olej do GDI - co wybrać ? |
Autor |
Wiadomość |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 16-03-2008, 17:02 olej do GDI - co wybrać ?
|
|
|
Cześć
Przejrzałem różne posty na tym forum i na carismie i nie wiem co o tym myśleć. Może doradzicie.
O tyle o ile markę można wybrać castrol, mobil czy inne ale teraz jaki??
Na karteczce mam napisane ze 10w/40 ale czy syntetyk czy półsyntetyk?
Co radzicie, auto ma przejechane 165 tys. przebieg wydaje się być nie kręcony - może bezpieczniej półsyntetyk?
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-03-2008, 19:08
|
|
|
Zalej taki jaki masz na kartce czyli 10/40 |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 16-03-2008, 21:19
|
|
|
Cytat: | Zalej taki jaki masz na kartce czyli 10/40 |
ale z tego co się orientuje to może być to zarówno syntetyk jak i półsyntetyk
więc jaki?
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-03-2008, 21:23
|
|
|
Plecam półsyntetyka Motula 6100 10W40 jak dlamnie rewelacja |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2008, 22:56
|
|
|
zalewasz olej jaki potrzeba yW-z klasyfikacji Sx:
specyfikacja API- Sx im wyzsza tym lepiej, dla twojego to G bedzie minimum, np SJ
plynnosc yW dobierasz w zaleznosci od klimatu, chodzi o minimalne temperatury. im mniejsza liczba przed W tym lepiej plynie olej w niskiej temp, np 10W
lepkosc z dobierasz takze wg klimatu i chodzi takze o klimat- maksymalne temperatury, im wieksza tym lepiej olej lepi sie w wysokich temperaturach, np 30
jaka firma hmm, cena jest zazwyczaj adekwantna do jakosci.
jaki olej, mineraly to epoka kamienia lupanego, polsyntetyk lub syntetyk. zalezy jak grumy masz portfel. najlepsze sa oczywiscie pelne syntetyki, ale drogie choc potrafia wytrzymac dluzsze okresy miedzywymianowe. apropo mitu ze cos tam rozszczelniaja... 20 lat temu pewnie tak. jedynym choc bardzo watpliwym niebezpieczenstwem moze byc depozyt szlamu i roznego syfu zalegajacego gdzies cudownie w silniku, ktory to po rozpuszczeniu przez syntetyk moglby pozapychac dukty o malym stosunku przeplywu. dobrze jest przeplukac czyms silnik kilka minut przed pierwsza wymiana na syntetyk. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17-03-2008, 18:55
|
|
|
michalsiak napisał/a: | ale z tego co się orientuje to może być to zarówno syntetyk jak i półsyntetyk |
prawdopodobnie jezdzisz na polsynetyku...
Przebiegu nie masz duzego wiec ja osobiscie przeszedl bym na jakis synetetyk typu np. Mobil 1 5W50
Wiele osob jezdzi na nim (Carismy GDI) w tym ja i jestesmy bardzo zadowoleni
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 17-03-2008, 22:41
|
|
|
Cytat: | ja osobiscie przeszedl bym na jakis synetetyk typu np. Mobil 1 5W50 |
a nie zdarzy sie tak ze silnik jezdzac ileś kilometrów na półsyntetyku dostanie syntetyk i nagle zacznie go spalać? |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18-03-2008, 20:02
|
|
|
michalsiak napisał/a: | a nie zdarzy sie tak ze silnik jezdzac ileś kilometrów na półsyntetyku dostanie syntetyk i nagle zacznie go spalać? |
znaczy wiesz, dzisiejesze silniki sa duzo lepszej jakosci niz te z chocby 90 lat wiec zmiana z pol na full syntetyk nie powinna zaszkodzic (pol syntetyk daje niepotrzebne opory...) szczegolnie przy tak niskim przebiegu
Druga sprawa znam to z autopsji...gdyz sam jezdzilem na Castrolu 10W30 tym specjalnym do GDI, ale po wycofaniu go z produkcji za namowa ASO gdzie serwisuje auto przeszedlem na Mobila1 5W50. Przejechalem juz ze 20 000km i jak do tad revelka
Po trzecie oleje w tych czasach sa naprawde z najwyzszej polki wiec...ja bym zaryzykowal
Ale to jest tylko i wylacznie moje zdanie
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 16-04-2008, 09:01
|
|
|
no witam
jednak zalałem mobil S 10w40 - czyli klasa taka jak była w aucie.
na razie jest ok , popychaczy nie słychać
michalsiak |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 16-04-2008, 11:55
|
|
|
I bardzo dobrze !
Jeśli miałeś wcześniej to dokonałeś moim zdaniem dobrego wyboru. Ja na swym Galu GDI miałem na początku syntetyk Castrola ale z potem przeszedłem na Mobil Super S, i ta zmiana była strzałem w dziesiątkę.
