Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący
Autor Wiadomość
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 05-04-2008, 12:43   [Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący

Witam,

Tak sobie wczoraj pooglądałem co pod maską świszczy i patrzę... PUSTY zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego :shock:
Rozumiem, że to nie jest powód do dumy i trzeba wlać nowy. I teraz najważniejsze:
eghm...jak by to powiedzieć... :oops:
gdzie jest korek chłodnicy, czyli którędy wlać płyn? 8-[

Serio, durne pytanie, ale nie zauważyłem korka:rolleyes:
W silnikach GDI jest z przodu nad chłodnicą, ale w DI-D?


Jakby jeszcze ktoś napomknął jaki i ile muszę kupić...
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 05-04-2008, 12:50   

Ostatnio zmieniony przez Rafal_Szczecin 05-04-2008, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 15:49   

Ale popatrz dokładnie na znaki na obudowie zbiornika wyrównawczego jest min i max.
i to się odnosi do zimnego silnika, czyli płynu chłodniczego również...
żebyś do pełna nie nalał... hehe :P

[ Dodano: 05-04-2008, 18:50 ]
Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 05-04-2008, 20:51   

No to którędy wlać ten płyn chłodzący? :|
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 05-04-2008, 20:56   

JackD napisał/a:
Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam


zgadza sie.
oczywiscie,ze wyzej .


tu wlewasz plyn :




przepraszm za pomylke, i dziekuje JackD za poprawienie mnie
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 06-04-2008, 10:07   

Czyli wlewam do zbiorniczka wyrównującego??
Dziwne, z reguły wlewa się bezpośrednio do chłodnicy...
Pytanie, w jaki sposób płyn jest do niej zasysany? :scratch:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 06-04-2008, 10:42   

Tak wlewasz do zbiorniczka , w większosci nowszych aut jest tak że wlewa sie do zbiorniczka.Zbiorniczek jest połączony z chłodnicą co dokładnie widać i jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie wyrównanie poziomu płynu, do tego służy.
_________________

 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-04-2008, 11:18   

Tomashi napisał/a:
w jaki sposób płyn jest do niej zasysany

W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 06-04-2008, 11:26   

Acha, no tak :)
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy :rolleyes:
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki :biggrin:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 06-04-2008, 11:33   

Tomashi napisał/a:
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy

Jak masz korek chłodnicy, to zalej do pełna do chłodnicy przy max otwartego ogrzewania i zakręć. Póziniej dolej do zbiorniczka 3/4 poj.

[ Dodano: 06-04-2008, 12:08 ]
Tomashi napisał/a:
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?

Jeśli nie masz korka chłodnicy to tak jak opisał slawek st dotąd aż płyn przestanie ubywać w zbiorniczku.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 12:33   

Tomashi napisał/a:
Acha, no tak :)
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy :rolleyes:
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki :biggrin:

Mozesz śmiało na zimnym silniku dolac płynu do poziomu średniego, czyli międzi min a max , zapalisz silnik i zagrzejesz go do właczenia wentylatora na chłodnicy, zobaczysz, czy po właczeniu wentylatora nie ubyło drastycznie płynu w zbiorniku wyrównawczym, Jeżeli tak to uzupełniasz do sredniego poziomu.
jeżeli nie ubyło to spoko...
I przez kilka dni rankiem na zimnym silniku sprawdź poziom płynu w zbiorniczku czy ilośc się ustabilizowała i pokzuje ten sam poziom...
Pozdro...
p.s.
Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu....
 
 
slawek st 
Forumowicz

Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 391
Skąd: pomorze
Wysłany: 06-04-2008, 16:37   

Cytat:
W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________

Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu.
_________________

 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 18:15   

slawek st napisał/a:
Cytat:
W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________

Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu.

W starszych modelach, gdzie wystepował korek chłodnicy z uszczelką i sprężyną następowało przy stygnięciu podciśnienie i wessanie płynu celem uzupełnienia poziomu w chłodnicy tak jak pisała czekoladka_1981.
A w nowszych to jeszcze nie sprawdzałem dokładnie, chociaz coś w tym jest jak piszesz, bo zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie a na poziomie chłodnicy jest zaworek odpowietrzający...
Pozdr.
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 06-04-2008, 20:20   

JackD napisał/a:

Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu....

Takich oznak u mnie nie ma - wszystko w porządku, wentylator jeszcze nigdy mi sie nie włączył (zimne dni). To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego.
OK, jutro zrobię tak jak radzicie- zobaczymy :)
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 07-04-2008, 07:56   

Tomashi napisał/a:
To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego.

Dolej jak najprędzej! zbiorniczki posiadają skalę min/max pisałam jw.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.