[C62A 1.5] Nowy silnik czy moze remont pomoze |
Autor |
Wiadomość |
silstar [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 02:58 [C62A 1.5] Nowy silnik czy moze remont pomoze
|
|
|
W ubieglym roku kupilem moje pierwsze auto lancer byl w kiepskim stanie wizualnym i prawie nic niedzialalo . Sam uporałem sie z elektryka podswietleniem wszystkiego co ma byc podswietlone naprawa tapicerek teraz zaczynam blachy .
Ale do zeczy pali olej ok 0.5-0.75l 1000km zbiera sie dobrze ale ztylu zostaje sporo siwego-niebieskiego dymu i to niedaje mi spokoju a wiec jezeli remont to co do wymiany prosze o rady
bo drugi wariant to wiadoma sprawa |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 18-03-2008, 07:31
|
|
|
Sciagnij glowice i zrob kape glowicy - wymien uszczelniacze zaworow sprawdz prowadniczki zaworow
po sciagnieciu glowicy zobaczysz gladzie cylindrow - jezeli sa nadmierne wytarcia to trza bedzie szlif lub nowy silnik ale zazwyczaj wystarcza wymiana pierscieni tlokowych i panewek--- jezeli nie masz pewnosci
kup pollitra i popros o konsultacje starego fachowca |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
silstar [Usunięty]
|
Wysłany: 24-03-2008, 14:42
|
|
|
Wyczytałem za może pomóc sama wymiana uszczelniaczy ?
I teraz sprawa jest tego typu robić na raty czy zabierać sie za wszystko od razu ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-03-2008, 15:14
|
|
|
zbadaj kompresje - jak bedzie zbyt niska lub zbyt wysoka, to dol tez do remontu
uszczelniacze mozesz zmienic bez zdejmowania glowicy, ale robiac dol i zdejmujac glowice uszczelniacze zaworow wymienia sie latwiej
mozesz zrobic same uszczalniacze (polecam oryginaly), a jak dalej bedzie zle, to i dol silnika |
|
|
|
 |
silstar [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2008, 14:15
|
|
|
Dzieki za informacje. Bylem w sklepie i powiedzieli ze jeden uszczelniacz to koszt ok 4pln a jaki moze byc koszt wymiany uszczelniaczy ? Poczytałem na forum ze mozna zrobic to samemu zastanawiam sie czy zrobił bym to skoro jeszcze z tak powarznymi pracami przy silniku nie miałem do czynienia? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 31-03-2008, 15:05
|
|
|
silstar, mowie Ci kup pollitra albo kilka piw - wyboe nalezy do fachmana lub kumpla-- to art ale praktyczny--- najlepiej pierwsze roboty robic pod okiem fachowca moze byc emeryt, kumpel
-- to sa proste prace-- ale wymagaja pewnych nawykow i np. klucza dynamometrycznego, pasty do docierania zaworow, szczelinomierza , ogolnej orientacji w temacie np by moc ocenic gladzie w cylindrach
a robocizna to minimum 2do 3 rzazy koszt czesci |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
silstar [Usunięty]
|
Wysłany: 02-04-2008, 21:08
|
|
|
wojmi te pol litra to tylko porada czy pomoc przy naprawie ? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 03-04-2008, 14:31
|
|
|
Znajdujesz fachowca np. emeryta i robisz go nadzorca konsultantem - jest sporo takich ludzi a ty robisz za tygrysa warsztatowego - czyli brudzisz sie i wysuchujesz madrosci..... dobrze znalesc kogos takiego a nauczysz sie duzo --- ja moge ci troche przez tel. poradzic ale to malo
Druga sprawa zobacz w dziale warsztat tam bartek opisuje jak to zrobic bez demontazu glowicy /wymiany uszczelki pod glowica/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 06-04-2008, 22:48
|
|
|
Do wymiany uszczelniaczy potrzebny jest napinacz sprężyn zaworowych, klucz dynamometryczny klucze 10mm, 12mm i ktoś do pomocy. Robiłem to w sobotę, efekt brak dymienia.
edit: Ważna sprawa przy przy demontażu/montażu uszczelniacza w danym cylindrze musisz ustawić tłok w górnym położeniu, żeby ci zawór nie wpadł do cylindra. Sprawdzić to możesz wykręcając świecę i kręcąc wałem. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
silstar [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2008, 19:19
|
|
|
Dzieki za porady.
Wymiane uszczelniaczy zrobił fachowiec z 40 letnim doświadczeniem dodalem do tego paski , napinacz , oraz uszczelniacze na wale i włku.
Teraz jest duzo lepiej ale dół też się kłania .
Jeszcze raz dzieki i Pozdrawiam |
|
|
|
 |
SzeQ [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2008, 00:34
|
|
|
Witam. Mam problem z moim Miśkiem. Kupiełem go całkiem niedawno, to mój drugi samochód a ja jestem jeszcze nie doswiadczonym kierowcą i na mechanice sie niestety nie znam. Poprzedni właściciel powiedział mi zę to uszczelniacze, samochód Kopci kłębami białego dymu, wczesniej jeszcze sie dało to zniesc ale teraz juz sam sie tego wstydze. robiłęm mu kompresję i wypadło dobrze, i z tego co wiem to wszystko faktycznie wskazuje na uszczelniacze. Autko bierze dość sporo oleju przez to wszystko. Czy jest na Forum ktos z Krakowa kto mógłby mi pomóc to zrobić, oczywiście nie za darmo. i ile by to kosztowało? bardzo mi zależy żeby zrobić to najniższym kosztem żeby nie rozbierać całego silnika. Sam boje sie tego podjąć a i wsród znajomych niestety nikogo nie mam. Bardzo proszę o odpowiedz.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-07-2008, 11:12
|
|
|
na forum regionalnym - malopolskim - masz namiary na sprawdzonego mechanika z tego regionu
kopcenie bialym dymem moze swiadczyc o przepaleniu uszczelki glowicy miedzy cylindrem a kanalem wodnym
palenie oleju to z reguly dym niebieski
a kompresja mogla wypasc dobrze, bo pierscienie uszczelniaja sie branym olejem |
|
|
|
 |
silstar [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2008, 09:17
|
|
|
Witam dawno niebłem na forum ale moje mitsu sprawuje się całkiem dobrze .
Po wymianie uszczelniaczy olej dolewłem ostatni raz w maju i tak do dzis niedolalem nawey kropli .
Pozdrawiam . |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2008, 10:45
|
|
|
silstar ja robiłem kapitalkę w moim c62A
kpl części do silnika (pierścienie, panewki, uszczelki, zimeringi, itp,itd) zakupiłem za kwotę 450PLN większość oryginalne, bo w sklepie pierścienie oryginalne miałem za 40PLN a w hurtowni po rabatach 100PLN za podróby ;]
proponuję poszukać po sklepach gdzie potrzebują poschodzić ze stanów magazynowych
a druga sprawa jak będziesz robił dół silnika koniecznie sprawdź luz na sworzniach tłokowych (mi się nie chciało i teraz misiek mi stuka ) jeśli będzie za duży to niestety trzeba będzie kupić tłoki |
|
|
|
 |
|