Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozladowujacy sie akumulator w tydzien?
Autor Wiadomość
kikan 
Forumowicz


Auto: carisma 99r 1.8 gdi exe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 115
Skąd: lubelskie
Wysłany: 29-03-2008, 19:20   rozladowujacy sie akumulator w tydzien?

mam pytankomyslicie ze mozliwe zeby komputer i radio(samo) rozladowywalo kompletnie akumulator,podczas gdy samochod bezczynnie stoji w garazu?akumulator nie jest stary.
_________________

 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-03-2008, 19:57   

Pomiędzy klemę "+" akumulatora a zdjęty z niej zacisk przewodu dodatniego włącz amperomierz na prąd stały. Odczytana wartość prądu razy czas powie Ci ile amperogodzin wyparowało z akumulatora. U mnie gdy wyjmę kluczyk ze stacyjki to mam tylko włączony analogowy wskaźnik paliwa a inne wskaźniki cyfrowe są wyłączone . Wielokrotnie moja Carisma jest unieruchomiona i do 2 tyg bez szkody dla akumulatora .
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-03-2008, 21:06   

W Cari wskaźnik paliwa nie jest podtrzymywany - wyjmij licznik a się o tym przekonasz - wskazówka stoi bo to silniczek krokowy i ja przestawia w daną pozycję po czym już nie potrzebuje zasilania bo nie ma "sprężynki" która by go "skręciła" ponownie do zera.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
kikan 
Forumowicz


Auto: carisma 99r 1.8 gdi exe
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 115
Skąd: lubelskie
Wysłany: 29-03-2008, 21:19   

myslalem wczesniej ze to wzmacniacz wyciaga jakas prad,ale teraz + odlaczylem od wzmacniacza.chyba ze moze ciagnac prad przez kabel czincz podlaczony do radia?pod radiem nie mam zadnych glosnikow.
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 29-03-2008, 21:44   

Podłącz na noc szeregowo klemę przez miliamperomierz i zmierz jaki prąd bierze to sobie wyliczysz czy to możliwe że jakiś wampir energetyczny rozładuje ci aku które normalnie jest doładowywane podczas jazdy - chyba że nie masz dobrego ładowania albo masz zwarty wewnętrznie aku.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 29-03-2008, 22:03   

Hmmm.. w innym aucie mialem to samo ; ) - usterka banalna ; ) czujnik temperatury heh... moze warto spojrzec?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-03-2008, 08:09   

kikan, a jak dlugo masz swoj akumulator, jakiej marki i o jakich parametrach??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
PAWQ
[Usunięty]

Wysłany: 30-03-2008, 10:49   

Ja miałem ten sam problem w Roverku który sprzedałem przed kupnem cari...buuu
U mnie przyczyna leżała w rzeczach:
1. miałem 2 alarmy - fabryczny i dodatkowy;
2. Częste, krótkie wyjazdy po mieście - aku nie miał się kiedy naładować, bo co chwila dostawał po tyłku od rozrusznika.

Zmierzyłem sobie pobierany prąd, wrzuciłem do kalkulatora i wyszło mi, że przy założeniu całkowicie naładowanego akumulatora, powinien on wystarczyć na 3 tygodnie postoju...padał po kilku dniach, bo nie miała bida okazji do ładowania.

Pozdrawiam
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-2008, 11:00   

kikan, akumulator wcale nie musi być stary aby uległ awarii.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 30-03-2008, 19:08   rozładowujący się akumulator w tydzień

Coś na temat:
http://www.mitsubishi-gra...ight=akumulator
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
heckler
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2008, 08:40   

A jak masz podpięte radio?Działa na wyjętym kluczyku?Ja tak miałem jak zmieniłem podpięcie radia.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 31-03-2008, 09:23   

Panowie odchodzicie trochę od tematu trzeba to uporządkować:
a więc KIKAN weź tak jak koledzy radzą miernik, ustaw go na prąd stały i wepnij w szereg między akumulator i przewód napięciowy
2. zrób odczyt prądu
3. zacznij odłączać wszystkie nie oryginalne rzeczy np. radio wzmacniacz, wiatraczek i wibratory (przy odłączeniu każdego z urządzeń rób pomiar i sprawdzaj co się zmieniło)]
4. jeżeli nie zmiany a jest pobór to szukaj w oryginalnych częściach np:
komputer, czujniki temp. i inne

5. Jeżeli tak nie znajdziesz może być jeszcze przetarty lub nadpalona izolacja w wiązce np: przy tylnej klapie w tym wężyku

Nie ma rady musi być upływność AKUMULATOR sam nie siada w tak krótkim czasie , no chyba że stoi w lodówce :wink:
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
blue022 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.9TD 2000
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Dolny Sląsk
Wysłany: 15-01-2009, 23:48   

Proponuje przyjrzeć się akumulatorowi. Odkręć korki i zobacz czy do końca zalane są elektrolitem płyty, jeśli nie, to możliwe że z tej "suchoty" płyty napuchły i zwarły się. Efektem jest pomniejszenie rezystancji wewnętrznej akumulatora i jego samorozładowywanie.
Można to też sprawdzić, ładując akumulator prostownikiem z amperomierzem, po kilkunastu godzinach prąd powinien spaść poniżej ok 0,5 A, jeśli tak się nie dzieje to masz zwarte płyty... warto pomyśleć nad nowym akumulatorkiem :)

pozdro
_________________
Blue
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 18-01-2009, 19:56   

dokładnie to co kolega napisał możliwe ze masz na którejś z celi zwarcie była wysuszona albo się "wysypała" jak masz sucha to widać ubytek elektrolitu poprzez obudowę bądź poprzez odkręcone korki w akumulatorze jeżeli widać płytki poziom elektrolitu za niski, jeżeli "wysypał" ci się akumulator elektrolit ma rudawy kolor, jeszcze możesz mieć zasiarczony, albo po prostu elektrolit za rzadki. samochód z dobrym akumulatorem może stać na mrozie kilka tygodni i dalej powinien odpalić bez problemu
 
 
Wojtasss 
Forumowicz


Auto: Space Star 1.9 DID '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Paź 2008
Posty: 51
Skąd: Grodzisk Maz.
Wysłany: 18-01-2009, 22:13   

Dobry temat. Przedwczoraj padł mi akumulator pierwszy raz od trzech i pół roku, bo wtedy wymieniłem na nowy. Zacząłem się zastanawiać nad przyczynami. Czy może już po prostu przyszedł na niego czas czy może po wymianie radia. Zamontowałem ostro święcącego się blaupunkta hamburg mp68. Ale to chyba nie możliwe żeby samo radio było powodem. Pozostaje jeszcze tylko taka kwestia, że radio w mojej cari zawsze można było włączyć bez przekręcania zapłonu.. Czy u was też tak jest?? Od razu mówię że nie używam żadnych alarmów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.