Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
spalanie, jak to jest?
Autor Wiadomość
leon9995 
Forumowicz

Auto: Auris&Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 347
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2008, 11:29   spalanie, jak to jest?

Gdzieś na jakimś forum widziałem zagorzałą dyskusje na temat spalania podczas dojeżdżania ( np. do świateł) na luzie.
Najbardziej zastanawia mnie to zdanie:
"Jak jesteś na biegu i nie dodajesz gazu to silnik nic nie pali, a jak jedziesz na luzie pali 0,8 l"
co Wy o tym sądzicie? bo ja po przeczytaniu tego sam się pogubiłem, bo zawsze myślałem że na luzie nic nie pali.

I tak na koniec nie chodzi mi tu o oszczędność tego "0,8l" tylko o sam fakt jak to jest :)
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-04-2008, 11:35   

Jak ma na luzie nie palić? To silnik wtedy się ma na powietrze kręcić? :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2008, 11:38   

Pali tak i tak chyba, ze wylaczysz silnik. A czy jest roznica w spalaniu miedzy na biegu i na luzie tego nie wiem. Moze ktos sie tym zajmowal.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 07-04-2008, 11:42   

Jak hamujesz silnikiem to nie pali :twisted: wtrysk jest odcinany a silnik jest kręcony kołami poprzez skrzynię - jak na popych - dopiero jak prędkość spadanie poniżej pewnego minimalnego poziomu to ECU wznawia wtrysk co czuć lekkim przyspieszeniu w pewnym momencie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-04-2008, 11:44   

na biegu pali mniej niż na luzie ... ale to nie dotyczy silników sprzed 20 lat (i kilku trochę młodszych) :wink:
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
BeereQ
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 11:49   

Na luzie spala właściwie nieskończenie wiele (na sprzęgle tak samo - w ogóle jeśli uruchomiony) - jeśli stoimy w miejscu, wychodzi jakieś 1,5l/h

Na biegu bez gazu nie pali ani kropli, dopóki nie zejdzie do jakiś 1200-1500rpm - zależnie od silnika, komputerka itp. Łatwo to sprawdzić np. jadąc na 1. biegu przy około 3000rpm i puścić gaz (nie gwałtowanie bo po co szarpać) - autko zacznie dość mocno zwalniać, a przy około 1200-1500rpm wyraźnie mniej - może wystąpić lekkie szarpnięcie - to moment w którym paliwo na nowo jest podawane.

I to w sumie tyle w tym temacie
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 07-04-2008, 11:52   

saphire napisał/a:
jak prędkość spadanie poniżej pewnego minimalnego poziomu to ECU wznawia wtrysk co czuć lekkim przyspieszeniu w pewnym momencie
ja mam coś takiego, ale myślałem że wtedy skrzynia załącza inny bieg...
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
leon9995 
Forumowicz

Auto: Auris&Corolla
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2007
Posty: 347
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-04-2008, 21:09   

akbi napisał/a:
na biegu pali mniej niż na luzie ... ale to nie dotyczy silników sprzed 20 lat (i kilku trochę młodszych) :wink:



To może mojego staruszka też :D
 
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 07-04-2008, 21:21   

Gene napisał/a:
Pali tak i tak chyba, ze wylaczysz silnik. A czy jest roznica w spalaniu miedzy na biegu i na luzie tego nie wiem. Moze ktos sie tym zajmowal.


GDI w ogóle nie pali na biegu =) urok tego silnika tyle, że sie toczy krócej jak każdy samochód na biegu w porównaniu do auta na luzie ; ). I 200m sie potoczyć przy prędkości 60km/h to tak ciężko na biegu;p
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
wlad
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 07:09   

BeereQ napisał/a:
jeśli stoimy w miejscu, wychodzi jakieś 1,5l/h

troszku chyba przesadziles-jak mialem skode 120,to w instrukcji pisalo o 0,6l/h.a to byl gaznik-wtrysk powinien byc troszke oszczedniejszy.
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-04-2008, 07:51   

Hmm....
1 sytuacja:
Rozpędzam się do 50 km/h i wyrzucam na luz. Toczę się jakieś 300 m i idealnie zatrzymuję się przed światłami.

2 sytuacja: Rozpędzam się do 80 km/h i hamuję silnikiem. Pokonuję te same 300 metrów.

Która metoda jest oszczędniejsza ???????????

Bo w pierwszej sinik spala na luzie, ale na rozpędzanie zużyłem mniej paliwa. W drugiej dużo więcej zużyłem na rozpędzanie, ale za to nie pali mi paliwa podczas hamowania silnikiem.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-04-2008, 08:08   

A kto ci się każe rozpędzać do 80? Jedź dłuższy kawałek i bliżej od tych świateł zdejmij nogę z gazu tak by hamować silnikiem ciut bliżej :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-04-2008, 08:10   

Nie zmieniaj biegu na luz dojeżdżając do skrzyżowań. Hamuj silnikiem – redukując bieg jak najpóźniej. Oszczędzisz nie tylko paliwo, ale i układ hamulcowy. Podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze paliwa są wyłączone, a przy toczeniu się „na luzie” wciąż pracują.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 08-04-2008, 08:24   

To tylko hipotetyczne sytuacje, ale:
saphire napisał/a:
A kto ci się każe rozpędzać do 80? Jedź dłuższy kawałek i bliżej od tych świateł zdejmij nogę z gazu tak by hamować silnikiem ciut bliżej

jeśli będę jechał dłużej i blizej zdejmę nogę z gazu to też chyba spalę więcej ? :badgrin:

czekoladka_1981 napisał/a:
Podczas hamowania silnikiem wtryskiwacze paliwa są wyłączone,
Nie sądzę żeby były całkowicie wyłączone. W oplu podczas hamowania silnikiem na zjeździe z długiego wzniesienia po wykasowaniu komputera wykazuje jednak minimalne wzrosty zużycia podczas zjazdu. Więc jednak chyba pali śladowe ilości :)
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-04-2008, 11:44   

Przetestuj taką sytuację 100x:

1. Jadę 60km/h i na znak hamuję silnikiem do momentu aż ECU zacznie podtrzymywać obroty - wskazanie na chwilowym spalaniu ciągle jest 0l/100km

2. Jadę 60km/h i na znak wrzucam na luz po czym hamuję w tym samym miejscu gdzie poprzedniej sytuacji silnik wszedł na podtrzymanie obrotów - spalanie na chwilowym ciągle oscyluje w okolicach 0.5 - 2.5 l/100km

I wtedy zobaczymy ile ci w baku na koniec zostało :) (juz nie licząc nawet tego zużycia hamulców) - w ekstremalnych warunkach to samo można powtórzyć od np. 140km/h :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.