[CA4A 1.6] Osłona drążka kierowniczego. |
Autor |
Wiadomość |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-10-2007, 11:02 [CA4A 1.6] Osłona drążka kierowniczego.
|
|
|
Wczoraj, podczas wymiany klockow moim oczom ukazal sie taki widok:
Jak widac pekla oslona drazka, musiala to zrobic niedawno, bo w zeszlym tygodniu zmienialem przegub i wszystko bylo ok, poza tym wyciek jest swiezy. Zaraz jade po nowa oslone ale mam kilka pytan:
1. Co to moze byc za wyciek?? Jakis smar z przekladni kierownizcej czy plyn z ukladu wspomagania?? W zbiorniczku wspomagania nie stwierdzilem razacego ubytku plynu (moze troche)
2. Jak zabrac sie za wymiane? Rozpiac drazek przy kole i sciagac z tej strony czy probowac jakos przy maglownicy? Da rade bez kanalu? |
_________________
 |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-10-2007, 17:52
|
|
|
no i po sprawie a wymiana wyglądała tak:
1. podnośniczek i furka w górę
2. zdejmujemy koło
3. skręcamy koło na maxa, tak aby tarcza nam nie przeszkadzała
4. bierzemy dwa klucze rozmiar 17 coby końcówka drążka nie dostała za bardzo po d...e podczas odkręcania poprzez walenie młotkiem (czyt. jednym kluczem kontrujemy, a drugim odkręcamy, niekoniecznie młotkiem, ale w tym wypadku był to niezbędny argument)
5. dokładnie sprawdzamy w którą stronę mamy kręcić - look na gwint w którą stronę idzie
6. po zruszeniu zapieczonej nakrętki wykręcamy drążek z końcówki
7. ściągamy porwaną osłonę - tutaj był mały problem, ponieważ osłona miała taką śmieszną opaskę bez regulacji, więc do podważenia jej i lekkiego rozgięcia w ruch poszedł śrubokręt
8. smarujemy - my nasmarowaliśmy smarem grafitowym - dość sporo
9. zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności
uwagi:
- do osłony potrzebne są odpowiedniej wielkości opaski zaciskowe, które musimy kupić (najlepiej żeby były nowe)
- coby nie zepsuć za bardzo zbieżności przed wszelkimi działaniami organoleptycznymi mierzymy na drążku ile mm gwintu wystaje z końcówki drążka i przy skręcaniu tego całego ustrojstwa staramy się aby było tyle samo co do pół mm (nam się tak udało równiutko 10.5 mm ), a najlepiej to zaraz po takim zabiegu sprawdzić zbieżność na stacji
P.S. jak strzeliłem jakąś gafę to piszcie
P.S.2 dopiero teraz zauważyłem: temat pokrewny Tutaj szczególnie przydatne posty Josiego dotyczące odkręcania kontry drążka |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10-10-2007, 20:18
|
|
|
Od siebie dodam, ze do skrecania opaski przy maglownicy przyda sie dwoch: tzn jeden trzyma opaske i naprowadza klucz, a drugi kreci.
Dzieki rafq za pomoc, poszlo szybko i sprawnie |
_________________
 |
|
|
|
 |
kris80
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 11 Sie 2007 Posty: 727 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-04-2008, 19:39
|
|
|
nie wiecie gdzie mozna dostać osłonę drążka do carismy, oczywiscie oprócz aso |
_________________ Tylko Mitsu
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-04-2008, 19:55
|
|
|
kris80 napisał/a: | nie wiecie gdzie mozna dostać osłonę drążka do carismy, oczywiscie oprócz aso | Kontakt do: japaneze
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
Mail: malikautoczesci[wytnijto]@neostrada.pl
GG: 1027199 |
|
|
|
 |
orz1
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 147 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 02-04-2008, 20:45
|
|
|
pawela napisał/a: | Od siebie dodam, ze do skrecania opaski przy maglownicy przyda sie dwoch: tzn jeden trzyma opaske i naprowadza klucz, a drugi kreci. |
no właśnie, widze że poruszyłeś ten temat, bo zauwarzyłem że maglownica mi troszke cieknie (wali trochę smarem)z pod gumowej osłony, jak się pytałem niektórzy mówią żeby oddać do regeneracji, niektórzy żeby kupić nową, a jeszcze inni że jak olej tak bardzo nie ubywa to żeby zostawić.
jak bym chciał kupić nową gume, to ile ona kosztuje i czy to pomoże? bo ja się już w tym pogubiłem |
_________________
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-04-2008, 00:39
|
|
|
orz1 napisał/a: | wali trochę smarem |
To trzeba zmienić tylko osłonę.
Jak smarem wali, to nie olejem, jak nie olejem, to magiel OK tylko osłona poszła |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-04-2008, 08:26
|
|
|
orz1 napisał/a: | ile ona kosztuje | Mnie wymiana wyszła 13 zł Gumki popękały jakiś miesiąc temu i poradizłem sobie z tym w 40 min |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-04-2008, 13:47
|
|
|
londolut napisał/a: | orz1 napisał/a: | ile ona kosztuje | Mnie wymiana wyszła 13 zł Gumki popękały jakiś miesiąc temu i poradizłem sobie z tym w 40 min |
ja placilem 14zl dostaniesz to praktycznie w kazdej hurtowni motoryzacyjnej, przynajmniej u mnie mialem wybor wsrod kilku sklepow z rozbieznoscia 14- 20 kilka zl za te sama gume |
_________________
 |
|
|
|
 |
orz1
Mitsumaniak

Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Gru 2007 Posty: 147 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 03-04-2008, 14:24
|
|
|
Dzięki za info, bo ja szykowałem się na nowy magiel, a takim cudem zaoszczędziłem jakieś 500pln |
_________________
 |
|
|
|
 |
|