[Cari 1.9TD] Silnik nierówno pracuje??? szukam pomocy! |
Autor |
Wiadomość |
sebastian_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2008, 19:52 [Cari 1.9TD] Silnik nierówno pracuje??? szukam pomocy!
|
|
|
Drodzy koledzy mam problem! Wymieniłem czujnik kąta wtrysku a auto nie trzyma równych obrotów i kopci na biało dopiero po przegazowaniu obroty stają sie w miare równe ,ale zapala się kontrolka komputera,a gdy zgasnie znowu obroty skaczą.Czy komp dalej czyta błąd czujnika?Jak tak to jak zresetować kompa.A może to wina czegoś innego?Dodam że czujnik działa poprawnie.Z góry dziękuje za udzielenie pomocy. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 06-05-2008, 21:42
|
|
|
sebastian_82 napisał/a: | Jak tak to jak zresetować kompa |
odłacz aku na 5 minut lub więcej ja zawsze robię pół godziny (zawsze czyt. dwa razy ) i wtedy zobaczysz czy kontrolka świeci dalej czy nie. A biały bym jest zawsze czy tylko jak zimny, na wolnych obrotach? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
sebastian_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2008, 17:31
|
|
|
Silnik kopci tylko na wolnych i nierównych obrotach zawsze.Po dodaniu gazu kopcenie ustępuje zapala się kontrolka od kompa silnik pracuje równo,po powtórnym przegazowaniu obroty znów skacza do momętu zapalenia sie kontrolki.Rano auto pali dobrze bez dużego dymienia. Po zdjęciu klemy i odczekaniu kontrolka znów się zapala. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 07-05-2008, 21:57
|
|
|
a czy przed wymiana czujnika też tak było? Co skłoniło Cie do wymiany tego timming control? Bo przychodzi mi do głowy jeszcze jedno. Może potencjometr gazu jest uszkodzony bądz zabrudzony lub poprostu wytarty w miejscu gdzie sa wolne obroty i tak sie dzieje? Spróbuj bo odłaczyć (wypnij kostkę) i wtedy odpalić. ECU powinien sobie dobrać wartości awaryjne tak że silnik będzie chodził poprawnie (może mniej zrywny i więcej będzie palić ) i zobacz jak wtedy sie zachowuje motor. CE bedzie w tym wypadku świecić lub mrygać tym sie nie przejmuj. Napisz co wyszło z tej próby
[ Dodano: 07-05-2008, 21:58 ]
sebastian_82 napisał/a: | Dodam że czujnik działa poprawnie |
i skąd to wiesz???????????? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
sebastian_82 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2008, 15:38
|
|
|
Tez tak się działo tylko ze auto słabe było a szarpanie nie ustepowało, teraz jest poprawa ale narazy obroty sa nierówne.CZujnik jest dobry bo pompiarz go podłaczał pod aparature giagnostyczna.,a po sprawdzeniu starego wyszło ze jest zepsuty.PO wypięciu kostki silnik chodzi równo ale głośno{jak ciągnik} i nie ma mocy. |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 08-05-2008, 21:07
|
|
|
sebastian_82 napisał/a: | PO wypięciu kostki silnik chodzi równo ale głośno{jak ciągnik} i nie ma mocy. |
no to odkrec potencjometr i przeczysc go jakims wd40 nawet moze byc ropa mozesz tez zmierzyc rezystancje jego dodajac i ujmujac gazu powinna se zmieniac |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2008, 08:56
|
|
|
witam, czy mo nagrzaniu motoru objawy sa takie same? jeśli objawy znikają to obstawiam złe luzy zaworowe, jesli nie -kąt wtrysku do regulacji. |
|
|
|
 |
daniel35 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2008, 16:16
|
|
|
mam ten sm problem poraz drugi im to jest pompa paliwa żle ustawiona. |
|
|
|
 |
szymekus [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2008, 20:51
|
|
|
proponowal bym na poczatek odczytac kody bledow. zapisz kody i zresetuj kompa. nastepnie znowu odczytaj bez uruchamiania silnika. powinno byc czysto. jesli tak uruchom silnik, niech popracuje i sobie pokopci. nastepnie odczytaj jeszcze raz i zobacz co sie pojawilo. od tego zacznij szukac. pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|