Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki to sillnik?
Autor Wiadomość
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-10-2006, 21:48   

róznica między 1.8 a 1.6 jest zauważalna w samej wielkości silnika. 1.8 stoi wyżej w komorze (1.6 jest taki jakby wpadnięty do środka, a 1.8 prawie wystaje ponad komorę silnika).
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 03-10-2006, 21:52   

ta?
nie wydaje mi sie ale co tam :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-10-2006, 22:02   

bo nie byłeś w Piotrkowie, z Cichym porównywaliśmy i w 1.6 trza sie nizej schylić, :mrgreen:
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 03-10-2006, 23:14   

a widzicie, czlowiek uczy sie cale zycie. W takim razie wiemy ze moga to byc silniki 1.6 jak i 1.8 dopuki nie zobaczymy zdjecia z perspektywy umozliwiajacej ocenienie jak wysoko jest ten silnik :)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Mario Man
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2006, 08:34   

Cytat:
Mario, czy na pewno jest to 1.8 115KM, dobrze Cie zrozumiałem? Bo wydaje mi się, że to co pokazałesś na fotce to jeśli już czymś jest to 1.6. Różnice widać choćby w sposobie rozwiązania zasilania świec. W 1.8 115KM (w moim i tym tutaj, co autor wątku przedstawił jako swój silnik) świece są zasilane z cewek, które są bezpośrednio na górnej pokrywie. Natomiast na Twoim zdjęciu na świece założone sa tylko fajki/kable a kable WN idą na bok silnika. Osobiście stawiam, że to 1.6 a nie 1.8 chyba że źle Cie rozumiem?



W dowodzie mam 1,8; no i wydaje mi się że jeździ jak 1,8.
 
 
CichyTom
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 12:19   

Chooper napisał/a:
bo nie byłeś w Piotrkowie, z Cichym porównywaliśmy i w 1.6 trza sie nizej schylić, :mrgreen:


bo ja mam motor po tuningu - zeszlifowany z wysokości blok z 1,6 na 1,2 (zresztą podobne rozwiązanie miały Carismy na rynku rosyjskim) oraz rozwiercone cylindry z 1,6 do pojemności 2,4. Zmodyfikowane tłoki z Lancii boxera oraz zastosowane zmienne fazy rozrządu ViDOHC z T-34. Dlatego wydawał się niższy niż 1,8. :lol:

Moc oczywiście wzrosła, ale to już nie to co było przed odrzuceniem przez organizm wszczepionych dwóch dodatkowych cylindrów w układzie V. Zresztą może dobrze, że cyjanopan puścił, bo mi te dwa cylindry cały czas o lewy wiatrak chłodnicy haczyły i czasem się układ przegrzewał.
 
 
mwiewiora
[Usunięty]

  Wysłany: 06-06-2007, 21:04   Re: Jaki to sillnik?

Cytat w wikipedii (mam nadzieje ze tego nie usuna:))
The 1.8 L (1834 cc) 4G93 is also available in both SOHC and DOHC versions. Turbocharged variants are also produced. The 4G93 was the first modern gasoline direct injection engine on its introduction in August 1996, and Mitsubishi produced over a million GDI engines. The SOHC 4G93 provides 86 kW at 6000 rpm and redlines at 6500 rpm.
Koniec cytatu,
Pozdrawiam wszystkich

Mario Man napisał/a:
Witam Wszystkich,
Mam pytanie, jak stwierdzić jakie są parametry silnika, czy jest jakaś tabliczka znamionowa która to określa.
Mam w Carismie silnik 4g93 16V, nie potrafie określić czy jest to SOHC czy DOHC, w dowodzie mam wbite że silnik ma 103kw, ale nie wydaje mi się żeby tyle było.
[/quote]
 
 
lopez
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 20:10   

witam wszystkich. mam pytanie jak poznać czy silnik 1.6 ma 90 czy 103 konie.nie mogę tego znależ na forum. dzięki za podpowiedz.
 
 
jaxan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma, Colt, L300
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 256
Skąd: Rzeszów - Niechobrz
Wysłany: 17-04-2008, 21:00   

Ja mam w dowodzie wpisane 90km a po wpisaniu nr vin do kompa Japaneze mi oznajmił - 103km... ot co począć... trzeba jeździć i nikomu nic nie mówić, że byk w dowodzie ;)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
 
lopez
[Usunięty]

Wysłany: 18-04-2008, 20:13   

w moim dowodzie nie ma wbitych kw i nijak nie mogę dowiedzieć się ile ma kw to auto. w sklepie wg. katalogu ma 90 km a według nr. vin ma 103 km. i bądz tu człowieku mądry.
 
 
kamkow
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 16:59   

te silniki wyglądają prawie identycznie ale tylko od góry, ostatnio wymianiałem olej i filtr i tu ciekawostka, w katalogach są różne filtry do 18 i do 1.6. Ja mam 1.6 więc zakupiłem z katalogu filtr jak należy, po wejściu pod auto okazało się że mam zamontowany inny filtr - do 1.8, niby pasuje i uszczelka uszczelnia, ale "obejma" filtra większa, więc po zamontowaniu tego do 1.6 obejma ładnie schowała się - jest tej samej wielkości co filtr, natomiast 1.8 ma filtr z mniejszą średnicą i wystaje ta obejma poza filtr.
Obejmą nazwałem to do czego dochodzi filtr po jego przykręceniu.
P.S ma ktoś szczególowy opis jak wymienić świece gdy zastosowane sa fajkocewki? bo ja na maluchach się uczyłem i tam wymiania się latwo, a tutaj dokładnie sam nie wiem gdzie co jest. Odpowiedzi proszę na prv, co by nie mylić wątków na forum, za co przepraszam modreatora :)
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-05-2008, 17:04   

kamkow napisał/a:
witam wszystkich. mam pytanie jak poznać czy silnik 1.6 ma 90 czy 103 konie.nie mogę tego znależ na forum. dzięki za podpowiedz.


najdokładniej po numerze zastosowanego w aucie ECU.

inne ECU było w 90 Km a inne w 103 Km
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
lopez
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 20:18   

dzieki dla choopera za podpowiedz a gdzie można się dowiedzieć jaki numer ma silnik 90 km a jaki 100km. zaraz jutro będę szukał tego numeru.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-05-2008, 21:11   

niestety ale w esitronicu miałem takie informacje a obecnie mam niezainstalowany...ecu masz pod kokpitem nieopodal lewego kolana kierowcy
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.