Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kompleksowe rasowanie cao.
Autor Wiadomość
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 15-03-2008, 00:22   co to jest?

Z gory dzieki!
Produkt: Power-Boost-Ventil
Hersteller: Mitsubishi
Modell: Colt (CA4A)
Motor: 1.6GLXi 16V
Baujahr: 04/92-04/96
Leistung: 113 PS (83 kW)
TÜV: ggf. nach §21 STVZO (kein Gutachten)
Wertung:
Produktbeschreibung aufrufen


Preis: EURO 169,00 / Stück

Power-Boost-Ventil
(Hochleistungs - Benzindruckregler)
Welche Aufgabe hat der Benzindruckregler im Motor?

Die elektrische Benzinpumpe versorgt das Einspritzsystem mit Hochdruck, welcher von einem Benzindruckregler kontrolliert und konstant gehalten wird. Üblicherweise sind diese Benzindruckregler nicht justierbar und ab Werk auf ein Maximum von 3,0 bar eingestellt.

Im Leerlauf reduziert der Benzindruckregler den Systemdruck um ca. 0,5 bar. Während des Beschleunigens unter Vollast wird der Benzindruck proportional erhöht. Allerdings wird hierbei ein sehr mageres (leistungsarmes) Kraftstoff-/ Luftgemisch eingesetzt, wie es die EU-Normen von Fahrzeugen neueren Datums verlangen. Dies sind die daraus resultierenden Nachteile:
verzögertes Ansprechverhalten
gelegentlich Fahrprobleme im Stop-and-go-Betrieb
Leistungslöcher während der Volllastbeschleunigung
Wie Arbeitet das Power-Boost - Ventil ?

Zunächst kann der Benzindruck mittels einer Einstellschraube am Power-Boost-Ventil justiert werden (Obergrenze ca. 5,0 bar). Das Power-Boost-Ventil wird mit einer Voreinstellung von 2,5, 3,0 bar oder 3,5 bar (je nach Fahrzeugtyp) geliefert. Genau wie beim serienmäßigen Benzindruckregler wird der Druck im Leerlauf reduziert.

Während des Volllastbeschleunigens wird der Benzindruck 1,7-fach schneller aufgebaut als bisher - daher die Verbesserung des Ansprechverhaltens.

Der höhere Benzindruck produziert ein angereichertes und besser zerstäubtes (=leistungsstärkeres) Kraftstoffgemisch, was unmittelbar zu einer Verbesserung der Fahreigenschaften mit folgenden Vorteilen führt:
spontaneres Ansprechverhalten
keine Leistungslöcher mehr
schnellere Beschleunigung
bis zu 8 % mehr Motorleistung
Dem Kit liegt eine Einbau- und Einstellanleitung bei.
Viele Benzindruckregler Kit's liefern wir mit einem TÜV-Teilegutachten (siehe Artikelbeschreibung im Shop).
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2008, 11:20   

Miałem tylko chwilkę, coby sie wczytać, ale z tego co mi wynika, według opisu chodzi o wymiane zaworu regulatora cisnienia, zawór standardowy stabilizuje ciśnienie na okreslonym poziomie -zawory te sa nieregulowalne i ustawione zazwyczaj na ciśnienie około 3,0 bar, polecany zawór reguluje cisnienie dopływu paliwa w zależności od obrotów, m.in. obniża ciśnienie paliwa przy wolnych obrotach do około 0,5 bar, a podnosi przy wyższych obrotach max do 5,0 bar (ale zamawia sie ustawienie max do typu samochodu i instalacji). przyrost ciśnienia paliwa jest około 1,7 raza szybszy niż w standardowym, przy jednoczesnym obniżeniu ciśnienia na biegu jałowym. Dodatkowo poprawiony jest skład mieszanki paliwo powietrze, a zmniejszona "dziura" przy dochodzeniu do wyższych osiągów, ponieważ wzrost ciśnienia jest szybszy.

według autora cudko daje następujące możliwości:
płynniejszy przebieg osiągów (brak dziur mocy)
lepsze przyspieszenie
do 8% wiecej mocy silnika
silnik reaguje spontaniczniej an gaz

układ jest w formie KIT-u do zabudowy
cześć układów posiada certyfikat TUV (opis przy artykule w sklepie)


to jest w skrócie napisane w opisie przedstawionym w poście.

pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2008, 20:21   

A nie chodzi tu przypadkiem o takowy zawór , ale przy zastosowaniu turbiny...?
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 15-03-2008, 22:08   

to nie jest zdecydownie blow-off walve, w temacie to jest zawór regulujący ciśnienie paliwa, a nie odprężający turbiny
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 22-03-2008, 23:06   Kompleksowe rasowanie cao.

