spalanie, jak to jest? |
Autor |
Wiadomość |
leon9995
Forumowicz
Auto: Auris&Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2007 Posty: 347 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2008, 11:29 spalanie, jak to jest?
|
|
|
Gdzieś na jakimś forum widziałem zagorzałą dyskusje na temat spalania podczas dojeżdżania ( np. do świateł) na luzie.
Najbardziej zastanawia mnie to zdanie:
"Jak jesteś na biegu i nie dodajesz gazu to silnik nic nie pali, a jak jedziesz na luzie pali 0,8 l"
co Wy o tym sądzicie? bo ja po przeczytaniu tego sam się pogubiłem, bo zawsze myślałem że na luzie nic nie pali.
I tak na koniec nie chodzi mi tu o oszczędność tego "0,8l" tylko o sam fakt jak to jest |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-04-2008, 11:35
|
|
|
Jak ma na luzie nie palić? To silnik wtedy się ma na powietrze kręcić? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2008, 11:38
|
|
|
Pali tak i tak chyba, ze wylaczysz silnik. A czy jest roznica w spalaniu miedzy na biegu i na luzie tego nie wiem. Moze ktos sie tym zajmowal. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-04-2008, 11:42
|
|
|
Jak hamujesz silnikiem to nie pali wtrysk jest odcinany a silnik jest kręcony kołami poprzez skrzynię - jak na popych - dopiero jak prędkość spadanie poniżej pewnego minimalnego poziomu to ECU wznawia wtrysk co czuć lekkim przyspieszeniu w pewnym momencie. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
BeereQ [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2008, 11:49
|
|
|
Na luzie spala właściwie nieskończenie wiele (na sprzęgle tak samo - w ogóle jeśli uruchomiony) - jeśli stoimy w miejscu, wychodzi jakieś 1,5l/h
Na biegu bez gazu nie pali ani kropli, dopóki nie zejdzie do jakiś 1200-1500rpm - zależnie od silnika, komputerka itp. Łatwo to sprawdzić np. jadąc na 1. biegu przy około 3000rpm i puścić gaz (nie gwałtowanie bo po co szarpać) - autko zacznie dość mocno zwalniać, a przy około 1200-1500rpm wyraźnie mniej - może wystąpić lekkie szarpnięcie - to moment w którym paliwo na nowo jest podawane.
I to w sumie tyle w tym temacie |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 07-04-2008, 11:52
|
|
|
saphire napisał/a: | jak prędkość spadanie poniżej pewnego minimalnego poziomu to ECU wznawia wtrysk co czuć lekkim przyspieszeniu w pewnym momencie | ja mam coś takiego, ale myślałem że wtedy skrzynia załącza inny bieg... |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
leon9995
Forumowicz
Auto: Auris&Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2007 Posty: 347 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2008, 21:09
|
|
|
akbi napisał/a: | na biegu pali mniej niż na luzie ... ale to nie dotyczy silników sprzed 20 lat (i kilku trochę młodszych) |
To może mojego staruszka też |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 07-04-2008, 21:21
|
|
|
Gene napisał/a: | Pali tak i tak chyba, ze wylaczysz silnik. A czy jest roznica w spalaniu miedzy na biegu i na luzie tego nie wiem. Moze ktos sie tym zajmowal. |
GDI w ogóle nie pali na biegu =) urok tego silnika tyle, że sie toczy krócej jak każdy samochód na biegu w porównaniu do auta na luzie ; ). I 200m sie potoczyć przy prędkości 60km/h to tak ciężko na biegu;p |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
wlad [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2008, 07:09
|
|
|
BeereQ napisał/a: | jeśli stoimy w miejscu, wychodzi jakieś 1,5l/h |
troszku chyba przesadziles-jak mialem skode 120,to w instrukcji pisalo o 0,6l/h.a to byl gaznik-wtrysk powinien byc troszke oszczedniejszy. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 08-04-2008, 07:51
|
|
|
Hmm....
1 sytuacja:
Rozpędzam się do 50 km/h i wyrzucam na luz. Toczę się jakieś 300 m i idealnie zatrzymuję się przed światłami.
2 sytuacja: Rozpędzam się do 80 km/h i hamuję silnikiem. Pokonuję te same 300 metrów.
Która metoda jest oszczędniejsza ???????????
Bo w pierwszej sinik spala na luzie, ale na rozpędzanie zużyłem mniej paliwa. W drugiej dużo więcej zużyłem na rozpędzanie, ale za to nie pali mi paliwa podczas hamowania silnikiem. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-04-2008, 08:08
|
|
|
A kto ci się każe rozpędzać do 80? Jedź dłuższy kawałek i bliżej od tych świateł zdejmij nogę z gazu tak by hamować silnikiem ciut bliżej |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-04-2008, 08:10
|
|
|
Nie zmieniaj biegu na luz dojeżdżając do skrzyżowań. Hamuj silnikiem – redukując bieg jak najpóźniej. Oszczędzisz nie tylko paliwo, ale i układ hamulcowy. Podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze paliwa są wyłączone, a przy toczeniu się „na luzie” wciąż pracują. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 08-04-2008, 08:24
|
|
|
To tylko hipotetyczne sytuacje, ale:
saphire napisał/a: | A kto ci się każe rozpędzać do 80? Jedź dłuższy kawałek i bliżej od tych świateł zdejmij nogę z gazu tak by hamować silnikiem ciut bliżej |
jeśli będę jechał dłużej i blizej zdejmę nogę z gazu to też chyba spalę więcej ?
czekoladka_1981 napisał/a: | Podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze paliwa są wyłączone, | Nie sądzę żeby były całkowicie wyłączone. W oplu podczas hamowania silnikiem na zjeździe z długiego wzniesienia po wykasowaniu komputera wykazuje jednak minimalne wzrosty zużycia podczas zjazdu. Więc jednak chyba pali śladowe ilości |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-04-2008, 11:44
|
|
|
Przetestuj taką sytuację 100x:
1. Jadę 60km/h i na znak hamuję silnikiem do momentu aż ECU zacznie podtrzymywać obroty - wskazanie na chwilowym spalaniu ciągle jest 0l/100km
2. Jadę 60km/h i na znak wrzucam na luz po czym hamuję w tym samym miejscu gdzie poprzedniej sytuacji silnik wszedł na podtrzymanie obrotów - spalanie na chwilowym ciągle oscyluje w okolicach 0.5 - 2.5 l/100km
I wtedy zobaczymy ile ci w baku na koniec zostało (juz nie licząc nawet tego zużycia hamulców) - w ekstremalnych warunkach to samo można powtórzyć od np. 140km/h |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|