Co do popychaczy. Odezwą ci się i tak po około 5k km. Hm... można do następnej wymiany dodać coś w stylu "Hydraulic Lash Adjuster Treatment" jakiejś dobrej firmy (ja miałem pod ręką Wynn's ale może być STP, może być Motul, ale tego ostatniego nie znam, bo nie ma go w UK), co pomoże do czasu wymiany. Te dodatki mają za zadanie głównie płukanie z osadów i syfu kanałów przelotowych w popychaczach, co je wycisza. Są nieszkodliwe dla silnika. Należy tylko pamiętać by nie mylić ich z dodatkami uszczelniającymi silnik, które mają odwrotne działanie.
Zawsze możesz przejść na popychacze z 3mm przelotem. Z doświadczeń użytkowników Galantów GDI w UK wynika że są skuteczne, ale takie popychacze kosztują coś ok. 200 GBP. No i mają mniejszą trwałość niż oryginalne MMC, coś koło 300k km
Ja nie wymieniałem popychaczy. Wystarczyły mi wymiany oleju co 4k mil i co drugą wymianę zalanie tym "wyciszaczem", było ok przy przebiegu 137k mil. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
michalsiak
Mitsumaniak michalsiak
Auto: Outlander III 2.0 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Mar 2008 Posty: 115 Skąd: Zbąszynek
|
Wysłany: 17-04-2008, 22:42
|
|
|
no tutaj sławny jest ceramizer
na razie poychacze słychać w momencie uruchomienia silnika więc zostawiam temat, zobaczymy jak będzie ze zużyciem oleju - miejmy nadzieje że OK
pozdrawiam |
_________________ michalsiak |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-04-2008, 07:19
|
|
|
No więc ceramizer ci nie wyciszy popychaczy. Owszem poprawia właściwości silnika, co się przekłada na lepszą pracę popychaczy, ale jego zadaniem nie jest ich wyciszanie.
Sam raz zastosowałem ceramizer i o ile popychacze wykazały na początku poprawę, a potem wróciły do normy (choć tak mocno już nie grały), to po 3 miesiącach wyniki emisji spalin były o niebo lepsze. I w tym zakresie polecałbym stosowanie ceramizera, a nie do walki z popychaczami. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
KarolS
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 GDI
Dołączył: 07 Sie 2006 Posty: 126 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-04-2008, 08:25
|
|
|
Hmmm, ja leję Mobila 5W50 od 30kkm i w sumie popychaczy nie słychać w ogóle. Chyba, że jest silny mróz, wówczas słychać jak zagrają przez pierwsze 2-3 sekundy po odpaleniu (po nocy np). Mam 181kkm |
_________________
 |
|
|
|
 |
voytech
Mitsumaniak

Auto: EA3W '99 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Mar 2009 Posty: 95 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: 15-10-2009, 15:10
|
|
|
Napisałem maila do Shella z następującym pytaniem:
Kod: |
Bardzo proszę o pomoc w doborze oleju i potraktowanie mojej prośby
indywidualnie, gdyż sytuacja w jakiej się znalazłem jest unikalna i nie
znalazłem jej odzwierciedlenia w żadnym poradniku olejowym.
Od marca b.r. jestem posiadaczem samochodu Mitsubishi Galant 2,4 GDI
Avance z 1999 r (150 KM). Samochód ma 185 tys. przebiegu, posiadał
przede mną 3 właścicieli, w tym jednego w Polsce w okresie
04.2008-03.2009. Kupując od niego auto dowiedziałem się, że zalane jest
olejem Mobil 1 5W50, gdyż taki sam olej zastał zalany, gdy kupował auto.
Przy wymianie oleju wlałem więc również Mobil 1 5W50.
Można więc założyć, że przynajmniej 2 lata (3 ostatnie wymiany) mój
Galant jeździ właśnie na tym oleju. Być może dłużej - nie wiem.
Moje wątpliwości wynikają z tego, że jest to zupełnie inny olej, niż
zaleca Mitsubishi dla tego modelu (GDI). Z tego co pamiętam, to ma być
10W-30.
Dodatkowo: jeżdżę ok. 15 tys. km rocznie, z czego znakomitą większość po
mieście (odcinki < 7 km), po przejechaniu 6 tys. km od kupna auta
musiałem uzupełnić olej - wlałem ok. 0,8 l. Tankuję wyłącznie benzynę
Shell 95 oktanów.
Co mam w takiej sytuacji zrobić? Dalej jeździć na tym oleju? Zmienić
olej na inny? Jaki?
|
i dostałem taką odpowiedź:
Kod: |
Proszę zajrzeć na ten link:
http://www.shell.com/home/page/pl-pl/shell_for_motorists/oils_lubricants/app_lubematch_pl_280807.html
W przypadku Pańskiego samochodu nie ma potrzeby stosowania oleju o wyższych lepkościach w wyższych temperaturach bo są to dodatkowe niepotrzebnie przepalone litry paliwa dlatego proponuję stosowanie Shell Helix Ultra 5W-40.
|
|
_________________ 01559/KMM |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 16-10-2009, 11:20
|
|
|
"każdy ma swój smak-rzekł burek liżąc swoje jajka" dla mojego miśka posmakował Shell Helix Plus 10W40 |
|
|
|
 |
|