Panie i Panowie.
Planuje dodac troche koni do silnika 1600 w cao. Poniewaz sa tu osoby gleboko siedzace w temacie Colta wiec zwracam sie do nich. Projekt poki co czysto teoretyczny wiec prosze o rady nawet „kosmiczne”. Nie interesuja mnie linki do konkretnych firm tuningowych. Moje wymagania ograniczaja sie do dwoch punktow:
1. Trwalosc silnika minimum 50.000km
2. Spalanie nie wieksze niz 15litrow na 100km
Nie interesuje mnie zakladanie turbiny, ani wymiana silnika na mocniejszy.
Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 23-03-2008, 00:32   

mkm napisał/a:
Planuje dodac troche koni do silnika 1600 w cao.

nie pierwszy i nie ostatni planujesz dodac troche koni .
mkm napisał/a:
Nie interesuje mnie zakladanie turbiny, ani wymiana silnika na mocniejszy.

no to chyba nie mamy o czym rozmawiac ...

zmien dolot, do tego kompletny wydech, moze zyskasz 10-15 KM

zeby wyciagnac z CAO 1,6 wiecej kucy to albo uturbianie ( w polsce uturbionych sztuk 1,6 jest hmmmm ZERO )

albo co jest bardziej oplacalne

swap
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2008, 01:12   

a ile chcesz na to przeznaczyć PLN'ów?

mugen cos kombinował, zbliżył sie podobno osiagami do gti, wiec podobno cos kolo 130 koni.
Co i tak jest mniej niz gti, albo jakis (tani) silnik (np z eclipse) ktory da conajmniej 150 koni.

jesli nie swap, nie turbo, to:

wywal zbędne kg z samochodu.

[ Dodano: 23-03-2008, 01:15 ]
a z dolotem i wydechem będziesz kombinował dluugo, bo ani nie ma dedykowanych do CA0 (w ludzkich cenach przynajmniej),, ani tym bardziej nie ma w CA0 na to miejsca i trzeba wszystko w silniku przestawiać, a ile to da koni? 3? no dobra, 5, warto? wg. mnie nie warto.

może jesli juz to planowanie głowicy - silnika nie uszkodzi, ale czy da jakiś odczuwalny przyrost mocy - to już niech wypowiedzą się Ci którzy takie cos robili.
 
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2008, 10:26   Re: Kompleksowe rasowanie cao.

Jak w kazdym silniku glowica, walek, wydech, dolot, elektronika nic kosmicznego sie nie wymysli.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 23-03-2008, 10:42   

ok, ok to wiem i juz nawet poczytalem na forum. Jezeli glowica to..., wydech to..., Co do PLN wszystko podsumuje i pewnie beda "ciecia". Turbiny boje sie, ze nie zestroje, a swap to pojscie na skroty nie wiem w jakim stanie kupilbym silnik i tak trzebabyloby go rozbierac, satysfakcja mniejsza, a oprocz tego nie wiem jak sie srodek ciezkosci Miska na wiekszym silniku. A co powiecie w temacie tlokow, zaworow, kola zamachowego, walu korbowego. W ktorym kierunku isc. Moc przy max. obrotach czy kombinacje dolem. Moze jakies wieksze wtryski? Skrzynia biegow. Podobno ciekawe przelozenia ma skrzynia z diesla. Czekam na wszelkie podpowiedzi...
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-03-2008, 12:39   

poszukaj jeszcze na forum street racingu, troche tam informacji jest na ten temat.

jednak odrazu mowie: wszedzie powiedza jedno: swap i jeszcze raz swap, niestety mało konkretów odnośnie tego co można zrobic z tym silnikiem. Wiem bo tez sporo sie naszukalem:D i w koncu odpusciłem temat, teraz wiem ze raczej szybciej zmienie samochod na inny/szybszy niz bede cos robil w tym silniku.
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 23-03-2008, 12:49   

Po pierwsze wlot i wylot. Czyli układ wydechowy oraz stożek. Co do kolektora to najlepiej 4-2-1 i przelot bez katalizatora najlepiej 2 cale lub 2,.25.
Stożek w obudowie np z pudełka po płytach CD i dolot zimnego powietrza spod zderzaka.
Dalej obróbka głowicy czyli planowanie o jakies 0,6mm oraz wypolerowanie kanałów dolotowych.
możesz napisac do firmy swiatek.pl czy maja sportowy wałek do colta.
Koszt w hondzie około 800 zł i przyrost 10Km.
Jak co to PW lub gg.
Pozdrawiam :)

[ Dodano: 23-03-2008, 12:55 ]
polecam sie odezwac do uzytkownika SAJMON :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 23-03-2008, 20:29   

karolgt napisał/a:
wywal zbędne kg z samochodu.

