[Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI |
Jak zachowuje się wasz GDI w Carismie |
1. Nigdy nie "cyka", ani na zimno, ani na gorąco. |
|
7% |
[ 10 ] |
2. "Cyka" na zimno, po kilku minutach pracy "cykanie" znika. |
|
18% |
[ 24 ] |
3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale. |
|
56% |
[ 74 ] |
4. Stuka cały czas |
|
13% |
[ 18 ] |
5. Wali jak gdyby młotkiem napier... |
|
4% |
[ 6 ] |
|
Głosowań: 132 |
Wszystkich Głosów: 132 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:33 [Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI
|
|
|
Temat "cykania" silnika GDI był już wałkowany wielokrotnie. Trudno jednak wyrobić sobie
konkretną opinię z całego tego zlepku różnych tematów i opinii. Proponuję ankietę:
Jak zachowuje się wasza CARISMA? Odpowiedzi do ankiety uporządkowałem w kolejności
powagi sytuacji . W temacie możecie podawać przebieg samochodu razem z
odpowiedzią.
Systematyzując temat cykania po lekturze forum, dochodzę do konkluzji:
Cykanie jest normalne - lepiej się przyzwyczaić.
Rodzaj oleju ma niewielkie znaczenie - rzadko pomaga.
Ceramizer pomaga.
Czyszczenie popychaczy pomaga.
Wymiana popychaczy nie zawsze pomaga (tym bardziej na zamienniki)...
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
Dodam, że w żony mitsu. "cyka" na zimno, na ciepło nic a nic - przebieg chyba ok 200k. bo
był kręcony licznik. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:44
|
|
|
Cytat: | 3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale. |
Przebieg 170 tys. i naprawdę czasami klepie a czasami cisza jak makiem zasiał.No cóż...Cari (rodzaj zeński) zmienna jest
Dzisiaj odbierałem od Rafała ramki (DZIĘKI- podobają mi sie ) i chciałem mu pokazać jak klepie szklanka.Czekaliśmy ok. 10 min i cisza.
Cytat: | Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
| wydaje mi sie ze to jest największa zagadka o której sie mówi ale jakoś nikt nie podjął sie zadania jego wymiany.Chyba bastek miał kupiony zaworek i miał go wymienić ale chyba sie poddał i wlał ceramizer.
P.S.
Ankieta powinna byc na forum ogólnym gdyż GDI mamy tez w galantach i jest tam sporo osób które mogły by zabrać głos.
Mozna założyć tam temat z odnośnikiem do ankiety. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:52
|
|
|
Cyka,cyka cały czas, poprzedni silnik "Wali jak gdyby młotkiem napier..." ; ) Zmiana popychaczy nie pomogła wtedy;]
Wpadł mi genialny pomysł, może nagramy stukania,walenia,cykania naszych GDI i porównamy sobie ; )
Na zimnym i na rozgrzanym silniku :>? I spróbujemy ustalić jak ten silnik powinien chodzić ;>
Ogólnopolski test cykania,stukania,walenia naszych GDI;] |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:58
|
|
|
Nie ma odpowiedzi, którą mógłbym wybrać. Cisza na zimnym, lekkie stuki na ciepłym na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu stukanie zanika. Wymienione popychacze. Przebieg 133 tys. km. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 12-03-2008, 22:59
|
|
|
Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-03-2008, 23:00
|
|
|
turek61 napisał/a: |
Cytat: | Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
| wydaje mi sie ze to jest największa zagadka o której sie mówi ale jakoś nikt nie podjął sie zadania jego wymiany. |
Ktoś opisywał wymianę i radykalną poprawę.
[ Dodano: 12-03-2008, 23:02 ]
Juiceman napisał/a: | Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej |
Chyba 2k obrotów.:) U mnie chyba nawet niżej. |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 12-03-2008, 23:04
|
|
|
Cytat: | - wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem.
