rozladowujacy sie akumulator w tydzien? |
Autor |
Wiadomość |
kikan
Forumowicz

Auto: carisma 99r 1.8 gdi exe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 115 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 19:20 rozladowujacy sie akumulator w tydzien?
|
|
|
mam pytankomyslicie ze mozliwe zeby komputer i radio(samo) rozladowywalo kompletnie akumulator,podczas gdy samochod bezczynnie stoji w garazu?akumulator nie jest stary. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sienio
Forumowicz
Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006 Posty: 61 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2008, 19:57
|
|
|
Pomiędzy klemę "+" akumulatora a zdjęty z niej zacisk przewodu dodatniego włącz amperomierz na prąd stały. Odczytana wartość prądu razy czas powie Ci ile amperogodzin wyparowało z akumulatora. U mnie gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki to mam tylko włączony analogowy wskaźnik paliwa a inne wskaźniki cyfrowe są wyłączone . Wielokrotnie moja Carisma jest unieruchomiona i do 2 tyg bez szkody dla akumulatora . |
_________________ Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-03-2008, 21:06
|
|
|
W Cari wskaźnik paliwa nie jest podtrzymywany - wyjmij licznik a się o tym przekonasz - wskazówka stoi bo to silniczek krokowy i ja przestawia w daną pozycję po czym już nie potrzebuje zasilania bo nie ma "sprężynki" która by go "skręciła" ponownie do zera. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kikan
Forumowicz

Auto: carisma 99r 1.8 gdi exe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 115 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 29-03-2008, 21:19
|
|
|
myslalem wczesniej ze to wzmacniacz wyciaga jakas prad,ale teraz + odlaczylem od wzmacniacza.chyba ze moze ciagnac prad przez kabel czincz podlaczony do radia?pod radiem nie mam zadnych glosnikow. |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-03-2008, 21:44
|
|
|
Podłącz na noc szeregowo klemę przez miliamperomierz i zmierz jaki prąd bierze to sobie wyliczysz czy to możliwe że jakiś wampir energetyczny rozładuje ci aku które normalnie jest doładowywane podczas jazdy - chyba że nie masz dobrego ładowania albo masz zwarty wewnętrznie aku. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 29-03-2008, 22:03
|
|
|
Hmmm.. w innym aucie mialem to samo ; ) - usterka banalna ; ) czujnik temperatury heh... moze warto spojrzec? |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
PAWQ [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2008, 10:49
|
|
|
Ja miałem ten sam problem w Roverku który sprzedałem przed kupnem cari...buuu
U mnie przyczyna leżała w rzeczach:
1. miałem 2 alarmy - fabryczny i dodatkowy;
2. Częste, krótkie wyjazdy po mieście - aku nie miał się kiedy naładować, bo co chwila dostawał po tyłku od rozrusznika.
Zmierzyłem sobie pobierany prąd, wrzuciłem do kalkulatora i wyszło mi, że przy założeniu całkowicie naładowanego akumulatora, powinien on wystarczyć na 3 tygodnie postoju...padał po kilku dniach, bo nie miała bida okazji do ładowania.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-03-2008, 11:00
|
|
|
kikan, akumulator wcale nie musi być stary aby uległ awarii. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
|
|
|
 |
heckler [Usunięty]
|
Wysłany: 31-03-2008, 08:40
|
|
|
A jak masz podpięte radio?Działa na wyjętym kluczyku?Ja tak miałem jak zmieniłem podpięcie radia. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 31-03-2008, 09:23
|
|
|
Panowie odchodzicie trochę od tematu trzeba to uporządkować:
a więc KIKAN weź tak jak koledzy radzą miernik, ustaw go na prąd stały i wepnij w szereg między akumulator i przewód napięciowy
2. zrób odczyt prądu
3. zacznij odłączać wszystkie nie oryginalne rzeczy np. radio wzmacniacz, wiatraczek i wibratory (przy odłączeniu każdego z urządzeń rób pomiar i sprawdzaj co się zmieniło)]
4. jeżeli nie zmiany a jest pobór to szukaj w oryginalnych częściach np:
komputer, czujniki temp. i inne
5. Jeżeli tak nie znajdziesz może być jeszcze przetarty lub nadpalona izolacja w wiązce np: przy tylnej klapie w tym wężyku
Nie ma rady musi być upływność AKUMULATOR sam nie siada w tak krótkim czasie , no chyba że stoi w lodówce |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
blue022
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 15 Skąd: Dolny Sląsk
|
Wysłany: 15-01-2009, 23:48
|
|
|
Proponuje przyjrzeć się akumulatorowi. Odkręć korki i zobacz czy do końca zalane są elektrolitem płyty, jeśli nie, to możliwe że z tej "suchoty" płyty napuchły i zwarły się. Efektem jest pomniejszenie rezystancji wewnętrznej akumulatora i jego samorozładowywanie.
Można to też sprawdzić, ładując akumulator prostownikiem z amperomierzem, po kilkunastu godzinach prąd powinien spaść poniżej ok 0,5 A, jeśli tak się nie dzieje to masz zwarte płyty... warto pomyśleć nad nowym akumulatorkiem
pozdro |
_________________ Blue |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 18-01-2009, 19:56
|
|
|
dokładnie to co kolega napisał możliwe ze masz na którejś z celi zwarcie była wysuszona albo się "wysypała" jak masz sucha to widać ubytek elektrolitu poprzez obudowę bądź poprzez odkręcone korki w akumulatorze jeżeli widać płytki poziom elektrolitu za niski, jeżeli "wysypał" ci się akumulator elektrolit ma rudawy kolor, jeszcze możesz mieć zasiarczony, albo po prostu elektrolit za rzadki. samochód z dobrym akumulatorem może stać na mrozie kilka tygodni i dalej powinien odpalić bez problemu |
|
|
|
 |
Wojtasss
Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 51 Skąd: Grodzisk Maz.
|
Wysłany: 18-01-2009, 22:13
|
|
|
Dobry temat. Przedwczoraj padł mi akumulator pierwszy raz od trzech i pół roku, bo wtedy wymieniłem na nowy. Zacząłem się zastanawiać nad przyczynami. Czy może już po prostu przyszedł na niego czas czy może po wymianie radia. Zamontowałem ostro święcącego się blaupunkta hamburg mp68. Ale to chyba nie możliwe żeby samo radio było powodem. Pozostaje jeszcze tylko taka kwestia, że radio w mojej cari zawsze można było włączyć bez przekręcania zapłonu.. Czy u was też tak jest?? Od razu mówię że nie używam żadnych alarmów. |
|
|
|
 |
|