Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
olej do GDI - co wybrać ?
Autor Wiadomość
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 16-03-2008, 17:02   olej do GDI - co wybrać ?

Cześć

Przejrzałem różne posty na tym forum i na carismie i nie wiem co o tym myśleć. Może doradzicie.
O tyle o ile markę można wybrać castrol, mobil czy inne ale teraz jaki??
Na karteczce mam napisane ze 10w/40 ale czy syntetyk czy półsyntetyk?
Co radzicie, auto ma przejechane 165 tys. przebieg wydaje się być nie kręcony - może bezpieczniej półsyntetyk?

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 16-03-2008, 19:08   

Zalej taki jaki masz na kartce czyli 10/40
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 16-03-2008, 21:19   

Cytat:
Zalej taki jaki masz na kartce czyli 10/40



ale z tego co się orientuje to może być to zarówno syntetyk jak i półsyntetyk
więc jaki?

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-03-2008, 21:23   

Plecam półsyntetyka Motula 6100 10W40 jak dlamnie rewelacja :)
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2008, 22:56   

zalewasz olej jaki potrzeba yW-z klasyfikacji Sx:
specyfikacja API- Sx im wyzsza tym lepiej, dla twojego to G bedzie minimum, np SJ
plynnosc yW dobierasz w zaleznosci od klimatu, chodzi o minimalne temperatury. im mniejsza liczba przed W tym lepiej plynie olej w niskiej temp, np 10W
lepkosc z dobierasz takze wg klimatu i chodzi takze o klimat- maksymalne temperatury, im wieksza tym lepiej olej lepi sie w wysokich temperaturach, np 30
jaka firma hmm, cena jest zazwyczaj adekwantna do jakosci.
jaki olej, mineraly to epoka kamienia lupanego, polsyntetyk lub syntetyk. zalezy jak grumy masz portfel. najlepsze sa oczywiscie pelne syntetyki, ale drogie choc potrafia wytrzymac dluzsze okresy miedzywymianowe. apropo mitu ze cos tam rozszczelniaja... 20 lat temu pewnie tak. jedynym choc bardzo watpliwym niebezpieczenstwem moze byc depozyt szlamu i roznego syfu zalegajacego gdzies cudownie w silniku, ktory to po rozpuszczeniu przez syntetyk moglby pozapychac dukty o malym stosunku przeplywu. dobrze jest przeplukac czyms silnik kilka minut przed pierwsza wymiana na syntetyk.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 17-03-2008, 18:55   

michalsiak napisał/a:
ale z tego co się orientuje to może być to zarówno syntetyk jak i półsyntetyk

prawdopodobnie jezdzisz na polsynetyku...
Przebiegu nie masz duzego wiec ja osobiscie przeszedl bym na jakis synetetyk typu np. Mobil 1 5W50
Wiele osob jezdzi na nim (Carismy GDI) w tym ja i jestesmy bardzo zadowoleni :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 17-03-2008, 22:41   

Cytat:
ja osobiscie przeszedl bym na jakis synetetyk typu np. Mobil 1 5W50


a nie zdarzy sie tak ze silnik jezdzac ileś kilometrów na półsyntetyku dostanie syntetyk i nagle zacznie go spalać?
_________________
michalsiak
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 18-03-2008, 20:02   

michalsiak napisał/a:
a nie zdarzy sie tak ze silnik jezdzac ileś kilometrów na półsyntetyku dostanie syntetyk i nagle zacznie go spalać?

znaczy wiesz, dzisiejesze silniki sa duzo lepszej jakosci niz te z chocby 90 lat wiec zmiana z pol na full syntetyk nie powinna zaszkodzic (pol syntetyk daje niepotrzebne opory...) szczegolnie przy tak niskim przebiegu :)
Druga sprawa znam to z autopsji...gdyz sam jezdzilem na Castrolu 10W30 tym specjalnym do GDI, ale po wycofaniu go z produkcji za namowa ASO gdzie serwisuje auto przeszedlem na Mobila1 5W50. Przejechalem juz ze 20 000km i jak do tad revelka :)
Po trzecie oleje w tych czasach sa naprawde z najwyzszej polki wiec...ja bym zaryzykowal
Ale to jest tylko i wylacznie moje zdanie
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 16-04-2008, 09:01   

no witam

jednak zalałem mobil S 10w40 - czyli klasa taka jak była w aucie.
na razie jest ok , popychaczy nie słychać :-)

michalsiak
_________________
michalsiak
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-04-2008, 11:55   

