 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Szarpanie przy dodawaniu gazu |
Autor |
Wiadomość |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-02-2006, 08:41
|
|
|
Kwestia wprawy, no i podstawa porządek w śrubach (najlepiej odkładać je grupami). Maciek jeden problem potrzebujesz ściągacz do wyciśnięcia drążków reakcyjnych i zworzni wachacza. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2006, 09:21
|
|
|
Jak dla mnie to największą wadą skrzynki jest to, że jest ciężka - żeby wygodnie manipulować to najlepiej we 2 osoby. A - przynajmniej w Galancie - przydałaby się jeszcze jedna osoba, do przesuwania takich detali jak np. dolny wąż chłodnicy - zawsze biedak dostaje.
No i podstawa, to spuścić olej. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-02-2006, 09:23
|
|
|
W Galancie nie ma potrzeby sciagania drazkow..... kolejnosc prac (czas) [narzedzia]: (pisze z pamieci, wiec poprawcie mnie jezeli zrobie jakiegos babola)
- Wyciagniecie zawleczek i poluzowanie nakretek na koncach polosi i kolach (5 min) [kombinerki, nasadki 21, 32 + 2 m ramie do klucza]
- postawienie przodu auta na kobylkach, zdjecie kol (10 min) [podnosnik, nasadka 21]
- spuszczenie oleju ze skrzyni (3 min) [nasadka 24, wanna na olej ok. 2l]
- odlaczenie amortyzatorow od zwrotnic (7 min) [oczkowy klucz 17, nasadka 17, przebijak, mlotek]
- wyjecie polosi - wpierw z piast, potem ze skrzyni (7 min) [duuuuuuzy plaski srubokret lub maly lom do wyszarpniecia polosi ze skrzyni]
- odkrecenie blachy oslaniajacej kolo zamachowe (5 min) [klucze oczkowe 10 i 12]
- odlaczenie akumulatora (1 min) [plaski klucz 10]
- odkrecenie i wyjecie puszki filra powietrza z "traba slonia" (5 min) [nasadka 10]
- odlaczenie wodzikow zmiany biegow (3 min) [nasadka 12, kombinerki]
- odlaczenie wysprzeglika od skrzyni (7 min) [nasadka 12, klucz oczkowy 12]
- odkrecenie rozrusznika - bez wyjmowania wystarczy zabezpieczyc, zeby nie spadl po wyjeciu skrzyni (3 min) [nasadka 14]
- odkrecenie linki predkosciomierza (1 min) [palce ]
- odkrecenie poduszki skrzyni - wpierw przetyczka, potem mocowanie do skrzyni (7 min) [nasadka 17, kluch oczkowy 17]
- odkrecenie skrzyni od bloku (7 min) [klucz oczkowy 12, nasadka 14]
- zakrecenie korka spustowego oliwy (1 min) [klucz 24]
- wyjecie skrzyni - wysuniecie walka sprzeglowego z tarczy.... (5 min) [druga osoba do pomocy ] nie majac podnosnika ani duuuzego kanalu warto przymocowac od gory skrzyni uchwyt dla drugiej osoby, ktora zmniejszy jej mase , bo waga skrzyni dla lezacego pod autem jest spora....
Zakladanie praktycznie kroki od konca do poczatku, z ta roznica, ze nalewamy olej do skrzyni przy pomocy lejka z rurka lub strzykawki do oleju... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2006, 09:41
|
|
|
Bartek napisał/a: | (pisze z pamieci, wiec poprawcie mnie jezeli zrobie jakiegos babola) |
taaa - na pewno zaraz ktoś Cię Bartku poprawi
a ja nigdy nie odłączałem zwrotnicy od amora ani też nie odłączałem klemy; nie pamiętam też czy w ogóle rozrusznik odkręcałem - chyba nie - wysuwając skrzynkę, on chyba nie przeszkadza - ale też nie pamiętam
Tu się spuszcza olej:
tu nalewa:
a tak się nalewa przez lejek z Bricomarche za 4.99 zł:
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-02-2006, 10:18
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | a ja nigdy nie odłączałem zwrotnicy od amora ani też nie odłączałem klemy; nie pamiętam też czy w ogóle rozrusznik odkręcałem - chyba nie - wysuwając skrzynkę, on chyba nie przeszkadza - ale też nie pamiętam |
Moja zona tez nigdy takich czynnosci nie robila, ale tyklo dlatego, ze nie wyjmowala skrzyni....
Teoretycznie mozna nie wyjmowac lewej polosi, ale zakladanie skrzyni jest duzo latwiejsze po jej wyjeciu. A rozrusznik przykrecony jest do skrzyni...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-02-2006, 21:13
|
|
|
Ja do opisu dodałbym, wybicie sworznia wahacza, bo przynajmniej w Colcie nie wiedziałbym jak bez tego prawą półoś wyjąć. Końcówkę drążka zresztą też ściągałem...
