Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zerwany pasek rozrzadu
Autor Wiadomość
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 20:26   Zerwany pasek rozrzadu

Mam pytanie.

Czy ktos sie orientuje moze czy silnik V6 12v z Sigmy 2 zawory na cylinder jest silnikiem bezkolizyjnym ?

sorki pomylilo mi sie z tymi zaworami
Ostatnio zmieniony przez kosma 05-04-2008, 21:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pablost
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 20:38   

Witam

Z tego co mi wiadomo sigmy mają silniki 12 lub 24 zaworowe.

Pozdro Paweł
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 05-04-2008, 20:57   

no były jeszcze starsze modele sigm 4 cylindrowe 8 zaworowe do 89 roku? śa na stronce www.cardomain.com
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-04-2008, 11:42   Re: Zerwany pasek rozrzadu

kosma napisał/a:
Mam pytanie.

Czy ktos sie orientuje moze czy silnik V6 12v z Sigmy 2 zawory na cylinder jest silnikiem bezkolizyjnym ?

sorki pomylilo mi sie z tymi zaworami

Niestety nie jest silnikiem bezkolizyjnym :( (24V też nie !)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 15:17   

czyli po zerwaniu paska male szanse ze zawory i glowica cale ?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-04-2008, 15:20   

kosma napisał/a:
czyli po zerwaniu paska male szanse ze zawory i glowica cale ?

no niestety tak :/ choc sa szanse ale znikome
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 15:30   

Cholera :( nie dobrze :(
a wlasciwie to bardzo zle ;/
 
 
syski
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 18:52   

Witam !
Kolego raczej małe.
Chwilę temu pytałem o części to nie nie bardzo się opłacał remont. Silnik bez osprzętu od 1000 - 1500 zł. U mojego mechanika przełożenie 500zł.
Musisz się dobrze zastanowić bo przy naprawie zawsze coś dodatkowo wychodzi że trzeba zmienić chyba że po rozebraniu faktycznie nie ma wielu uszkodzeń (zawory 150zł ssący 170zł wydechowy ceny z FOTA) nie wiadomo jak wałek rozrządu do tego uszczelka pod głowice kolektory itp. itd.
Ale nie ma się co załamywać tylko podjąć decyzję remont - inny silnik - sprzedaż taka jaka jest na części i kupno innego :)
Pozdrawiam
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 06-04-2008, 19:27   

ej ...bez przesady ,nawet jeżeli strzelił pas to trzeba rozebrać ,napewno parę zaworów mogło wygiąć,trzeba obejrzeć laski /też mogło / wałków na pewno nie ruszyło bo są z twardego materiału tak jak i głowica - tych elementów nie rusza a kolektory ? po co?
jak pęka taki pas to pierwsze co leci to właśnie zawory i popychacze ,rzadko sie zdarza ale opadajacy zawór rozbija tłok albo uszkadza gładź cylindra ...trzeba rozebrać górę ,sam to zrobisz bo nie trudne i zrobić oględziny i wycenę ..a póżniej gdybać. zresztą skąd wiesz jaki motor kupisz - w jakim stanie bedzie i czy za rok nie będziesz robił kapitalki? pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 15:11   

dzis sie sprawa wyjasni :( autko u mechanika
trzymajcie kciuki
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 07-04-2008, 21:28   

głowa do góry aż tak żle nie będzie :finga:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 07-04-2008, 21:31   

ja bym jednak zachował umiarkowany optymizm, lepiej być pozytywnie zaskoczonym niż się gorzko rozczarować, na pocieszenie pozostaje tyle że silnik do Sigmy jest o połowę tańszy niż do Alfy czy innego popularnego gówna, kiedyś znajomy szukał do Opla Tigry zdawałoby się popularnego silnika 1.6 16V (montowany w astrach i vectrach też) i poniżej 2000 zł nic nie znalazł, ja swój 24V z 1991 w stanie dobrym popchnąłem za 1500 (moze za tanio) i gość ucieszony był bardzo
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2008, 13:27   

No i skonczylo sie zycie silnika. 5 zaworow wygietych + dwie dziury w 2 tlokach.

Reasumujac Misia na zlom.
Chyba ze ktos chce to sprzedam. :) poza silnikiem wszystko sprawne w 100% + nowa instalacja gazowa.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 09-04-2008, 13:34   

To wielka szkoda :(
To że silnik jest uszkodzony nie znaczy że auto sie nadaje na złom. Silniki są dostępne na allegro. Ewentualnie może z Kordianem pogadaj bo on przecież miał silnik 12V z Diamante
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
kosma
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2008, 13:42   

sluchaj. silnik to jakies 1500
wymiana w warsztacie tez jakies 1500
+ wymiana paskow i podroz po silnik wychodzi ok 4000.
nie warto. Wole kolejna kupic :P


Ah bym zapomnial.
Do uszkodzenia paska doszlo z winy wycieku oleju. zimering na wale byl nieszczelny i olej dostal sie na pasek. to go zalatwilo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.