[Cari 1.9TD] małe obroty na zimnym i ich spadek po wlaczeniu |
Autor |
Wiadomość |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 21-12-2007, 21:47 [Cari 1.9TD] małe obroty na zimnym i ich spadek po wlaczeniu
|
|
|
Podczas odpalenia na zimnym silniku mam obroty jakies 700 gdy juz sie troche nagrzeje wzrastaja one na jakies 950 i gdy juz wzrosna i wlacze tylna szybe to znacznie mi spadaja i zaswieca sie kontrolka silnika Moje pytanie jast takie, dlaczego obroty sa takie male a potem wzrastaja i dlaczego zaswieca mi sie kontrolka silnika gdy wlacze tylna szybe |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 21-12-2007, 21:54
|
|
|
Włączenie ogrzewania tylnej szyby powoduje znaczny pobór prądu i poprzez obciążenie alternatorem silnika obniżają się jego obroty jednakże to powinno zaskutkować automatycznym podbiciem obrotów przez ECU. Sprawdź jakie masz napięcie ładowania na luzie i po włączeniu tej tylnej szyby i jeszcze jak później światła dołożysz... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 21-12-2007, 22:07
|
|
|
kolego na pewno masz coś nie tak miałem podobny problem tylko z dmuchawą , światła jak włączyłem i po zmianie rozrządu wszystko ok ale podnieś maskę i jeśli zmniejszysz obroty to ssanie powinno się włączać linka naciąga się niech ktoś mnie poprawi jeśli to nie jest ssanie może w tym problem a teraz nie wiem jak bym obciążył silnik wszystko mogę odpalić a obroty nie ruszone |
|
|
|
 |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 22-12-2007, 10:41
|
|
|
ssanie sie zalacza i tylko troche podciaga obroty i po paru sekundach slychac jakis pstryk i znow spadaja i az do mometu az sie troche nagrzeje wszystko wraca do normy ale jak wlacze klime znowu mam spory spadek mimo ze ssanie sie zalacza i po pewnym czasie swieci mi sie kontrolka od silnika podobnie jest z tylnia szyba ale juz sie ssanie nie zalacza tylko zaswieca sie kontrolka od silnika Obroty silnika powinno sie ustawiac na zimnym czy na cieplym silniku CO TO MOZE BYC? |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 22-12-2007, 21:13
|
|
|
Powiem tak podjedź do mechanika niech podłączy kompa może zawór korekcji wtrysku ci szwankuje lub odczytaj kody błędu jakie masz. u mnie była taka sama sytuacja ale tak jak mówiłem rozrząd bo jak kupiłem to tak było a teraz jeśli klimę włączę na ułamek sek lekko przygaśnie i podkręca od razu obroty i są równe a to co pstryka to zawór od tego ssania i podnosi obroty ustawiaj na ciepłym silniku |
|
|
|
 |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2007, 15:28
|
|
|
calkiem prawdopodobne ze to rozrzad bo tez mialem z nim problem zle zalorzony przestawil mi sie i od tamtej pory zawsze cos sie psuje Timing Control dopiero co wymienilem na popsutym to mi sie do czasu do czasu swiecila kontrolka i po wymianie nic sie nie zmienilo ale sprawdzajac omomierzem czujnik polorzenia pedalu gazu nie dawal zadnych odczytow jakby byl posuty odpiolem go kontrolka zaczela sie swiecic na stale gdy go wpiolem spowrotem kontrolka zgasla ile ten czujnik moze kosztowac i gdzie najlepiej pojechac sprawdzic ten rozrzad i ile zato wezma |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 23-12-2007, 22:50
|
|
|
W Gorzowie koleś kasuje 250 za robotę ale pracował w serwisie mitsu i się zna u ciebie nie wiem |
|
|
|
 |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 26-12-2007, 13:13
|
|
|
Ppiotr znalazlem twoj opis na forum i mam dokladnie to samo co opisales slowo w slowo mozesz mi teraz opisac co zrobiles by usunac ta usterke Dzieki http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=11590 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 26-12-2007, 19:36
|
|
|
jeśli masz to samo to rozrząd na pewno
[ Dodano: 26-12-2007, 19:46 ]
pompa źle ustawiona pompę musisz opóźnić o jeden ząbek u mnie była sytuacja że po znakach nie ustawisz rozrządu bo blokują zawory o tłok a to że zapala się kontrolka to elektrozawór nie daje rady opóźnić zapłonu a w ogóle poczytaj to przydaje się lektura jak chcesz uniknąć większych kosztów i dowiedzieć się jak to działa http://www.phpbbserver.co...7b7e&mforum=v40 |
|
|
|
 |
ARTURCARI98TD [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 09:14
|
|
|
Umnie byla taka sytulacja ze po wymianie rozradu jedna z rolek ktos zle ustawil po 10tys zatarla sie i stanela pasek sie slizgal i przeskoczyl o kilka zabkow poczym pojechalem na kolejna wymiane rozrzadu po przejechaniu z 500m zaswiecila mi sie kontrolka ten co mi wymienial stwierdzil ze komp zapamietal bledy i po jakims czasie sie same wylasuja po sprawdzeniu co to jest za blad okazalo sie ze to timing control leciala z niego juz ropa wiec go wymienilem i zadnej poprawy dodam jeszcze ze na 1 i 2 biegu autko jest jakies przymulone a to tez moze byc oznaka zlego zaplonu!
Dzieki kolego za informacje zabieram sie do sprawdzania zaplonu |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 27-12-2007, 18:26
|
|
|
ty się nie zbieraj tylko jedź bo znów rozwalisz zawór
[ Dodano: 27-12-2007, 18:30 ]
a jeszcze jedno po całej operacji wykasuj błędy z kompa i nie pomoże odłączenie aku tylko 30 pln koszt |
|
|
|
 |
zaba [Usunięty]
|
Wysłany: 15-02-2008, 17:43
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów!
U mnie też były podobne problemy. Cari nie trzymała wolnych obrotów. Jak silnik się nagrzał po obciążeniu go np. światłami, dmuchawą, ogrzewaniem tylnej szyby obroty spadały. np. jak miał 1000 obrotów bez obciążenia to po włączeniu świateł spadały do ok 800 i tak dalej w dół po włączeniu kolejnego urządzenia. Jak kupiłem samochód to odrazu tego nie zauważyłem bo były ustawione nisko obroty ale później po podkręceniu ich było to bardziej i wyraźnie widoczne. Dzięki studiowaniu postów na forum dowiedziałem się, że mogą być dwie przyczyny takiego stanu. Jedna to zepsuty elektrozawór na pompie wtryskowej a druga to źle ustawiony rozrząd. Elektrozawór wykluczyłem i zawiozłem Cari do mechanika na sprawdzenia ustawienia rozrządu. Okazało się że był źle ustawiony. Teraz Cari trzyma obroty (wachania obrotów po włączeniu obciążenia nieznaczne) i odzyskała wigor (wcześniej tego nie widziałem bo miałem wolnossącego citoena i tak różnica była ogromna) Koszt całej operacji 180 pln
Pozdrawiam.
Ppiotr jeszcze raz dzięki za wskazówki - pozdrawiam |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 28-02-2008, 06:43
|
|
|
Cholerka, a gdzie kasują błędy w Cari za 30PLN ????
Ja ostatnio płaciłem 130PLN w ASO, bo nikt nie mógł nawiązać połączenia z kompem w mojej Cari.
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 29-02-2008, 23:45
|
|
|
w Gorzowie kasują 30 ale jak pogadasz jak nie bez łaski to 50 |
|
|
|
 |
|