Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Osłona drążka kierowniczego.
Autor Wiadomość
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-10-2007, 11:02   [CA4A 1.6] Osłona drążka kierowniczego.

Wczoraj, podczas wymiany klockow moim oczom ukazal sie taki widok:



Jak widac pekla oslona drazka, musiala to zrobic niedawno, bo w zeszlym tygodniu zmienialem przegub i wszystko bylo ok, poza tym wyciek jest swiezy. Zaraz jade po nowa oslone ale mam kilka pytan:

1. Co to moze byc za wyciek?? Jakis smar z przekladni kierownizcej czy plyn z ukladu wspomagania?? W zbiorniczku wspomagania nie stwierdzilem razacego ubytku plynu (moze troche)

2. Jak zabrac sie za wymiane? Rozpiac drazek przy kole i sciagac z tej strony czy probowac jakos przy maglownicy? Da rade bez kanalu?
_________________
 
 
 
rafq 
Mitsumaniak
MM-Mighty Morphin'


Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Sie 2006
Posty: 766
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-10-2007, 17:52   

no i po sprawie :) a wymiana wyglądała tak:
1. podnośniczek i furka w górę
2. zdejmujemy koło
3. skręcamy koło na maxa, tak aby tarcza nam nie przeszkadzała
4. bierzemy dwa klucze rozmiar 17 coby końcówka drążka nie dostała za bardzo po d...e podczas odkręcania poprzez walenie młotkiem (czyt. jednym kluczem kontrujemy, a drugim odkręcamy, niekoniecznie młotkiem, ale w tym wypadku był to niezbędny argument)
5. dokładnie sprawdzamy w którą stronę mamy kręcić - look na gwint w którą stronę idzie
6. po zruszeniu zapieczonej nakrętki wykręcamy drążek z końcówki
7. ściągamy porwaną osłonę - tutaj był mały problem, ponieważ osłona miała taką śmieszną opaskę bez regulacji, więc do podważenia jej i lekkiego rozgięcia w ruch poszedł śrubokręt
8. smarujemy - my nasmarowaliśmy smarem grafitowym - dość sporo
9. zakładamy wszystko w odwrotnej kolejności


uwagi:
- do osłony potrzebne są odpowiedniej wielkości opaski zaciskowe, które musimy kupić (najlepiej żeby były nowe)
- coby nie zepsuć za bardzo zbieżności przed wszelkimi działaniami organoleptycznymi mierzymy na drążku ile mm gwintu wystaje z końcówki drążka i przy skręcaniu tego całego ustrojstwa staramy się aby było tyle samo co do pół mm (nam się tak udało :) równiutko 10.5 mm ), a najlepiej to zaraz po takim zabiegu sprawdzić zbieżność na stacji

P.S. jak strzeliłem jakąś gafę to piszcie :roll:
P.S.2 dopiero teraz zauważyłem: temat pokrewny Tutaj szczególnie przydatne posty Josiego dotyczące odkręcania kontry drążka
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-10-2007, 20:18   

Od siebie dodam, ze do skrecania opaski przy maglownicy przyda sie dwoch: tzn jeden trzyma opaske i naprowadza klucz, a drugi kreci.

Dzieki rafq za pomoc, poszlo szybko i sprawnie ;)
_________________
 
 
 
kris80 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 16V (GLS) 97r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 11 Sie 2007
Posty: 727
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-04-2008, 19:39   

nie wiecie gdzie mozna dostać osłonę drążka do carismy, oczywiscie oprócz aso
_________________
Tylko Mitsu
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-04-2008, 19:55   

kris80 napisał/a:
nie wiecie gdzie mozna dostać osłonę drążka do carismy, oczywiscie oprócz aso
Kontakt do: japaneze
Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584
Mail: malikautoczesci[wytnijto]@neostrada.pl
GG: 1027199
 
 
orz1 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 147
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 02-04-2008, 20:45   

pawela napisał/a:
Od siebie dodam, ze do skrecania opaski przy maglownicy przyda sie dwoch: tzn jeden trzyma opaske i naprowadza klucz, a drugi kreci.


no właśnie, widze że poruszyłeś ten temat, bo zauwarzyłem że maglownica mi troszke cieknie (wali trochę smarem)z pod gumowej osłony, jak się pytałem niektórzy mówią żeby oddać do regeneracji, niektórzy żeby kupić nową, a jeszcze inni że jak olej tak bardzo nie ubywa to żeby zostawić.

jak bym chciał kupić nową gume, to ile ona kosztuje i czy to pomoże? bo ja się już w tym pogubiłem :D
_________________

 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 03-04-2008, 00:39   

orz1 napisał/a:
wali trochę smarem


To trzeba zmienić tylko osłonę.
Jak smarem wali, to nie olejem, jak nie olejem, to magiel OK tylko osłona poszła
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 03-04-2008, 08:26   

orz1 napisał/a:
ile ona kosztuje
Mnie wymiana wyszła 13 zł :) Gumki popękały jakiś miesiąc temu i poradizłem sobie z tym w 40 min :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2008, 13:47   

londolut napisał/a:
orz1 napisał/a:
ile ona kosztuje
Mnie wymiana wyszła 13 zł :) Gumki popękały jakiś miesiąc temu i poradizłem sobie z tym w 40 min :)


ja placilem 14zl :) dostaniesz to praktycznie w kazdej hurtowni motoryzacyjnej, przynajmniej u mnie mialem wybor wsrod kilku sklepow z rozbieznoscia 14- 20 kilka zl za te sama gume ;)
_________________
 
 
 
orz1 
Mitsumaniak


Auto: mitsubishi Colt CAO 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 147
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 03-04-2008, 14:24   

Dzięki za info, bo ja szykowałem się na nowy magiel, a takim cudem zaoszczędziłem jakieś 500pln :mrgreen:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.