Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI

Jak zachowuje się wasz GDI w Carismie
1. Nigdy nie "cyka", ani na zimno, ani na gorąco.
7%
 7%  [ 10 ]
2. "Cyka" na zimno, po kilku minutach pracy "cykanie" znika.
18%
 18%  [ 24 ]
3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale.
56%
 56%  [ 74 ]
4. Stuka cały czas
13%
 13%  [ 18 ]
5. Wali jak gdyby młotkiem napier...
4%
 4%  [ 6 ]
Głosowań: 132
Wszystkich Głosów: 132

Autor Wiadomość
sniez
[Usunięty]

  Wysłany: 12-03-2008, 22:33   [Cari 1.8 GDI] Cykanie, stukanie, walenie w GDI

Temat "cykania" silnika GDI był już wałkowany wielokrotnie. Trudno jednak wyrobić sobie
konkretną opinię z całego tego zlepku różnych tematów i opinii. Proponuję ankietę:

Jak zachowuje się wasza CARISMA? Odpowiedzi do ankiety uporządkowałem w kolejności
powagi sytuacji 8) . W temacie możecie podawać przebieg samochodu razem z
odpowiedzią.

Systematyzując temat cykania po lekturze forum, dochodzę do konkluzji:

Cykanie jest normalne - lepiej się przyzwyczaić.
Rodzaj oleju ma niewielkie znaczenie - rzadko pomaga.
Ceramizer pomaga.
Czyszczenie popychaczy pomaga.
Wymiana popychaczy nie zawsze pomaga (tym bardziej na zamienniki)...
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).

Dodam, że w żony mitsu. "cyka" na zimno, na ciepło nic a nic - przebieg chyba ok 200k. bo
był kręcony licznik.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 12-03-2008, 22:44   

Cytat:
3. "Cyka" i stuka nieregularnie - czasem na zimno, czasem na ciepło a czasem wcale.

Przebieg 170 tys. i naprawdę czasami klepie a czasami cisza jak makiem zasiał.No cóż...Cari (rodzaj zeński) zmienna jest :badgrin:
Dzisiaj odbierałem od Rafała ramki (DZIĘKI- podobają mi sie :biggrin: ) i chciałem mu pokazać jak klepie szklanka.Czekaliśmy ok. 10 min i cisza.
Cytat:
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
wydaje mi sie ze to jest największa zagadka o której sie mówi ale jakoś nikt nie podjął sie zadania jego wymiany.Chyba bastek miał kupiony zaworek i miał go wymienić ale chyba sie poddał i wlał ceramizer.
P.S.
Ankieta powinna byc na forum ogólnym gdyż GDI mamy tez w galantach i jest tam sporo osób które mogły by zabrać głos.
Mozna założyć tam temat z odnośnikiem do ankiety.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 12-03-2008, 22:52   

Cyka,cyka cały czas, poprzedni silnik "Wali jak gdyby młotkiem napier..." ; ) Zmiana popychaczy nie pomogła wtedy;]


Wpadł mi genialny pomysł, może nagramy stukania,walenia,cykania naszych GDI i porównamy sobie ; )

Na zimnym i na rozgrzanym silniku :>? I spróbujemy ustalić jak ten silnik powinien chodzić ;>
Ogólnopolski test cykania,stukania,walenia naszych GDI;]
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-03-2008, 22:58   

Nie ma odpowiedzi, którą mógłbym wybrać. Cisza na zimnym, lekkie stuki na ciepłym na wolnych obrotach. Po dodaniu gazu stukanie zanika. Wymienione popychacze. Przebieg 133 tys. km.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 12-03-2008, 22:59   

Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-03-2008, 23:00   

turek61 napisał/a:

Cytat:
Tajemniczy zaworek w misce olejowej (nie wiadomo czy pomaga).
wydaje mi sie ze to jest największa zagadka o której sie mówi ale jakoś nikt nie podjął sie zadania jego wymiany.


Ktoś opisywał wymianę i radykalną poprawę.