To podstawa. Tak naprawdę to nic, a nic nie kosztuje, a mozna bardzo dużo urwać z czasu do setki. Do tego lekkie felgi, dobrze dobrany rozmiar opon i powinno to dużo pomóc.
Nie znam colta od strony technicznej, więc nie wiem, czy da sie to łatwo zrobić, ale dobrym posunięciem w niektórych samochodach jest złożenie sobie przysięgi, że leję tylko PB98+ i przyspieszenie zapłonu, zmiana cisnienia paliwa itp. Zapłon i mapy wtrysku do zrobienia w miarę tanio na smt6.
Bardzo ważne, że po ww przeróbkach masz auto nadajace się do codziennej jazdy, o czym w zasadzie możesz zapomnieć w przypadku swojego pierwszego turbo (i tylko mnie nie pytaj skad wiem, bo nie chce do tego wracać :evil: )
W bardziej ambitnej wersji obróbka głowicy (bardzo duzo roboty i duzo kasy) plus dolot i wydech plus oczywiście to co ww.
Oprócz planowania głowicy, wymiany wałka, spręzyn(koniecznie jesli chcesz pójść z obrotami w górę) czeka się poprawianie kanałów w głowicy i najlepiej byłoby skorygować kształt gniazd zaworowych i zaworów tak, żeby uzyskać jak największy prześwit. O ile z kanałami nie ma żadnej filozofii, o tyle sp... czegokolwiek przy zaworach, albo wsadzenie tjuninkowych części no name na bank skończy się wielkim bum.
Dolot i wydach MUSZĄ byc policzone, a wyniki tych obliczeń należy skorygować podczas prób (wielu jak znam życie) na hamowni. Z całym szacunkiem, ale rady typu stożek z Allegro i kibelrura jako dolot i przelotowy wydech 2" dla silnika 1.6 to sobie mozna wsadzić. Jedź do ELTECU, to goście przynajmniej opowiedzą Ci jak ten wydech powinien wygladać. Czepianie "na pałę" rur i stożków na ogół poza wypiardem niewiele daje.

Moim zdaniem, jeśli potrzebujesz samochodu do codziennej jazdy, który będzie bezawaryjny, jako tako ekonomiczny i dotego dużo bardziej dynamiczny od tego co masz, to odłuż trochę kasy i kup coś silniejszego. Wszelkiego rodzju wydumki mają to do siebie, że więcej czasu spędzają na kanale niż na drodze. Często po podliczeniu kosztów okazuje się, że za wsadzoną kasę można było kupić dwa samochody o dwukrotnie wiekszej mocy :D
No, chyba, że chcesz mieć bardzo szybkiego colta, to co innego.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-03-2008, 08:12   

zwolin, Stożek taki za (60 zł) w obudowie i dolot zimnego powietrza spod zderzaka w Hondzie daje 3 km potwierdzone Hamownia. Na street racingu jest o tym.
Bardzo polecam równierz odchudzenie koła zamachowego bezpiecznie to o 30%.
Szybciej będzie Ci sie auto wkręcać na obroty.
A do szybszej zmiany biegów dobry jest short shifter.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 24-03-2008, 09:18   

Morfi napisał/a:
zwolin, Stożek taki za (60 zł) w obudowie i dolot zimnego powietrza spod zderzaka w Hondzie daje 3 km potwierdzone Hamownia.

No właśnie w hondzie. To, że coś zadziałało w jednym samochodzie nie znaczy, że zadziała w drugim. Poczytaj sobie o obliczaniu dolotów i wydechów. Mozna tu sporo zyskać, ale nie zdając się na dzieło przypadku.
Stożek za 60pln daje też dużo syfu w silniku. Moim zdaniem tylko K&N. I tylko bardzo mądrze zamontowany, żeby uniknąć wytrząsania.
Morfi napisał/a:
Bardzo polecam równierz odchudzenie koła zamachowego bezpiecznie to o 30%.

Morfi, w hondzie, czy w colcie odchudziłeś to koło o 30%?? Zrozum, że nie można odgórnie ustalać zakresu modufikacji w danym aucie bazując na wynikach z innego auta innej marki. Sam pomysł jest OK.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 24-03-2008, 09:30   

http://www.grabowski.com.pl/ przesle tylko takie coś.
http://www.streetracing.pl/forum/index.php
miłej lektury :D
Rzeczy które napisałem sa ogólne dla samochodów, zasada tuningu jest taka sama, w prawie każdym samochodzie.
Wiele zależy od tego ile nasz kolega chce przeznaczyć na modyfikacje.
30% wiecej mocy spokojnie da sie uzyskać w cenie spokojnych 4 tys zł, a jeżeli sie wie i ma kogos kto to ogarnie, to nawet w 3 tys zł mozna sie zamknąć.
zwolin, Chetnie poznam kogos kto mi wystroi na smt6.
Nie tylko w Warszawie. Bo to tez jest problem.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.