Gdzieś tam jeszcze wtyczka od światła cofania siedzi ale to nie więcej jak 10sek:) I nie wiem czy "umasienia" gdzieś nie ma... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-02-2006, 21:41
|
|
|
Racja, zapomnialem Masa jest przy rozruszniku, wiec o nie nie pisalem, jak rowniez jakies przewody wodne czy podpory zlaczki sondy lambda, ktore sa przykrecone srubami laczacymi skrzynie z blokiem. W Galancie wychodza obie poloski bez zadnego problemu po odchyleniu zwrotnic na koncowkach wahaczy.... Jedno na co trzeba uwazac, to wargi uszczelniaczy lozysk, zeby ich nie rozedrzec przegubem, ani nie nasypac piachu do srodka.....
Liczac czas to bez pospiechu w godzinke i 15 min. mamy skrzynke w reku |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2006, 21:59
|
|
|
to jeszcze tylko szybka fota lub opis miejsca czujnika biegu wstecznego - bede wdzieczny
sorr za OT |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24319 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-02-2006, 22:23
|
|
|
adams12 napisał/a: | to jeszcze tylko szybka fota lub opis miejsca czujnika biegu wstecznego - bede wdzieczny
sorr za OT |
od góry skrzyni masz (prócz cięgien) 2 wtyczki - jedna to wsteczny, druga to prędkościomierz - chyba prędkościomierz bliżej ścianki grodziowej, ale już nie pamietam dokładnie |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 21-02-2006, 23:20
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Tomuś ja zadzwonie do Ciebie kiedy dokładnie będe skrzynke zżucał - przyjedź a zobaczysz że szybciej sie zakłada niż ściąga....
Jeden podstawowy warunek śrubki śrubeczki muszą byc rozłożone w odpowiedzni sposób a nie wszystkie w jednym pudełku... a do tego klucze pod ręką... oczywiście to jest zabawa z samym sobą - nie raz tak mam w warsztacie jak jestem którąś godzine sam...jakoś tak...
W normalnym tępie i trybie tak sie nie pracuje... to niestety kosztuje wysiłku i skupienia...
Acha w miedzy czasi eto jeszcze z dwie fajki wypale
Pozdrawiam |
ja zawsze problem miałem z załozeniem... cholerstwo ciezkie... ale nastepnym razem skorzystam z podpowiedzi bartka i rozkręce 2ga strone z polosia...
z miłą chęcią wpadne... w koncu mnie tez czeka ściaganie skrzyni... więc trening nie zaszkodzi |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22-02-2006, 08:44
|
|
|
Ja nie mam problemu ciężaru, skrzynka do 4g13 to maleństwo. Ale żeby wyjąć półosie trzeba rozpiąć zawieszenie. W Lancerze przed rozpoczęciem demontażu skrzyni trzeba zdemontować osłony silnika. Niby dwa plastiki a przykręcone na 12 śrub M6 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 24-02-2006, 13:26
|
|
|
HEH.... obiecane było prawie dane...
W środę przyjechał do mnie Tomuś (kochaj) .... wymienił sobie sondę... a później wzieliśmy sie za skrzynie w amerykańcu 4G15....
Ociągając sie - non stop dyskutując, bajerując itd... itd... - [zawsze nie możemy sie nagadać] - wymieniliśmy sprzęgło w niecałe 2 godziny... Tomek popraw jak coś pisze nie tak....
I jeszcze siakos tak wyszło że szybciej złożyliśmy niż rozebraliśmy....
Później próba generalna... i do domciu
SZYBKO, SPRAWNIE, BEZBOLEŚNIE, BEZPROBLEMOWO...
aaaaaaaaa zapomniałem.... mierzyliśmy u Tomka w Galu ciśnienie sprężania... po pomiarach an zimnym i na gorącym właściciel Gala chodził zadowolony i dumny jak młody Pingwin na lodzie....
Pozdrówka.... |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Maciek
Mitsumaniak MICHU-BUCZY :)

Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 3205 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 02-04-2006, 13:34
|
|
|
Wiadomo co jest kosz mechanizmu różnicowego koszt nowego to ponad 1000zł wiec odpada ale może używka może ktoś wie czy bedzie pasować ta są dwie na aukcji ale do mnie to ta bardziej z hydraulcznie reg docisku tak mi sie wydaje prośba o naprostowanie jeśli sie myle
PS czy jest ktoś na forum z Jabłonowa Pomorskiego? w razie gdyby doszło do tranzakcji czy można by prosić o łypnięcie okiem na towar? |
_________________ Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 |
Ostatnio zmieniony przez Maciek 02-04-2006, 17:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|