Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Chodzący wiatrak - drastyczny spadek obrotów
Autor Wiadomość
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 12:03   [ALL] Chodzący wiatrak - drastyczny spadek obrotów

Witam, proszę was o radę bo może ktoś z was miał już taki problem, mianowicie:
Dzisiaj regulowałem obroty w misiu, i niby wszystko ładnie, ale kiedy załącza się wiatrak od chłodnicy to obroty baaardzo spadają.
Dodam, że przed regulacją obrotów miałem ten sam problem + gaśnięcie silnika, teraz już nie gaśnie, ale problem z malymi obrotami gdy wiatrak się załącza pozsotał.

Pozdrawiam
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-04-2008, 12:44   

A reset ECU i nauka wolnych obrotów była zrobiona??

Tzn odłącz minusową klemę poczekaj z 30-60 sec. Potem włącz silnik, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (światła, radio) i zostaw tak do pierwszego załączenia i wyłączenia się wentylatora chłodnicy.

To powinno załatwić sprawę spadających obrotów!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Kuczan
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 12:56   

A jeśli to nie pomoże to spróbuj przeczyścić silniczek krokowy.
 
 
marekoza 
Mitsumaniak
marekoza


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 46
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 05-04-2008, 17:41   

ja mialem taki problem w misku kiedy mialem wyprzedzony zaplon to kazdy pobor pradu powodowal spadek obrotow drastyczny... polecam ustawic zaplon na stroboskop i na razie odpuscic sobie kreceniem obrotami...
_________________

 
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 05-04-2008, 23:35   

marekoza napisał/a:
ja mialem taki problem w misku kiedy mialem wyprzedzony zaplon to kazdy pobor pradu powodowal spadek obrotow drastyczny... polecam ustawic zaplon na stroboskop i na razie odpuscic sobie kreceniem obrotami...


Chyba mam ten sam problem, na zimnym silniku gaśnie. Jak już jest troszkę cieplejszy to przy każdym włączeniu wiatraczka spadają obroty (troszkę dziwne bo wiatraczysko włącza się co jakiś czas ale tylko na 5 sekund - jak już się włączy to nie powinien troszkę dłużej pochodzić?)

PS nie mam zielonego pojęcia jak ustawia się zapłon na stoboskop :P to coś łatwego czy lepiej dać do mechanika?
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2008, 00:52   

apsik85 napisał/a:
(troszkę dziwne bo wiatraczysko włącza się co jakiś czas ale tylko na 5 sekund - jak już się włączy to nie powinien troszkę dłużej pochodzić?)


tak powinno byc
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-04-2008, 10:40   

apsik85 napisał/a:
nie mam zielonego pojęcia jak ustawia się zapłon na stoboskop to coś łatwego czy lepiej dać do mechanika?
Musisz mieć lampę stroboskopową. Jak nie masz to do mechanika. To prosta i nieskomplikowana czynność i nie powinna kosztować więcej niż 50 zł.
 
 
marekoza 
Mitsumaniak
marekoza


Auto: Mitsubishi Colt 1.3 12V Ca0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 46
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 06-04-2008, 15:25   

podłaczy jeden kabel pod kleme - na aku a druga zapnie na kablu do swiecy czwartego cylindra.. potem kiedy lampa blyska obserwujesz kolo zamachowe i znacznik nad nim zamontowany.... jesli znak pokrywa sie z kreska opisana jako 5 w czasie blyskania lampy to zaplon jest dobrze.... jesli nie trzeba obracac kopulka aparatu az sie zgodzi...

WAZNE: NALEZY ZMASOWAC łąCZE USTAWIANIA ZAPłONU BO INACZEJ ZNAKI BEDA "PłYWAłY"
_________________

 
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 12-04-2008, 18:05   

Witam ponownie, a więc
1) Restart zrobiony... nic to nie dało :(
2) Poczytałem, postudiowałem i po ustawieniu wszystkiego tak jak być powinno mam podobne problemy jak reszta - czyli silnik się muli jak jest zimny.
Tak więc - wyczyściłem przepustnice (wielkie dzięki dla Krzyzaka za jego faq), syf jak w oborniku, silniczek krokowy - mniejszy syf :mrgreen: . Ustawiłem to wszystko i mam ten sam problem (no ale na rozgrzanym chodzi o wiele ładniej).

Mam tutaj pytanie do was - po czym poznać że silniczek krokowy chodzi, bo nie wiem czy czasami nie jest popsuty.

PS
Zapłon sprawdzałem u mechanik - wszystko gra
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 12-04-2008, 19:22   

apsik85 napisał/a:
po czym poznać że silniczek krokowy chodzi, bo nie wiem czy czasami nie jest popsuty
Silniczek krokowy jest odpowiedzialny za utrzymywanie wolnych obrotów. Gdy nie działa auto gaśnie.
Aha i pierwszy znak, że silniczek działa to po włączeniu zapłonu spod maski słyszysz taki 2 sekundowe bzzzzzzzzzz i następnie krótkie bzzz, bzzz :mrgreen:
 
 
stary alfer 
Mitsumaniak
Szkiełko i oko.


Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 5211
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-04-2008, 20:12   

Hugo napisał/a:
bzzzzzzzzzz i następnie krótkie bzzz, bzzz :mrgreen:


No to sobie Hugo pobzykałeś :D
_________________
Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...


Ogarniam prawy ALT
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2008, 17:10   

Byłem, zobaczyłem, pobzykało :mrgreen: czyli silniczek sprawny.

Tak więc... poddaje się

No dobra... silniczek krokowy jest od wolnych obrotów tak? no ale jak się silnik rozgrzeje to wszystko jak w szwajcarskim zegarku chodzi :mrgreen: nawet na wolnych obrotach, więc może przyczyny należy szukać gdzie indziej? może cosik z mieszanką paliwa na zimnym silniku albo coś podobnego?
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-04-2008, 12:48   

apsik85 dwa podstawowe pytania: czy wymieniałeś świece i czy masz wyregulowane zawory na rozgrzanym silniku?
 
 
apsik85
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 19:45   

Tak (też myślałem o świecach - wymieniałem) / w sprawie zaworów -ustawiał mechanik

No a co z tymi czujnikami od temperatury? Czy może to być to?
 
 
arczi4
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 20:06   

Cytat:
apsik85 (troszkę dziwne bo wiatraczysko włącza się co jakiś czas ale tylko na 5 sekund - jak już się włączy to nie powinien troszkę dłużej pochodzić?)


co do wiatraka to tez tak mialem ze sie wlaczal na 5 sekund, wymienilem czujnik temp i wszystkto wrocilo do normy :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.