Naprawa
- trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu |
|
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 12-03-2008, 23:09
|
|
|
turek61 napisał/a: | Cytat: | - wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem.
Naprawa
- trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu |
|
No tak, ale to dotyczy Mazdy. Nie wiadomo czy w Mitsu jest tak samo, choć ten ktoś pisał, że też były jakieś wadliwe zaworki i ponoć je wymieniali, ale nikt tej opinii nie powtórzył. Wymieniałem popychacze u mechanika klubowego, chyba by o tym wiedział, a nic nie mówił. Za to mówił, że popychacze wymieniali na gwarancji i nic to nie dawało. Wiedział też o tej wadliwej partii głowic bez kanału olejowego, która mi się trafiła więc myślę, że i o takiej rzeczy by wiedział. |
|
|
|
 |
sniez [Usunięty]
|
Wysłany: 12-03-2008, 23:24
|
|
|
Cytat: | Ankieta powinna byc na forum ogólnym gdyż GDI mamy tez w galantach i jest tam sporo osób które mogły by zabrać głos.
Mozna założyć tam temat z odnośnikiem do ankiety.
|
Chyba ten temat można tam "podpiąć" jakoś (chyba moderator może to zrobić)...
Cytat: | Ogólnopolski test cykania,stukania,walenia naszych GDI;] |
Może jeszcze konkurs na najgłośniejsze GDI , a tak serio to trudny temat, bo "stukamy" w różnych okolicznościach
Cytat: | Nie ma odpowiedzi, którą mógłbym wybrać. |
Faktycznie, pominąłem tę odpowiedź, mogłem dać przynajmniej "Nic z tych rzeczy"...
Cytat: | Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej |
Kurcze, to lepiej niż w F1
Cytat: | Ktoś opisywał wymianę i radykalną poprawę. |
Może ktoś z Mitsumaniaków się wreszcie skusi |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-03-2008, 00:19
|
|
|
Ja wymienilem silnik ;]
Odnosnie 20 czepiacie sie ;p.
Najglosniejsze gdi hmmm.... mysle ze bysmy mieli tu miejsce do popisu ; ) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-03-2008, 00:25
|
|
|
Juiceman napisał/a: | Ja wymienilem silnik ;] |
A co mu było? |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 13-03-2008, 00:27
|
|
|
To nie byl stuko, to nie bylo walenie to byl klekot (zeby nie bylo niedomowien wymiana popychaczy nie pomogla ; / )Wymiana silnika, ktory byl odmlodzony o 50k pomogla na jakies 7-8 miesiecy i cykanie (juz nie klekot) powrocilo |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
emfranc
Forumowicz dadrl.pl
Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Sty 2008 Posty: 170 Skąd: Kietrz
|
Wysłany: 13-03-2008, 08:07
|
|
|
U mnie cyka na zimnym silniku, po zagrzaniu cisza. Najgłośniejszy jest przy temperaturach poniżej ) st. C. Wtedy przez kilka pierwszych sekund słychać wyraźnie klekot. W poniedziałek zalałem nowy olej 5w50 i zmieniłem filtr oleju z Filtrona na Mann-a z zaworkiem. Nie pomogło - dalej słychać cykanie. Dziś wlewam ceramizer. |
_________________ http://dadrl.pl/ |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 13-03-2008, 09:37
|
|
|
Mój ma dopiero 100tys ale czasem zdarzało się że pod koniec tuz przed wymianą oleju na zimno czasem zastukał przy rozruchu jednak po wymianach oleju na nowy już nie a tym bardziej teraz po ostatniej wymianie z dodatkiem ceramizera jest piękna cisza. Mam wam nagrać to piękne wiosenne szemranie mojego strumyczka-silniczka? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 13-03-2008, 12:37
|
|
|
Mi się wydaje że to bokciu miał coś robić w swoim Galancie GDI.Już miał części kupione tylko czasu na wymianę brak. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
|