardzo szybko rośnia i maleje, po chwili się uspokaja.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-02-2008, 19:55   

ufi napisał/a:
Ostatnio zauważyłem, że temp. na zegarach czasami zaczyna wariować. Bardzo szybko rośnia i maleje, po chwili się uspokaja.
Wymień termostat. Ma dużo do spalania.
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 25-02-2008, 20:10   

czujnik temp silnika ten dla ecu łatwo sprawdzić omomierzem oporności dla odpowiednich temperatur podane są w serwis manual
a co do wysokiego spalania to u mnie też jest problem podłączyłem palma sonda chodzi jak należy jedyne moje wątpliwości budzi mapsensor bo pokazuje stałą wartość 1.0 bar
i wykres jest prosty ale podłączyłem jeszcze dwa inne [jeden był ze sprawnego auta]
i pokazywało to samo już nie wiem co o tym sądzić ale może to ecu było zmieniane
choć auto z niemiec ale kto wie . może jutro wymontuję kompa i spisze numery zobudowy
i płyty
 
 
ufi
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2008, 21:24   

Termostat OK, sprawdzałem go ostatnio. Szukałem dzisiaj tego czujnika ale nigdzie go nie widziałem, chyba jestem już ślepy ;p
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 25-02-2008, 22:01   

Można wiedzieć jak sprawdzałeś termostat?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.