I bardzo dobrze :mrgreen: !
Jeśli miałeś wcześniej to dokonałeś moim zdaniem dobrego wyboru. Ja na swym Galu GDI miałem na początku syntetyk Castrola ale z potem przeszedłem na Mobil Super S, i ta zmiana była strzałem w dziesiątkę.
Co do popychaczy. Odezwą ci się i tak po około 5k km. Hm... można do następnej wymiany dodać coś w stylu "Hydraulic Lash Adjuster Treatment" jakiejś dobrej firmy (ja miałem pod ręką Wynn's ale może być STP, może być Motul, ale tego ostatniego nie znam, bo nie ma go w UK), co pomoże do czasu wymiany. Te dodatki mają za zadanie głównie płukanie z osadów i syfu kanałów przelotowych w popychaczach, co je wycisza. Są nieszkodliwe dla silnika. Należy tylko pamiętać by nie mylić ich z dodatkami uszczelniającymi silnik, które mają odwrotne działanie.
Zawsze możesz przejść na popychacze z 3mm przelotem. Z doświadczeń użytkowników Galantów GDI w UK wynika że są skuteczne, ale takie popychacze kosztują coś ok. 200 GBP. No i mają mniejszą trwałość niż oryginalne MMC, coś koło 300k km :rolleyes:
Ja nie wymieniałem popychaczy. Wystarczyły mi wymiany oleju co 4k mil i co drugą wymianę zalanie tym "wyciszaczem", było ok przy przebiegu 137k mil.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
michalsiak 
Mitsumaniak
michalsiak

Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 115
Skąd: Zbąszynek
Wysłany: 17-04-2008, 22:42   

no tutaj sławny jest ceramizer :-)
na razie poychacze słychać w momencie uruchomienia silnika więc zostawiam temat, zobaczymy jak będzie ze zużyciem oleju - miejmy nadzieje że OK

pozdrawiam
_________________
michalsiak
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-04-2008, 07:19   

No więc ceramizer ci nie wyciszy popychaczy. Owszem poprawia właściwości silnika, co się przekłada na lepszą pracę popychaczy, ale jego zadaniem nie jest ich wyciszanie.
Sam raz zastosowałem ceramizer i o ile popychacze wykazały na początku poprawę, a potem wróciły do normy (choć tak mocno już nie grały), to po 3 miesiącach wyniki emisji spalin były o niebo lepsze. I w tym zakresie polecałbym stosowanie ceramizera, a nie do walki z popychaczami.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
KarolS 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 GDI
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-04-2008, 08:25   

Hmmm, ja leję Mobila 5W50 od 30kkm i w sumie popychaczy nie słychać w ogóle. Chyba, że jest silny mróz, wówczas słychać jak zagrają przez pierwsze 2-3 sekundy po odpaleniu (po nocy np). Mam 181kkm :P
_________________

 
 
 
voytech 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Mar 2009
Posty: 95
Skąd: Czeladź
Wysłany: 15-10-2009, 15:10   

Napisałem maila do Shella z następującym pytaniem:

Kod:

Bardzo proszę o pomoc w doborze oleju i potraktowanie mojej prośby
indywidualnie, gdyż sytuacja w jakiej się znalazłem jest unikalna i nie
znalazłem jej odzwierciedlenia w żadnym poradniku olejowym.
Od marca b.r. jestem posiadaczem samochodu Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Avance z 1999 r (150 KM). Samochód ma 185 tys. przebiegu, posiadał
przede mną 3 właścicieli, w tym jednego w Polsce w okresie
04.2008-03.2009. Kupując od niego auto dowiedziałem się, że zalane jest
olejem Mobil 1 5W50, gdyż taki sam olej zastał zalany, gdy kupował auto.
Przy wymianie oleju wlałem więc również Mobil 1 5W50.
Można więc założyć, że przynajmniej 2 lata (3 ostatnie wymiany) mój
Galant jeździ właśnie na tym oleju. Być może dłużej - nie wiem.

Moje wątpliwości wynikają z tego, że jest to zupełnie inny olej, niż
zaleca Mitsubishi dla tego modelu (GDI). Z tego co pamiętam, to ma być
10W-30.

Dodatkowo: jeżdżę ok. 15 tys. km rocznie, z czego znakomitą większość po
mieście (odcinki < 7 km), po przejechaniu 6 tys. km od kupna auta
musiałem uzupełnić olej - wlałem ok. 0,8 l. Tankuję wyłącznie benzynę
Shell 95 oktanów.

Co mam w takiej sytuacji zrobić? Dalej jeździć na tym oleju? Zmienić
olej na inny? Jaki?


i dostałem taką odpowiedź:

Kod:

Proszę zajrzeć na ten link:
http://www.shell.com/home/page/pl-pl/shell_for_motorists/oils_lubricants/app_lubematch_pl_280807.html
W przypadku Pańskiego samochodu nie ma potrzeby stosowania oleju o wyższych lepkościach w wyższych temperaturach bo są to dodatkowe niepotrzebnie przepalone litry paliwa dlatego proponuję stosowanie Shell Helix Ultra 5W-40.
_________________
01559/KMM
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 16-10-2009, 11:20   

"każdy ma swój smak-rzekł burek liżąc swoje jajka" :mrgreen: dla mojego miśka posmakował Shell Helix Plus 10W40 :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.