Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Termostat?
Autor Wiadomość
juras2713
[Usunięty]

  Wysłany: 03-05-2008, 18:36   [Cari 1.8 GDI] Termostat?

Witam . Szukam porady odnosnie słabego ogrzewania w Carisma 1,8GDI. Od jakiegos czasu zauwazyłem ze z kratek dmucha chłodne powietrze ,(dodam ze mam klimtronika)dopiero jak nastawie 30 stopni to coś zaczyna cieplejszego leciec. Podejrzewam ze to termostat ale pewien nie jestem i nie wiem nawet jak to sprwdzic? Niechciałbym zeby mnie jakis mechnik lub ostatecznie sewis wydoił.Pozdrawiam
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 03-05-2008, 20:02   

A co ze wskażnikiem temperaturu na desce rozdzielczej? Wskazówka powinna być na połowie. Jak jest u Ciebie?
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 03-05-2008, 22:28   

A może odiweczny problem klimatronika podgrzewające radio?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
juras2713
[Usunięty]

Wysłany: 04-05-2008, 12:03   

Wskaznik temperatury jest w połowie skali.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-05-2008, 17:23   

No to pewnie masz to samo co inni z klimą automatyczną - trzeba przenieść jej czujnik temperatury z panelu nad radiem gdzieś w inne miejsce gnie nie będzie sztucznie podgrzewany przez radio. Był o tym osobny wątek na forum a nawet fotki rozebranego panelu z dolutowanym/dosztukowany dłuższym kablem i sensorem na końcu.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-05-2008, 19:56   

Panowie, to nie jest problem czujnika temperatury wewn nad radiem: ktos juz o tym pisal ze jezdzil bez radia i nic nie pomoglo, poza tym sam tez to sprawdzilem. A po drugie problem opisany przez autora tego watku ma miejsce rowniez przy wylaczonej klimatyzacji (tym samym czyjnik temp wewn nie jest uzywany). Przyklad: mamy nastawione na wyswietlaczu np. 18 st (klima wylaczona) i leci nam zimne powietrze, tak jak powinno. Ale nagle chcemy zrobic w aucie troche cieplej i jedziemy w gore temp. No i tutaj ten problem sie pojawia: cieple powietrze zaczyna leciec dopiero przy okolo 30 st na wyswietlaczu, wiec cos jest nie tak. czasem tez jest na odwrot, czyli mamy 18 st na wyswietlaczu i leci nam cieple powietrze... oczywiscie po przejechaniu na min skali czyli 17st leci juz zimne, ale wszscy widzicie ze cos jest tu nie tak. Czyli to nie problem czyjnika wewn temp. Cos takiego dzieje sie u mnie. Mechanik klubowy z malopolskiego, ktory tez ma carisme z klima automatyczna ma ten sam problem. Pracowal w serwisie mitsu 10 lat i powiedzial ze to powrzechny problem z tymi klimami i nie znalezli na to sposobu :( Niemniej jednak jesli ktos zna sposob na poprawienie fabryki to z checia sie doweiemy:) bo to normalnie wkurza... jesli ktos sprawdzi ten termostat to niech tu nam od razu pisze! :)

Pozdr
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 04-05-2008, 20:13   

Też to u siebie zauważyłem. Trzeba stopniowo podkręcać temperaturę bo zaczyna lecieć chłodne powietrze. Klima nie działa więc to rzeczywiście chyba nie ten czujnik. Da się z tym żyć tylko trzeba podwyższać temp. co jakiś czas.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 04-05-2008, 20:39   

No ja myślałem że za zwykły nawiew ten czujnik tez odpowiada odpowiednio dozując dawki ciepłego i zimnego powietrza.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-05-2008, 20:53   

Może zapowietrzony jest wymiennik?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-05-2008, 21:00   

saphire napisał/a:
Może zapowietrzony jest wymiennik?


Czyli? Jak to sprawdzic? Jak ewentualnie usunac? :?

Pozdr
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
juras2713
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 04:29   

Myslałem ze ten czujnik rozwiaze sprawe ,ale wczoraj wieczorem jechałem do pracy i miałem wyłaczone radio ,temperatura standardowo ustawiona na 25 st. i powiało chłodem. A własnie wrociłem z pracy jechałem z wyłaczonym radiem i grzeje jak trzeba ,naprawde niemam koncepcji. Bąć co bąć warzne ze nie jestem sam z tym problemem , ale normalnie boli mnie ze cos jest nie tak.
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 08-05-2008, 23:36   

Panowie, zauwazylem ze mam cos nie gtak z klima i okazalo sie ze sprezarka w mojej klimie jest nieszczelna (UV dodane do czynnika chlodzacego). Zdecydowalem sie na kupienie nowej (uzywanej) sprezarki zamiast uszczelniania starej. No i tutaj moje pytanie: czy lepiej jest kupic nowy zamiennik czy uzywany oryginal z anglika? Jelsi ktos ma jakies doswiadczenia to chetnie poczytam.
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.