[ Dodano: 12-03-2008, 23:02 ]
Juiceman napisał/a:
Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej

Chyba 2k obrotów.:) U mnie chyba nawet niżej.
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 12-03-2008, 23:04   

Cytat:
- wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem.
Naprawa
- trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 12-03-2008, 23:09   

turek61 napisał/a:
Cytat:
- wina może leżeć w pompie oleju, zacina się zawór upustowy, ładuje za duże ciśnienie do magistrali olejowej i nabija za mocno popychacze. Jest to dość częsta usterka w GE. W modelach z lat 93-95 trzpień zaworu był wykonany nieprawidłowo i jego powierzchnia się zużywała. Dlatego przy przebiegu ok. 100000-150000 km do magistrali olejowej zaczynają dostawać się pęcherzyki powietrza i miękną popychacze. W lipcu 1995 roku Mazda zmodyfikowała trzpień zaworu pompy olejowej i wymieniała je na gwarancji na całym świecie (Ford w modelu Probe wymieniał całe pompy oleju). Wymiana zaworka lub pompy (w zależności od potrzeby) eliminuje obydwa objawy tj. problemy z rozruchem na zimno i z klekotaniem.
Naprawa
- trzeba sprawdzić czy tłoczek jest odpowiedniego typu oraz czy miejsce w którym pracuje nie jest wyrobione (rysy, zadziory), generalnie tłoczek powinien się przesuwać bez oporów ale też bez nadmiernego luzu

No tak, ale to dotyczy Mazdy. Nie wiadomo czy w Mitsu jest tak samo, choć ten ktoś pisał, że też były jakieś wadliwe zaworki i ponoć je wymieniali, ale nikt tej opinii nie powtórzył. Wymieniałem popychacze u mechanika klubowego, chyba by o tym wiedział, a nic nie mówił. Za to mówił, że popychacze wymieniali na gwarancji i nic to nie dawało. Wiedział też o tej wadliwej partii głowic bez kanału olejowego, która mi się trafiła więc myślę, że i o takiej rzeczy by wiedział.
 
 
sniez
[Usunięty]

Wysłany: 12-03-2008, 23:24   

Cytat:
Ankieta powinna byc na forum ogólnym gdyż GDI mamy tez w galantach i jest tam sporo osób które mogły by zabrać głos.
Mozna założyć tam temat z odnośnikiem do ankiety.


Chyba ten temat można tam "podpiąć" jakoś (chyba moderator może to zrobić)...

Cytat:
Ogólnopolski test cykania,stukania,walenia naszych GDI;]

Może jeszcze konkurs na najgłośniejsze GDI ;) , a tak serio to trudny temat, bo "stukamy" w różnych okolicznościach :)

Cytat:
Nie ma odpowiedzi, którą mógłbym wybrać.

Faktycznie, pominąłem tę odpowiedź, mogłem dać przynajmniej "Nic z tych rzeczy"...

Cytat:
Umnie przy dogazowaniu znika ;p tzn 20k obrotow ; ) i wiecej

Kurcze, to lepiej niż w F1 ;)

Cytat:
Ktoś opisywał wymianę i radykalną poprawę.


Może ktoś z Mitsumaniaków się wreszcie skusi :)
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-03-2008, 00:19   

Ja wymienilem silnik ;]

Odnosnie 20 czepiacie sie ;p.

Najglosniejsze gdi hmmm.... mysle ze bysmy mieli tu miejsce do popisu ; )
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-03-2008, 00:25   

Juiceman napisał/a:
Ja wymienilem silnik ;]

A co mu było?
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 13-03-2008, 00:27   

To nie byl stuko, to nie bylo walenie to byl klekot (zeby nie bylo niedomowien wymiana popychaczy nie pomogla ; / )Wymiana silnika, ktory byl odmlodzony o 50k pomogla na jakies 7-8 miesiecy i cykanie (juz nie klekot) powrocilo ;)
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
emfranc 
Forumowicz
dadrl.pl

Auto: Carisma GDI'99 EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Sty 2008
Posty: 170
Skąd: Kietrz
Wysłany: 13-03-2008, 08:07   

U mnie cyka na zimnym silniku, po zagrzaniu cisza. Najgłośniejszy jest przy temperaturach poniżej ) st. C. Wtedy przez kilka pierwszych sekund słychać wyraźnie klekot. W poniedziałek zalałem nowy olej 5w50 i zmieniłem filtr oleju z Filtrona na Mann-a z zaworkiem. Nie pomogło - dalej słychać cykanie. Dziś wlewam ceramizer.
_________________
http://dadrl.pl/
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 13-03-2008, 09:37   

Mój ma dopiero 100tys ale czasem zdarzało się że pod koniec tuz przed wymianą oleju na zimno czasem zastukał przy rozruchu jednak po wymianach oleju na nowy już nie a tym bardziej teraz po ostatniej wymianie z dodatkiem ceramizera jest piękna cisza. Mam wam nagrać to piękne wiosenne szemranie mojego strumyczka-silniczka? :badgrin: :finga: :P :biggrin: :p 8) :wink:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 13-03-2008, 12:37   

Mi się wydaje że to bokciu miał coś robić w swoim Galancie GDI.Już miał części kupione tylko czasu na wymianę brak.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.