Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Znikający olej
Autor Wiadomość
bogdan
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 15:16   Znikający olej

Witam,

Zadałem wprawdzie pytanie na forum Space Stara, ale chyba bardziej właściwe miejsce to "Warsztat".

Mam problem z moim Space Starem 1,6 2003r, przebieg niecałe 100 tys. km. Przez ostatnie 7 tys. spalił (?) mi ok. 1,5 litra oleju. To chyba nieco za dużo? Wycieków raczej nie ma - podłoga w garażu jest sucha. Co może być przyczyną?

Pozdrowienia!
Bogdan
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-04-2008, 16:31   

jesli masz auto od nowosci, to raczej wynika, ze cos sie juz w nim zuzylo - albo jezdziles na zbyt niskich obrotach i zuzyte sa pierscienie, lub stalo dlugo i zuzyte sa uszczelniacze (guma nieuzywana sie niszczy)

jesli kupiles auto uzywane, to albo poprzedni wlasciciel robil to, co powyzej, albo - jesli jezdzil nim normalnie a nie katujac - przebieg musisz pomnozyc x2 lub x3
 
 
bogdan
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 16:54   

Cześć!

Krzyzak napisał/a:
jesli masz auto od nowosci, to raczej wynika, ze cos sie juz w nim zuzylo - albo jezdziles na zbyt niskich obrotach i zuzyte sa pierscienie


Autem jeżdżę od nowości ale raczej nie męczyłem silnika ani na niskich, ani na wysokich obrotach...

Pozdrowienia!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-04-2008, 17:33   

Może poprostu masz pecha i trafiłeś na felerny egzemplarz. Na jakim oleju jeździsz? Zmień na gęściejszy.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 19:51   

Normalnie 100tys. to dobrze dotarty motorek, spróbuj przejść o klasę niżej z olejem, albo wymień uszczelniacze.

[ Dodano: 07-04-2008, 19:54 ]
ps. Darku , jak to jest tą prędkością obrotową i zużyciem pierścieni???
 
 
bogdan
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:06   

Hugo napisał/a:
Na jakim oleju jeździsz? Zmień na gęściejszy.


Olej leje ASO, jeżeli dobrze pamiętam to 5W40.

[ Dodano: 07-04-2008, 20:08 ]
Bastek77 napisał/a:
spróbuj przejść o klasę niżej z olejem, albo wymień uszczelniacze.


Co oznacza "o klasę niżej"? Jestem lajkonik w sprawach mechanicznych...

Jaki może być koszt wymiany uszczelniaczy?

Pozdrowienia!
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:12   

O klasę niżej, czyli w twoim przypadku 10W40, co do uszczelniaczy, zadzwoń do Japaneza, czyli Michał Malik sprzedawca części, namiary znajdziesz na forum.
 
 
bogdan
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:16   

Bastek77 napisał/a:
O klasę niżej, czyli w twoim przypadku 10W40, co do uszczelniaczy, zadzwoń do Japaneza, czyli Michał Malik sprzedawca części, namiary znajdziesz na forum.


Dzięki za info!
Jak rozumiem, jeszcze muszę znaleźć warsztat, który owe uszczelniacze wymieni?

Pozdrowienia!
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:19   

Jak najbardziej, myślę, że znajomy mechanik sobie poradzi :wink:
 
 
bogdan
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:25   

Bastek77 napisał/a:
Jak najbardziej, myślę, że znajomy mechanik sobie poradzi :wink:


OK, zapytam na forum dolnośląskim o godny polecenia warsztat.

Dziękuję!
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:32   

Powodzenia i daj znać jak będzie zrobione.
 
 
bogdan
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 20:35   

Bastek77 napisał/a:
Powodzenia i daj znać jak będzie zrobione.


Jasne! Dzięki!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 07-04-2008, 21:39   

Nie wymieniaj żadnych uszczelniaczy! Najpierw zmień olej na półsyntetyczny 10W 40 i sprawdź czy będzie go spalał.
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 21:44   

Myślę, że jak mechanik zobaczy auto, będzie wiedział, czy uszczelniacze są zużyte, czy tylko zmienić olej.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-04-2008, 22:02   

A ja bym przed wymianą uszczelniaczy i zmienianiem oleju na gęściejszy wlazł pod auto i obejżał dokładnie silnik z każdej strony pod kątem wycieków. I płyn chłodzący czy nie ma w nim oleju.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.