Zerwany pasek rozrzadu |
Autor |
Wiadomość |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2008, 20:26 Zerwany pasek rozrzadu
|
|
|
Mam pytanie.
Czy ktos sie orientuje moze czy silnik V6 12v z Sigmy 2 zawory na cylinder jest silnikiem bezkolizyjnym ?
sorki pomylilo mi sie z tymi zaworami |
Ostatnio zmieniony przez kosma 05-04-2008, 21:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pablost [Usunięty]
|
Wysłany: 05-04-2008, 20:38
|
|
|
Witam
Z tego co mi wiadomo sigmy mają silniki 12 lub 24 zaworowe.
Pozdro Paweł |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 05-04-2008, 20:57
|
|
|
no były jeszcze starsze modele sigm 4 cylindrowe 8 zaworowe do 89 roku? śa na stronce www.cardomain.com |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-04-2008, 11:42 Re: Zerwany pasek rozrzadu
|
|
|
kosma napisał/a: | Mam pytanie.
Czy ktos sie orientuje moze czy silnik V6 12v z Sigmy 2 zawory na cylinder jest silnikiem bezkolizyjnym ?
sorki pomylilo mi sie z tymi zaworami |
Niestety nie jest silnikiem bezkolizyjnym (24V też nie !) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2008, 15:17
|
|
|
czyli po zerwaniu paska male szanse ze zawory i glowica cale ? |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-04-2008, 15:20
|
|
|
kosma napisał/a: | czyli po zerwaniu paska male szanse ze zawory i glowica cale ? |
no niestety tak :/ choc sa szanse ale znikome |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2008, 15:30
|
|
|
Cholera nie dobrze
a wlasciwie to bardzo zle ;/ |
|
|
|
 |
syski [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2008, 18:52
|
|
|
Witam !
Kolego raczej małe.
Chwilę temu pytałem o części to nie nie bardzo się opłacał remont. Silnik bez osprzętu od 1000 - 1500 zł. U mojego mechanika przełożenie 500zł.
Musisz się dobrze zastanowić bo przy naprawie zawsze coś dodatkowo wychodzi że trzeba zmienić chyba że po rozebraniu faktycznie nie ma wielu uszkodzeń (zawory 150zł ssący 170zł wydechowy ceny z FOTA) nie wiadomo jak wałek rozrządu do tego uszczelka pod głowice kolektory itp. itd.
Ale nie ma się co załamywać tylko podjąć decyzję remont - inny silnik - sprzedaż taka jaka jest na części i kupno innego
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 06-04-2008, 19:27
|
|
|
ej ...bez przesady ,nawet jeżeli strzelił pas to trzeba rozebrać ,napewno parę zaworów mogło wygiąć,trzeba obejrzeć laski /też mogło / wałków na pewno nie ruszyło bo są z twardego materiału tak jak i głowica - tych elementów nie rusza a kolektory ? po co?
jak pęka taki pas to pierwsze co leci to właśnie zawory i popychacze ,rzadko sie zdarza ale opadajacy zawór rozbija tłok albo uszkadza gładź cylindra ...trzeba rozebrać górę ,sam to zrobisz bo nie trudne i zrobić oględziny i wycenę ..a póżniej gdybać. zresztą skąd wiesz jaki motor kupisz - w jakim stanie bedzie i czy za rok nie będziesz robił kapitalki? pozdrawiam |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2008, 15:11
|
|
|
dzis sie sprawa wyjasni autko u mechanika
trzymajcie kciuki |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 07-04-2008, 21:28
|
|
|
głowa do góry aż tak żle nie będzie |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 07-04-2008, 21:31
|
|
|
ja bym jednak zachował umiarkowany optymizm, lepiej być pozytywnie zaskoczonym niż się gorzko rozczarować, na pocieszenie pozostaje tyle że silnik do Sigmy jest o połowę tańszy niż do Alfy czy innego popularnego gówna, kiedyś znajomy szukał do Opla Tigry zdawałoby się popularnego silnika 1.6 16V (montowany w astrach i vectrach też) i poniżej 2000 zł nic nie znalazł, ja swój 24V z 1991 w stanie dobrym popchnąłem za 1500 (moze za tanio) i gość ucieszony był bardzo |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 13:27
|
|
|
No i skonczylo sie zycie silnika. 5 zaworow wygietych + dwie dziury w 2 tlokach.
Reasumujac Misia na zlom.
Chyba ze ktos chce to sprzedam. poza silnikiem wszystko sprawne w 100% + nowa instalacja gazowa. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-04-2008, 13:34
|
|
|
To wielka szkoda
To że silnik jest uszkodzony nie znaczy że auto sie nadaje na złom. Silniki są dostępne na allegro. Ewentualnie może z Kordianem pogadaj bo on przecież miał silnik 12V z Diamante |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosma [Usunięty]
|
Wysłany: 09-04-2008, 13:42
|
|
|
sluchaj. silnik to jakies 1500
wymiana w warsztacie tez jakies 1500
+ wymiana paskow i podroz po silnik wychodzi ok 4000.
nie warto. Wole kolejna kupic
Ah bym zapomnial.
Do uszkodzenia paska doszlo z winy wycieku oleju. zimering na wale byl nieszczelny i olej dostal sie na pasek. to go zalatwilo. |
|
|
|
 |
|