[Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący |
Autor |
Wiadomość |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 05-04-2008, 12:43 [Cari 1.9 DI-D] Płyn chłodzący
|
|
|
Witam,
Tak sobie wczoraj pooglądałem co pod maską świszczy i patrzę... PUSTY zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
Rozumiem, że to nie jest powód do dumy i trzeba wlać nowy. I teraz najważniejsze:
eghm...jak by to powiedzieć...
gdzie jest korek chłodnicy, czyli którędy wlać płyn?
Serio, durne pytanie, ale nie zauważyłem korka:rolleyes:
W silnikach GDI jest z przodu nad chłodnicą, ale w DI-D?
Jakby jeszcze ktoś napomknął jaki i ile muszę kupić... |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 05-04-2008, 12:50
|
|
|
 |
Ostatnio zmieniony przez Rafal_Szczecin 05-04-2008, 20:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2008, 15:49
|
|
|
Ale popatrz dokładnie na znaki na obudowie zbiornika wyrównawczego jest min i max.
i to się odnosi do zimnego silnika, czyli płynu chłodniczego również...
żebyś do pełna nie nalał... hehe
[ Dodano: 05-04-2008, 18:50 ]
Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 05-04-2008, 20:51
|
|
|
No to którędy wlać ten płyn chłodzący? |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 05-04-2008, 20:56
|
|
|
JackD napisał/a: | Rafal_Szczecin maleńkie sprostowanie.... to co zaznaczyłeś na foto to zbiornik wspomagania kierownicy, zbiornik wyrównawczy jest wyżej tuż przy ścianie grodziowej...
Pozdrawiam |
zgadza sie.
oczywiscie,ze wyzej .
tu wlewasz plyn :
przepraszm za pomylke, i dziekuje JackD za poprawienie mnie |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 06-04-2008, 10:07
|
|
|
Czyli wlewam do zbiorniczka wyrównującego??
Dziwne, z reguły wlewa się bezpośrednio do chłodnicy...
Pytanie, w jaki sposób płyn jest do niej zasysany? |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 06-04-2008, 10:42
|
|
|
Tak wlewasz do zbiorniczka , w większosci nowszych aut jest tak że wlewa sie do zbiorniczka.Zbiorniczek jest połączony z chłodnicą co dokładnie widać i jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie wyrównanie poziomu płynu, do tego służy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:18
|
|
|
Tomashi napisał/a: | w jaki sposób płyn jest do niej zasysany |
W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:26
|
|
|
Acha, no tak
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:33
|
|
|
Tomashi napisał/a: | Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy |
Jak masz korek chłodnicy, to zalej do pełna do chłodnicy przy max otwartego ogrzewania i zakręć. Póziniej dolej do zbiorniczka 3/4 poj.
[ Dodano: 06-04-2008, 12:08 ]
Tomashi napisał/a: | Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ? |
Jeśli nie masz korka chłodnicy to tak jak opisał slawek st dotąd aż płyn przestanie ubywać w zbiorniczku. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2008, 12:33
|
|
|
Tomashi napisał/a: | Acha, no tak
Pierwszy raz się spotykam, że się nie wlewa bezpośrednio do chłodnicy
Ale skąd mam wiedzieć ile mam wlać? Na zimnym silniku do poziomu "MIN" ?
Dzięki |
Mozesz śmiało na zimnym silniku dolac płynu do poziomu średniego, czyli międzi min a max , zapalisz silnik i zagrzejesz go do właczenia wentylatora na chłodnicy, zobaczysz, czy po właczeniu wentylatora nie ubyło drastycznie płynu w zbiorniku wyrównawczym, Jeżeli tak to uzupełniasz do sredniego poziomu.
jeżeli nie ubyło to spoko...
I przez kilka dni rankiem na zimnym silniku sprawdź poziom płynu w zbiorniczku czy ilośc się ustabilizowała i pokzuje ten sam poziom...
Pozdro...
p.s.
Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu.... |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 06-04-2008, 16:37
|
|
|
Cytat: | W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________
| Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2008, 18:15
|
|
|
slawek st napisał/a: | Cytat: | W wyniku podciśnienia nic innego jak tylko płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyr. zostaje zassany do chłodnicy.
_________________
| Raczej bliższe prawdy jest odniesienie do naczyń połączonych. W układzie chłodzenia jest podwyższone ciśnienie jak silnik jest rozgrzany dlatego nie trzeba odkręcać korka wlewu płynu bo można się sparzyć. Płyn wlewać przy zimnym silniku i sprawdzać poziom też bo przy podgrzaniu wiadomo ulega rozszerzeniu. |
W starszych modelach, gdzie wystepował korek chłodnicy z uszczelką i sprężyną następowało przy stygnięciu podciśnienie i wessanie płynu celem uzupełnienia poziomu w chłodnicy tak jak pisała czekoladka_1981.
A w nowszych to jeszcze nie sprawdzałem dokładnie, chociaz coś w tym jest jak piszesz, bo zbiorniczek wyrównawczy jest w najwyższym punkcie a na poziomie chłodnicy jest zaworek odpowietrzający...
Pozdr. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 06-04-2008, 20:20
|
|
|
JackD napisał/a: |
Takim drastycznym objawem bardzo niskiego poziomu płynu chłodniczego jest ....
1Wskaznik temp. odchyla sie od pionu w prawo
2 brak nadmuchu ciepłego powietrza wewnątrz pojazdu.... |
Takich oznak u mnie nie ma - wszystko w porządku, wentylator jeszcze nigdy mi sie nie włączył (zimne dni). To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego.
OK, jutro zrobię tak jak radzicie- zobaczymy |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 07-04-2008, 07:56
|
|
|
Tomashi napisał/a: | To, że nie mam płynu chłodzącego wnioskuję w pustego zbiorniczka wyrównawczego. |
Dolej jak najprędzej! zbiorniczki posiadają skalę min/max pisałam jw. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
|